شناسهٔ خبر: 21586159 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

عزای حسینی در جهان ـ عراق

در همایش مبلغان نجف اشرف/ بهبهانی: پیروان اهل بیت(ع) منتظر محرم و صفر هستند/ حسینی: ملت های عراق، لبنان و یمن متحد شوند

اختصاصی ابنا / اختصاصی ابنا

همایش بزرگ مبلغین عراقی مرتبط با مجمع جهانی اهل بیت(ع) ــ استان های مرکزی عراق ــ در شهر نجف اشرف برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ همایش مبلغین عراقی مرتبط با مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سالن اجتماعات حوزه علمیه امام خمینی(ره) در شهر نجف اشرف برگزار شد.

در این همایش که به مبلغان استان های مرکزی عراق اختصاص داشت، 150 مبلغ خواهر و برادر حضور داشتند و برای فعالیت های تبلیغی در ایام سوگواری حسینی آماده شدند.

در ابتدای این همایش، حجت الاسلام والمسلمین «بهبهانی» مدیر دفتر مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نجف اشرف، ضمن خیر مقدم به حاضران، به بیان اهمیت مناسبت های تاثیرگذار در تاریخ اسلام برای امت اسلامی پرداخت.

وی همچنین توصیه هایی خطاب به مبلغین در آستانه موسم تبلیغی ماه های محرم و صفر کرد و گفت: میلیون ها نفر از پیروان مکتب اهل بیت(ع) در انتظار مراسمی که در این دو ماه برگزار می شود هستند و باید از این فرصت بهره گرفت.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین «سید احمد لیلو الشرع» به نیابت از مبلغین سخن گفت و بر ضرورت پیگیری حقیقت و عدم باور شایعه ها تاکید کرد. او به عنوان مثال به جنجالی که در شبکه های اجتماعی رخ داد و حملات که در این شبکه ها به حزب الله لبنان و سید حسن حسن نصرالله به دلیل توافق با داعش برای انتقال برخی از نیروهایش به البوکمال شد، اشاره نمود.

آیت الله «سید علی اکبر حائری» استاد عالی حوزه علیمه نجف اشرف دیگر سخنران این همایش بود که بیاناتی در خصوص خطر عالم دنیا طلب ارائه داد.

وی حدیثی از امام صادق(ع) را ذکر کرد که فرمودند: "خداوند به حضرت داوود وحی کرد که بین من و خودت عالم دنیا طلب قرار نده که تو را از محبت من بازمی دارد. آنها راهزنان راه بندگانم هستند و کمترین کارم با آنها محروم کردنشان از لذت مناجاتم است".

سپس سرکار خانم «ابتسام الخرسان» از مبلغات معراقی مرتبط با مجمع به نمایندگی از خواهران مبلغه سخن گفت و درس های مربوط به آیه 84 سوره اسراء «قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلَىٰ شَاكِلَتِهِ فَرَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَنْ هُوَ أَهْدَىٰ سَبِيلًا» را ذکر کرد.

در بخش پایانی این همایش، آیت الله «سید مجتبی حسینی» نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق به سخنرانی پرداخت.

او سخنان خودش را با بیان حکمت 147 نهج البلاغه آغاز کرد که امام علی فرمود: "اى کمیل بن زیاد! دل‏ها همانند ظرف‏هاست پس بهترین آنها ظرفى است که مقدار بیشترى را بتواند نگهدارى کند بنابراین آنچه را به تو می گویم حفظ کن و در خاطر خود بسپار. مردم سه گروهند: علماى ربانى، دانش‏طلبان در طریق نجات و احمقانِ بى سر و پا و بى هدف که دنبال هر صدایى می روند و با هر بادى حرکت می کنند؛ آنهایى که با نور علم روشن نشده و به ستون محکمى پناه نبرده‏ اند".

آیت الله حسینی مبلغین را به اتخاذ مواضع در خدمت به مردم و کشور و وحدت کلمه و محبت و اموری که انسان های سلیم النفس آن را قبول دارند دعوت کرد و گفت: ملت های عراق، لبنان و یمن باید یک کلمه واحده داشته باشند و عزتمندانه زندگی کنند. با چنین روشی دشمنان اسلام که خیر ما را نمی خواهند می ترسانیم. 

ایشان با تأکید بر اینکه "نباید از اعلام همکاریمان با یکدیگر خجالت بکشیم" به خاطره ای از «سید حسن نصرالله» اشاره کرد و گفت: فراموش نمی کنم که در لبنان، برخی از این سو و آن سو به سید حسن نصرالله و حزب الله در خصوص ارتباط شان با ایران اعتراض می کردند. پاسخ سید حسن نصرالله این بود که به ایران سفر کرد و تصویری را در کنار رهبر معظم انقلاب گرفت و این تصویر در اکثر اماکن لبنان نصب شد.

وی افزود: سید حسن نصرالله در یک سخنرانی گفت برخی به ما می گویند که حزب الله، حزب ولایت فقیه است و تصور می کنند که با این سخن ما را اذیت و به ما توهین می کنند. برعکس من با افتخار می گویم که حزب ما حزب الله، حزب ولایت فقیه است و من به صورت شخصی افتخار می کنم که یکی از سربازان ولایت فقیه باشم و سید حسن نصرالله با این سخنان، دهان دشمنان را بست.

همایش مبلغین عراقی مرتبط با مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله حسینی پایان یافت و شرکت کنندگان، میهمان سفره ناهار مهمانسرای حرم امیرالمؤمنین علی(ع) شدند.

در این همایش آیت الله «سید یوسف موسوی» نماینده آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مشهد هم حضور داشت.

برای دیدن تصاویر این همایش ایـنـجـا را کلیک کنید.

..........................
پایان پیام/ 268

نظر شما