شناسهٔ خبر: 21585778 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

در محفل رزمندگان اصفهان؛

رئیسی: گره‌گشایی کارمان دست بیگانگان نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امشب در جمع عزاداران حسینی در محفل رزمندگان اسلام اصفهان در بیان شناخت فلسفه قیام امام حسین (ع) اظهار داشت: یکی از وظایف سوگواران حسینی تحلیل قیام حضرت سیدالشهدا(ع) به عنوان نهضتی انسان‌ساز است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اساس کار دشمن بر پیمان شکنی است، گفت: گره‌گشایی کارمان دست بیگانگان نیست و نیروی انقلابی باید به دشمن سوءظن داشته باشد.


حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امشب در جمع عزاداران حسینی در محفل رزمندگان اسلام اصفهان در بیان شناخت فلسفه قیام امام حسین (ع) اظهار داشت: یکی از وظایف سوگواران حسینی تحلیل قیام حضرت سیدالشهدا(ع) به عنوان نهضتی انسان‌ساز است.


وی با اشاره به انجام وظیفه مسئولان نظام جمهوری اسلامی در راستای نهضت حسینی، افزود: یکی از گویاترین واژه‌ها در این باب سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت اندیشه و عمل انقلابی است، ابتدا باید شاخص‌ها را در این زمینه برشمرد که نخستین شاخص توجه به خدا و معاد است.


تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: یک چهره انقلابی خداباور است و خود و عالم را در محضر پروردگار متعال می‌بیند، در همین راستا باور به قدرت شکست‌ناپذیر خداوند را می‌توان دومین شاخص اندیشه انقلابی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه خودخواهان و خودبزرگ‌بینان در جامعه مانع اجرای قوانین الهی می‌شوند، گفت: یک فرد انقلابی باید با تمام وجود بداند که خشیت از خداوند تنها عامل موثر در جهان است.


رئیسی با بیان اینکه یک فرد انقلابی باید باور داشته باشد که دین باید در متن جامعه اسلامی پیاده شود، تصریح کرد: این شاخص باید در تمامی ابعاد زندگی مدنظر باشد، دین در زندگی انسان معاصر از زمانی که کتاب کامل بر قلب مقدس پیامبر نازل شد تا زمانی که زمین و زمان برقرار است قدرت اداره زندگی انسان معاصر را دارد و در هیچ مقطعی از زندگی نباید غایب باشد.


وی ادامه داد: برخی می‌گویند در ارتباط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و.. دستور دین را کنار بگذارید، این در حالی است که یک ساعت می‌تواند انسان را صعود و یا سقوط دهد و چه بسیار انسان‌هایی که به این سرنوشت دچار شدند.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: دین باید در متن زندگی انسان پیاده شود، امام حسین (ع) نیز فرمودند من برای اصلاح آمده‌ام، این اصلاح به گستره همه تاریخ است و عاشورا برای تمام حرکت انسان در تاریخ درس تحول و انسان‌سازی است.
وی ادامه داد: هرجا به دین عمل کردیم سعادتمند شدیم اما هرجا که دل به شرق و غرب و نسخه‌های بیگانه دادند دچار مشکل شدیم، بعضی از مطالعه کرده‌های ما معتقد به حاکمیت دین نبوده و آن را یک امر فردی می‌دانند که از نظر اجتماعی نگاه سکولار دارند، حتی کسانی در کسوت افراد روشنفکر مدعی دین شناسی هستند اما عملا اعتقاد ندارند که دین می‌‌تواند زندگی انسان را اداره کند.


رئیسی با بیان اینکه اگر قیام امام حسین (ع) نبود دین زنده نمی‌شد، گفت: این سئوال مطرح است که آیا منظور از دین توده‌ای از باورهای ذهنی است و یا وجود اجرایی دین مدنظر است، امام حسین (ع) برای اجرای دین قیام کرد و اگر قیام او نبود خبری از اجرای دین نیز نبود.


وی افزود: مردم در انقلاب اسلامی نیز به رهبری امام خمینی (ره) به صحنه آمدند تا دین اجرا شود، یعنی در تمام نظامات جامعه شامل ارتباط انسان با انسان، انسان با خدا، انسان با خود و طبیعت صورت و سیرت دین حاکم باشد. اگر این تعامل ایجاد شود حرکت انسان دینی خواهد بود.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حرکت جهادی، اندیشه انقلابی و عمل انقلابی دیگر شاخص انقلابی بودن است، گفت: اندیشه و عمل انقلابی نیازمند زمان شناسی است و مصمم بودن در هدف و مقصد مهمترین نکته در این زمینه به شمار می‌رود.


وی افزود: نیروی انقلابی با اندیشه و عمل انقلابی معتقد به میزانی از توانایی است که خداوند در اختیار او قرار داده است.
رئیسی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم گفتمان‌سازی پیرامون تکیه بر توان داخلی گفت: گره‌گشایی کار ما در دست بیگانگان نیست، آنها هر روز می‌گویند منافع خود را می‌بینیم، نیروی انقلابی باید به دشمن سوءظن داشته باشد چون دشمن به دنبال دشمنی کردن است، متناسب با این سو ظن، فرد انقلابی باید مراقب نفوذ نیز باشد، آنها باید با هوشیاری مانع ورود دشمن به لایه‌های اجتماع باشند، دشمنی که با نقاب می‌آید و هم شناختن او و هم شناساندن او سخت است.


وی با بیان اینکه دشمن گاهی ذائقه سازی می‌کند تا آن ذائقه برای پذیرش او آمادگی داشته باشد، گفت: دشمن رویش‌های مبارک انقلاب اسلامی که امثال حججی‌ها و محمدی‌ها هستند را مد نظر دارد. هر کوی و برزن این منطقه (اصفهان) بوی شهید و شهادت می‌دهد اما دشمن به دنبال تغییر این ذائقه‌ها است.


تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: اندیشه و عمل انقلابی می‌تواند در مقابل همه نفوذها مقاومت و ایستادگی ایجاد کند، به دشمن نمی‌توان اع

تماد کرد و رهبر معظم انقلاب بارها بر این موضوع تاکید کرده‌اند چراکه اساس کار دشمن بر پیمان شکنی است.
وی تصریح کرد: اکنون که رئیس جمهور بی ادب و بی‌اخلاق آمریکا سخنان سخیفی علیه این ملت به کار برده باید هزینه پیمان‌شکنی آنها را باید بالا برد تا دنیا بداند به آنها نباید اعتماد کرد. این سخن اما نیاز به عمل دارد، آمریکا باید در عمل احساس کند که این دولت، مردم و نظام در مقابل آنها کوتاه نخواهند آمد و به تبعیت از عاشورا بر مواضع خود پافشاری خواهند کرد.

نظر شما