شناسهٔ خبر: 21585817 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

کاخ سفید:

برجام بدترین توافق است/ تضعیف نفوذ ایران در خاورمیانه هدف کلیدی ما است

مشاور امنیت ملی کاخ سفید که بر خلاف رئیس‌جمهور آمریکا موافق ماندن این کشور در برجام است گفت که با نظر ترامپ درباره این توافق هسته‌ای موافق است.

صاحب‌خبر -
مشاور امنیت ملی کاخ سفید که بر خلاف رئیس‌جمهور آمریکا موافق ماندن این کشور در برجام است گفت که با نظر ترامپ درباره این توافق هسته‌ای موافق است.

به گزارش تابناک، «هربرت ریموند مک‌مستر»ف مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (برجام) انتقاد کرد.

وی که در نشستی در یک اندیشکده آمریکایی حضور داشت با بیان اینکه برجام «بدترین» توافقی است که آمریکا تا کنون وارد آن شده، گفت که با نظر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره این توافق موافق است.

مک‌مستر مدعی شد که این توافق تمامی مزایا را به ایرانی‌ها اعطا کرده و تهران از پول به دست آمده از این توافق برای «بی‌ثبات کردن منطقه» استفاده می‌کند.

او همچنین با بیان اینکه برجام توافقی بد است که ایران را قدرتمند کرده، تصریح کرد: «موضع خودمان درباره این توافق را به عنوان بخشی از رهبرد گسترده‌ترمان در قبال ایران اعلام خواهیم کرد.»

این مقام آمریکایی با بیان این ادعا که «ایران تسلیح نائبانش، از جمله حزب‌الله لبنان و نیروهای خود در یمن را تسریع کرده» گفت دولت ترامپ در حال اجرای راهبردی برای مهار ایران و حزب‌الله در سوریه است. وی به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

وی گفت: « تضعیف نفوذ ایران در سراسر خاورمیانه، هدفی کلیدی برای دولت [ترامپ] است.»

مک‌مستر در بخش دیگری از این نشست درباره شدت گرفتن تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی هم اظهار نظر کرد.

وزیر خارجه کره شمالی امروز دوشنبه، سخنان دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل را «اعلان جنگ به کره شمالی» خواند و هشدار داد که کره شمالی حق هدف قرار دادن بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا را برای خود محفوظ می‌داند.

مک‌مستر گفت که حمله کره شمالی، به آمریکا برای پیونگ‌یانگ به منزله «خودکشی» خواهد بود.

نظر شما