شناسهٔ خبر: 21586109 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

هجوم قهرمانان ورزشی از شورای شهر به فدراسیون‌ها

از بهشت تا آزادی

با شکست ورزشی‌ها در انتخابات شورای شهر تهران اینک هر کدام آنها برای ورود به صحنه انتخابات فدراسیون‌های ورزشی، مشکلی ندارند. تا پیش از این حضور در شورا و فدراسیون، شامل قانون دو شغله‌ها می‌شد بنابراین شورای شهری‌ها حتی در صورت پیروزی در انتخابات مجامع فدراسیون‌ها نمی‌توانستند روی صندلی ریاست بنشینند. احمد دنیا مالی نمونه کامل این انتخاب بود که بعد از موفقیت در انتخابات فدراسیون قایقرانی ترجیح داد به محل شورا در خیابان بهشت برود.

صاحب‌خبر -

امسال چهره‌های آشنای ورزش مانند؛ حبیب کاشانی مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس، هادی ساعی قهرمان تکواندوی جهان، عباس جدیدی قهرمان سابق کشتی، حسین رضازاده قهرمان وزنه‌برداری و علیرضا دبیر قهرمان کشتی جهان، جایی در ساختمان بهشت ندارند از این رو با نزدیک شدن به انتخابات برخی از فدراسیون‌ها از جمله کشتی و تکواندو انتظار می‌رود دوباره به اصل خود در ورزش بازگردند.

یکی از افرادی که بعید نیست برای رقابت با رسول خادم در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی ثبت نام کند، عباس جدیدی است. قهرمان سابق کشتی آزاد جهان که بتازگی ماموریتش در شورای شهر تهران در ساختمان بهشت به پایان رسیده است، در دوره قبلی نیز هوای رفتن به مجموعه ورزشی آزادی، محل فدراسیون کشتی به سرش زده بود و برای انتخابات هم ثبت‌نام کرده بود. با این حال جدیدی نتوانست به‌دلیل حضورش در شورای شهر مجوز حضور در انتخابات را بگیرد.

عباس جدیدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی تمایل دارد یا نه، گفت: هنوز تصمیمی نگرفتم. البته حالا که در شورای شهر نیستم، می‌توانم به‌صورت قانونی در انتخابات شرکت کنم. با این حال در روزهای آینده تصمیم خودم را برای انتخابات آینده اعلام خواهم کرد.

هادی ساعی یکی از پرافتخارترین ورزشکاران ایران که در رشته تکواندو 2 طلا و یک برنز المپیک را در کارنامه دارد، بعد از پایان ماموریتش در شورای شهر یکی از کاندیداهای اصلی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو بشمار می‌آید.

وزارت ورزش اعلام کرده است دوره ریاست سیدمحمد پولادگر در فدراسیون تکواندو رو به اتمام است و نامزدهای انتخابات در دوره جدید از نیمه دوم مهر می‌توانند برای حضورشان در میان نامزدهای نهایی ثبت‌نام کنند.

حتما علاقه‌مندان تکواندو به یاد دارند که در دوره قبلی انتخابات هادی ساعی مجوز ورود به مجمع انتخاباتی را با وجود ثبت نام نگرفت. او به‌دلیل حضور در شورای شهر از نظر وزارت ورزش دوشغله شناخته می‌شد اما بعد از گذشت چهار سال و با خروج هادی ساعی از شورای شهر اینک او می‌تواند بار دیگر برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کند.

بعد از انتقادهایی که به شیوه ملاحظه‌کارانه ساعی در قبال عملکرد پولادگر رئیس کنونی فدراسیون تکواندو شد، این قهرمان المپیکی حملات شدیدی علیه رئیس فدراسیون داشت که دامنه آن همچنان ادامه دارد. او خیلی صریح می‌گوید درست کردن تکواندو یک «رستم» می‌خواهد.

ساعی درباره حضورش در انتخابات فدراسیون می‌گوید: من هنوز تصمیمی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو نگرفتم. با این حال معتقدم وضعیت کنونی تکواندو اصلا مساعد نیست .

ساعی در ادامه به شرایطی که برای بازگشتش به تکواندو باید مهیا شود اشاره کرد و گفت: این‌طور نیست که من بدون این‌که علاقه‌ای ببینم، وارد انتخابات شوم. دوستان 20 سال است که رئیس هستند و نمی‌دانم چطور هیچ قانونی هم شامل حال‌شان نمی‌شود. می‌گفتند روسای فدراسیون‌ها سه دوره بیشتر نمی‌توانند بمانند؛ اما به نظر می‌رسد قانون دوشغله و بازنشسته و دیگر موارد فقط برای من و امثال من است. به هر حال برای این‌که وارد انتخابات شوم، وزارت ورزش باید بخواهد.

نظر شما