شناسهٔ خبر: 21585924 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

اقدامات اولیه دولت عراق در واکنش به همه‌پرسی

یک منبع دولتی عراق اعلام کرد دولت این کشور از روز یکشنبه شروع به اجرای تصمیمات کابینه امنیتی درباره همه‌پرسی کردستان عراق کرده است.

صاحب‌خبر -

این مقام دولتی که تمایلی به افشای نامش نداشت به شبکه آسیا گفت: با کشورهای مرتبط برای توقف همکاری با اقلیم درخصوص گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌ها و صادرات نفت هماهنگی صورت گرفته و به این کشورها گفته‌ایم فقط با دولت مرکزی عراق همکاری کنند.

وی افزود: این کشورها نیز موافقت کرده و اقدامات اولیه را در این خصوص انجام داده‌اند. این مقام عراقی اضافه کرد: به مراجع قضایی و دستگاه‌های نظارتی درباره بلوکه کردن اموال مربوط به اقلیم و برخی سیاسیون که از فروش نفت به‌دست آمده، دستوراتی صادر شده است.
بنا به گفته وی، کارمندانی هم که در اجرای همه‌پرسی نقش داشته‌اند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

در خبری دیگر،‌ به دستور ارگان‌های امنیتی و استاندار کرکوک که از سمت خود توسط پارلمان عراق برکنار شده است، هرگونه تردد خودرو در شهر کرکوک ممنوع اعلام شده و این تصمیم ناشی از بیم برخوردهای مسلحانه احتمالی در این شهر بوده است.

براساس دستورالعمل این مقام‌ها، بعد از پایان همه‌پرسی، رفت و آمد نه‌تنها برای خودرو‌ها بلکه برای مردم نیز در سطح شهر ممنوع اعلام شده است.این دستورالعمل امنیتی تا زمان نامشخصی در کرکوک در 265 کیلومتری شمال بغداد برقرار خواهد بود.

نظر شما