شناسهٔ خبر: 21587100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبرداد:

اقامه نمازجماعت در ۵ هزار و ۲۰۰ مدرسه آذربایجان شرقی

حوزه/ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از احداث ۶۰ نمازخانه در تابستان و اقامه نماز جماعت در پنج هزار و ۲۰۰ مدرسه استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

طاهر علمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به تقارن سال تحصیلی جدید با ماه محرم عنوان کرد: در آغاز سال تحصیلی جدید باید با تبیین فرهنگ عاشورای حسینی به دانش آموزان، نماز را در مدارس احیا کنیم و اقامه نماز در بحبوحه عاشورا توسط حضرت سیدالشهدا را به دانش آموزان گوشزد کنیم و با آگاهی، فرهنگ عاشورایی را ترویج و اشاعه دهیم.

وی افزود: انس با قرآن و نماز باید راه و رسم زندگی دانش آموزان باشد و این امر به برکت جمهوری اسلامی است که دانش آموزان ما همراه با کسب معنویت تحصیل می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تربیت را لازمه رشد انسان دانست و ابراز امیدواری کرد: باید با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، دانش آموزان را به خواندن نماز، تشویق کنیم تا در این راه ثابت قدم باشند، مدارس باید از مناسبت های مذهبی نهایت استفاده را برده و دانش آموزان را در برنامه های پرورشی مشارکت دهند.

وی با تاکید بر اهمیت برپایی نمازجماعت در مدارس اظهار داشت: بیش از ۶۰ نمازخانه در طول تابستان امسال در مدارس استان احداث شده و هم اکنون اکثر مدارس استان آذربایجان شرقی دارای نمازخانه هستند.

علمی گفت: در نخستین روز سال تحصیلی جدید در پنج هزار و ۲۰۰ مدرسه استان نمازجماعت برپا شد که این برنامه هر روز در مدارس اجرا خواهد شد.

علمی همچنین از فعالیت ۴۴ دارالقرآن در این استان خبر داد و تصریح کرد: دارالقرآن ها با هدف تحقق تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به آن اشاره کردند، فعالیت می کند.

نظر شما