شناسهٔ خبر: 21587039 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردیس شهید فهمیده در ایروان رونمایی شد

مسکو - ایرنا - سردیس شهید حسین فهمیده همزمان با آغاز سال تحصیلی 97-96 در شهر ایروان با حضور سیدکاظم سجادی سفیر ایران و داویت ساهاکیان معاون وزیر علوم و آموزش ارمنستان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این مراسم روز دوشنبه در مجتمع آموزشی شهید فهمیده جمهوری اسلامی ایران ایروان با شرکت مدیران، آموزگاران و دانش آموزان این مرکز با قرائت قرآن کریم و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی توسط گروه دانش آموزی ایرانی و ارمنستانی برگزار شد.
سجادی سفیر ایران پس از رونمایی از سردیس شهید فهمیده با تسلیت گویی ایام سوگواری محرم، گفت: آموزه های ایثارگری حضرت امام حسین (ع) و تأسی حضرت امام خمینی (ره) به آموخته های آن امام همام، سبب شد، ملت ایران در مقابل ظلم و فشار سردمداران ظالم از قبیل جنگ تحمیلی و تحریم های اقتصادی ایستادگی کنند و پیروز شوند.
وی با یادآوری ایثارگری های شهید فهمیده و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی که این شهید بزرگوار را اسوه و الگوی گرانبهایی برای تمامی دانش آموزان دانسته اند، اظهار کرد: یادگیری و آموزش همراه افزایش ایمان و باورهای دینی، فرزندان میهن اسلامی را در مقابل همه بلایا مصون و محفوظ خواهد کرد.
سجادی در ادامه از دانش آموزان خواست از تمامی مراحل کوتاه حیات شهید فهمیده به عنوان الگویی ارزنده در همه دوران زندگی خود استفاده و بهره برداری کنند.
وی همچنین همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران را برای ساخت تندیس ارزشمند خواند.
ساهاکیان معاون وزیر علوم و آموزش ارمنستان نیز پس از مشارکت در رونمایی از سردیس شهید فهمیده، بر اهمیت آموزش و تربیت انسان ها از سنین اولیه کودکی تاکید کرد و گفت که دانش آموزان باید حس میهن پرستی وعشق به وطن را از خردسالی آموزش ببینند و همواره در دفاع از سرزمین خود کوشا باشند.
خانم مارینه هوانسیان مدیر مدرسه شماره 200 ایروان نیز با اعلام اینکه این مرکز تنها مدرسه پایتخت ارمنستان دارای تدریس زبان فارسی است، رویکردهای آموزش و پرورش را لازم و ملزوم هم دانست.
وی همچنین همکاری سفارت و سفیر جمهوری اسلامی را برای اعزام دانش آموزان ارمنستانی زبان آموز به ایران ارزشمند خواند و اظهار کرد که انجام این سفرها، شوق دانش آموزان را به یادگیری زبان فارسی بیشتر می کند.
در پایان مراسم نیز پس از قدردانی از دانش آموزان برتر سال گذشته مجتمع آموزشی شهید فهمیده و نواختن زنگ مدرسه، دانش آموزان با گذشتن از دروازه قرآن وارد کلاس های درس شدند.
اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*

نظر شما