شناسهٔ خبر: 21586501 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

منچستر و سبک جدید درآمدزایی

باشگاه منچستریونایتد درحال تهیه مدل اقتصادی جدیدی است تا بتواند به رشد مالی‌اش ادامه دهد. منچستریونایتد از سال۲۰۰۰ همواره در نوآوری‌های تجاری پیشرو بوده است. از قراردادهای اسپانسرینگ محلی تا فروش تعریف فضای تبلیغاتی روی لباس تمرین و البته مذاکره با شرکت تهیه‌کننده لباس برای تمدید قرارداد سودآورتر، استراتژی تجاری منچستریونایتد برای سایر باشگاه‌های بزرگ اروپایی همیشه منبع الهام بوده است.

صاحب‌خبر -

 

اپلیکیشن موبایل

باشگاه انگلیسی با یک مدل جدید اقتصادی می‌تواند این اختلاف با رقیبان را برای سال‌های آینده هم حفظ کند. این استراتژی جدید بر پایه شبکه تلویزیونی باشگاه، MUTV است. این شبکه تازه نیست و در سال ۱۹۹۷ راه‌اندازی شده؛ ولی باشگاه درحال بازنگری در سیاست‌های این شبکه است. این شبکه ابتدا کارش را با همکاری ITV و SKY شروع کرد و بعد از کسب تجارب کافی در سال ۲۰۱۳ با خرید سهام این دو کاملا مستقل شد. باشگاه حالا به‌عنوان تنها تصمیم‌گیرنده شبکه MUTV در ماه آوریل اعلام کرد که پس از بررسی‌های طولانی می‌خواهد پروژه جدیدی برای آن تعریف کند. باشگاه در همان زمان از شروع به‌کار اپلیکیشن موبایل MUTV خبر داد که هواداران در سراسر جهان با پرداخت آبونمان ماهانه بین ۴۹/ ۱ تا ۹۹/ ۴ پوند می‌توانند برنامه‌های آن را تماشا کنند.

باشگاه همزمان با راه‌اندازی این ابزار افراد ماهری را هم استخدام کرده است و فیل لینچ، مدیر ارشد سابق یاهو و سونی پیکچرز قرار است بخش رسانه‌ای جدید باشگاه را مدیریت کند. باشگاه با راه‌اندازی این اپلیکیشن امیدوار است با تحولات این بخش بتواند درآمد رسانه‌ای جدیدی کسب کند. درحال‌حاضر درآمد باشگاه‌های اروپایی وابستگی زیادی به فعالیت‌های ورزشی (حق پخش تلویزیونی، درآمد روز مسابقه و...) دارد، با این حال منچستریونایتد می‌خواهد با راه‌اندازی این اپلیکیشن تلویزیونی ارتباط با هوادارانش در سراسر جهان را حفظ کند.

نظر شما