شناسهٔ خبر: 21585809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جلسه شورای رشت تصویب شد؛

پیوستن رشت به شبکه شهرهای تالابی دنیا

رشت-در جلسه شورای رشت، پیوستن این شهر به شبکه شهرهای تالابی به تصویب رسید اما بررسی دو دستور چارت تشکیلاتی شورا و راه اندازی مجدد مرکز پژوهش های شورا به صورت غیرعلنی مورد بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت عصر دوشنبه در حالی برگزار شد که طرح پیوستن رشت به شبکه شهرهای تالابی در آن به تصویب رسید. این طرح که در جلسه هشتم شورای رشت مطرح شده بود توانست مصوبه دو کمیسیون فرهنگی – اجتماعی و بهداشت - محیط زیست شورا را کسب کند و در جلسه امشب شورای رشت به تائید اعضای این شورا رسید.

در ادامه این جلسه که به درخواست رئیس شورا هیچ ناطقی نداشت، لایحه افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی تعرفه بهای خدمات پیشنهادی سال ۹۶ سازمان حمل و نقل بار و امور مسافر شهرداری رشت شامل نرخ سرویس مدارس به تصویب اعضا رسید.

لایحه دیگری که در دهمین جلسه شورای پنجم رشت مطرح و مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت مربوط به پاکسازی و دیوارسازی املاک مشمول ماده ۱۱۰ قانون شهرداری ها بود که روسای کمیسیون های برنامه و بودجه و توسعه و عمران شورا نسبت به آن نظرات متفاوتی اظهار کردند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه درباره مصوبه این کمیسیون درباره این لایحه که موافقت بود، اظهار کرد: درخواست شهرداری منطقه سه برای ارسال این لایحه این بوده که تجمع نخاله و زباله در زمین هایی که به حال خود رها می شوند موجب آزار و اذیت شهروندان می شود و بهداشت و سلامت محلات را زیرسوال می برد.

فرهام زاهد با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه نسبت به پاکسازی این زمین ها نظر مثبت دارد گفت: برای بحث دیوارسازی پیشنهاد کمیسیون اینست که همچون سابق به صورت موردی برای اخذ مصوبه شورا، لایحه به شورا ارائه شود.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران با مخالفت نسبت به این لایحه اظهار کرد: نمی توان مواد قانون ۱۱۰ شهرداری ها را که شامل پاکسازی و دیوارسازی می شود از هم جدا کرد.

رضا رسولی با بیان اینکه کمیسیون توسعه و عمران هنوز به رای و نظر قطعی درباره این لایحه نرسیده است خواستار مسکوت باقی ماندن آن شد اما رئیس شورا اعلام کرد که لایحه فوق از زمان شورای چهارم تاکنون دوبار مسکوت باقی مانده است. در نهایت با رای گیری، اعضا به رای و نظر کمیسیون برنامه و بودجه نظر موافق دادند و پاکسازی زمین ها پس از اعلام  و اخطار به مالکین مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

بخش دوم جلسه شورا به صورت غیرعلنی ادامه یافت

در ادامه این جلسه، اعضا با اعطای بودجه ۴۵ میلیون تومانی به تیم شطرنج شهرداری رشت برای حضور در رقابت های قهرمانی شطرنج آسیا موافقت کردند. همچنین اعضا به لایحه اعطای کمک دو میلیون تومانی برای امر ازدواج به کارمندان و کارگران رسمی شهرداری رشت رای موافق دادند.

اما در حالی که دو دستور دیگر برای شورای رشت مطرح شد، رئیس شورا به درخواست برخی از اعضا ادامه جلسه را به صورت غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار کرد. دستورهای چارت تشکیلاتی شورای رشت و راه اندازی مرکز پژوهش های شورا دو دستوری بودند که از سوی رئیس شورا مطرح شد اما با پیشنهاد احمد رمضانپور برای غیرعلنی شدن مابقی جلسه مواجه شد.

وی در این باره گفت: تصمیم گیری درباره دو دستور فوق نیازمند بحث های چالشی است و اگرچه اصحاب رسانه پل ارتباطی بین شورا و شهروندان هستند اما صلاح در اینست که پس از اینکه بحث های چالشی بین اعضا مطرح شد، خبر را به شهروندان اعلام کنند.

در موافقت با این پیشنهاد، مابقی جلسه دهم شورای رشت به صورت غیرعلنی برگزار شد. هرچند رئیس شورا اعلام کرد که شورا به صورت غیرعلنی میزبان سرپرست شهرداری نیز خواهد بود.

همچنین در این جلسه به مناسبت هفته دفاع مقدس با اعطای لوح تقدیر و هدیه از دو تن از بستگان شهدای دفاع مقدس «احمد رمضانپور نرگسی» و «حامد عبداللهی» که عضو شورای پنجم هستند، تقدیر به عمل آمد.

نظر شما