شناسهٔ خبر: 21585962 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

هشدار عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

دلالی با سپرده‌های مردم/ سفته بازان وارد عمل می‌شوند

بلاتکلیفی سپرده‌های مردم در موسسات مالی واعتباری غیر مجاز، بی‌اعتمادی مردم به نظام بانکی ، خرید و فروش سپرده‌های سرمایه‌گذاری را رواج داده است.

صاحب‌خبر -

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز به اندازه کافی پاسخگو نیستند و با توجه به کاهش نرخ سودهای بانکی و نگرانی مردم از سرمایه‌های نقدی، عرصه برای فعالیت دلالان و سفته بازان فراهم شده است.

سیدحسن حسینی افزود: بسیاری از مردمی که در قبال سپرده‌گذاری، وام تسهیلات و اجاره مسکن دریافت کردند، به دنبال این هستند که سپرده‌های خود را به هر شیوه ممکن نقد کنند، در این گیر و دار، دلالان با وعده‌های جذاب و غافلگیرکننده وارد عمل می‌شوند.

وی ادامه داد: اکنون فضای مجازی ابزار بهتر و سریع‌تری را در اختیار دلالان قرار داده است و برخی با سوء استفاده از این فضای موجود و تحت عنوان خدمات دهنده، همان کار «شرخرها» را انجام می‌دهند و با رانت‌های اطلاعاتی سپرده‌های مردم را با قیمت پایین خرید و فروش می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: در فضای فراهم شده سپرده‌های مالی زیادی معامله و یا جابجا شده‌اند و اکنون صاحبان دوم و سوم دارند که بانک یا موسسه باید در قبال آنها پاسخگو باشد.

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛ ظاهراً بانک مرکزی در این خصوص سکوت کرده است، شاید به این دلیل که بسیاری از این سپرده‌ها مربوط به گذشته است و مشمول قانون جدید نرخ سود نمی‌شود و باید در کوتاه‌ترین زمان تعیین تکلیف شوند.

رضا گلین شریف دینی - جام جم آنلاین

نظر شما