شناسهٔ خبر: 21586832 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارنامه توسعه ایلام در دولت یازدهم درخشان تر از همه ادوار گذشته است

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: کارنامه توسعه ایلام در دولت یازدهم درخشان تر از همه دوره های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حشمت اله عسگری عصر دوشنبه در نشست شورای اداری اظهار کرد: اقداماتی که در زمینه توسعه مرزی، انرژی، نفت و گاز و گردشگری در استان اتفاق افتاده گواه این ادعا است.
وی ادامه داد: بررسی سالنامه اماری و شاخص اقتصادی این جهش رشدی را به خوبی نمایان می کند و یک تغییر اساسی در جربان توسعه استان رخ داده است.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: بر اساس شاخص های حوزه اقتصادی ایلام در سالنامه های آماری در حوزه بیکاری یا اول بود یا دوم اکنون این نرخ از 21 درصد به 11 و 6 دهم درصد رسیده است.
عسگری کاهش نرخ تورم از 35 درصد به 6 و 6 دهم درصد، بهبود وضعیت بیمه تامین اجتماعی و تغییر در شاخص های کشاورزی، رشد اراضی آبی استان، مهار آب های سطحی از 10 درصد به 45 درصد در دولت یازدهم از دیگر شاخص ها است.
وی افزایش توسعه 2 برابری صادرات، افزایش رشد برداشت نفت، سدها، منابع بانکی، بهبود آبرسانی به روستاها، زیرساخت های جاده ای، افزایش شاخص های رفاهی روستایی از دیگر شاخص های توسعه یافتگی استان است.
معاون اقتصادی استاندار ایلام افزایش گاز رسانی در نقاط شهری و روستایی به 85 درصد، بهبود وضعیت فناوری ای سی تی در مناطق مختلف و همچنین اجرای بزرگراه در استان به 6 برابر گذشته و خروج از فقر بزرگراه ، استقرار دهیاری ها، رشد امکانات تجاری و بهسازی واحدهای فرسوده از دیگر شاخص های اقتصادی استان در دولت یازدهم نام برد.
عسگری اضافه کرد: بهبود بیمه عشایر و روستایی، بیمه سلامت رایگان برای 40 هزار نفر، توسعه فضاهای آموزشی، پذیرش دانشحو خارجی در استان، ساخت مدرسه، افزایش شاخص های فرهنگی کاهش خودکشی، افزایش سرانه ورزش به 2 برابر و بیشتر از میانگین کشوری از دیگر شاخص های توسعه ای استان در دولت یازدهم هستند.
وی گفت: رشد قابل توجه استان با وجود همه محدودیت های اعتباری و قوانین با زحمات آقای مروارید و مجموعه مدیران قابل توجه است.
وی با انتقاد از وجود آمار بالای افراد قراردادی و نیروهای اداری به دلیل ضعف بخش خصوصی و همچنین افزایش تقاضای بالای ایثارگران 25 درصد به بالا برای اشتغال فرزندانشان خواستاری پیگیری برای بهبود این وضعیت شد.
سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان ایلام نیز در این نشست به بررسی شاخص های مختلف اقتصادی، تجاری، زیرساختی، فرهنگی و ... اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم اقدامات مناسبی برای بهبود این شاخص ها با وجود کاهش درآمدهای نفتی انجام داده است.
رحمت اله قیصوری اظهار کرد: جبران کسری بودجه، پرداخت مطالبات بازنشستگان، متوازن سازی حقوق آنها و ... از دیگر اقدامات ارزنده دولت یازدهم عنوان کرد.
وی جهت گیری های دولت دوازدهم در بودجه سال جاری و تلاش برای بهبود شاخص ها در حوزه های مختلف شهری و روستایی را از دیگر از سیاست های مثبت دولت نام برد.
وی توجه به سیاست های کلی نظام اداری و اجرای اقتصاد مقاومتی را در بهبود وضعیت ساختارهای نظام بسیار کاربردی اعلام کرد.
قیصوری گفت: تعداد سرانه جمعیت کارمند نسبت به جمعیت در استان ایلام در کشور اول است.
وی بر اجرای طرح تحول اداری تاکید کرد و گفت: برای کوچک سازی نظام اداری ما نیز همگام با سیاست های دولت هستیم.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119

انتهای پیام /*

نظر شما