شناسهٔ خبر: 21586890 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

وليد المعلم: آمريكا از داعش محافظت می كند تا از آنها در جاهای ديگر استفاده كند

وزیر خارجه سوریه اعلام کرد، ما اطلاعات و شواهدی داریم که نشان می دهد افراد مسلح داعش با بالگردهای آمریکایی منتقل شده اند. شاید آمریکا قصد دارد از تروریست های داعش محافظت کند تا در مناطق دیگری از آنها استفاده کند.

صاحب‌خبر -

ولید المعلم دوشنبه شب افزود: باید بین حضور قانونی روسیه و حضور آمریکا که به مثابه تجاوز به حاکمیت ملی سورریه است تفاوت قائل باشیم. شدیدا از کشته شدن جنرال روسی در دیرالزور ابراز تأسف می کنیم. داعش اطلاعاتی از مکان حضور جنرال روسی دریافت کزده بود و سپس آن مکان را هدف قرار داد. 
وی افزود: به نفع آمریکا نیست که تروریسم از میان برداشته شود. جنگنده های آمریکایی هزاران غیر نظامی را در ریف الرقه و دیر الزور به بهانه بمباران داعش قتل عام کردند. معتقدم سوریه به فضل پیروزی های ارتش و هم پیمانانش و برادرانش در حال سپری کردن فصل آخر از بحران خود قرار دارد. اخیرا شاهد تغییراتی در مواضع بین المللی که پیشتر از سازمان های تروریستی حمایت می کردند. امنیت و سلامت هموطنان سوری را که قصد بازگشت به وطن  دارند تضمین می کنیم ولی نمی توانیم کسی را مجبور به بازگشت کنیم.
وزیر خارجه سوریه تصریح کرد: دیدار با وزیر خارجه لبنان یک امر طبیعی بود که به دلایل تاریخی و جغرافیای مشترک انجام گرفت. من از دیدار با برادرمان جبران باسیل بسایر خوشحال شدم و با او درباره مسائل مربوط به دو کشور گفتگو کردم. ما کسانی را که در خاک لبنان حضور دارند و مخالف دولت سوریه هستند و در ریختن خون مردم سوریه نقش داشته اند  بازخواست نمی کنیم بلکه اجازه می دهیم آنان خودشان خود را بازخواست کنند.  
وی افزود: فدراسیون روسیه در راستای تقویت اصول سازمان ملل و اصل مساوات در روابط بین الملل حرکت می کند. تجربه ما با اتحاد جماهیر شوری نشان می دهد این کشور صادق و امانتدار است و مواضع خود را تحمیل نمی کند. 
المعلم گفت: جنگنده های اسرائیلی که ریف حماه را بمباران کرد وارد حریم هوایی سوریه نشد بلکه از فضای لبنان اقدام به حمله کردند. امکان مقابله با موشک های اسرائیلی به لحاظ فنی غیر ممکن است.

نظر شما