شناسهٔ خبر: 21585779 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ویترین خانواده

صاحب‌خبر -

برنج خارجی ارزان و گوشت گوسفند گران شد
 شهروند| متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج ‌هاشمی درجه یک در مرداد ماه ‌سال ‌جاری برابر 13‌هزار و 279 تومان بوده که ۰.۸‌درصد افزایش داشته است. همچنین در ماه مذکور متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج خارجی درجه یک از 5‌ هزار و 654 تومان در تیر ماه به 5‌ هزار و 619 تومان در مرداد ماه کاهش یافته است. گوشت گوسفند در این ماه نسبت به ماه قبل ۲.۸‌درصد افزایش داشته است. میزان این افزایش برای یک کیلوگرم گوشت گاو برابر ۲.۱‌درصد بوده است. گروه لبنیات بنا بر گزارش مرکز آمار ایران تغییر محسوسی نداشته است. متوسط قیمت یک بسته ۱۰۰ گرمی کره پاستوریزه اما نسبت به تیر ماه رشد ۱.۴۸‌درصد داشت. در گروه سبزیجات هم تغییر قیمت محسوسی گزارش نشده است. گروه قند، شکر، شیرینی‌ها و چای نسبت به ماه قبل ۰.۸‌درصد افزایش را تجربه کرده است.

سامانه وام ازدواج باز شد
 ایسنا| سامانه وام ازدواج که طی روزهای اخیر در اغلب موارد گزینه‌ای برای انتخاب بانک عامل ارایه‌کننده تسهیلات به متقاضی اعلام نمی‌کرد، مجددا به حالت عادی برگشته و زوجین می‌توانند مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند. با وجود این‌که پایان شهریورماه زمان اتمام طرح ضربتی بانک مرکزی بود، اعلام شد كه تعلل زوجین در تکمیل پرونده و انجام روال ارایه تسهیلات موجب شد تا این طرح ۱۵ روز دیگر تمدید شود؛ با این حال در روزهای اخیر متقاضیان در هنگام مراجعه برای ثبت‌نام با مشکل مواجه شدند. روز گذشته اما سامانه مجددا به حالت عادی برگشت و زوجین ثبت‌نام خود را از سر گرفتند.
گفتنی است در طرح ضربتی وام ازدواج علاوه بر ادامه معمول روند پرداخت این تسهیلات از سوی تمام بانک‌های حاضر در سامانه ۱۱ مورد از آنها به ‌طور ویژه و با سهمیه‌های تعیین‌شده به پرداخت وام می‌پردازند.

نظر شما