شناسهٔ خبر: 21585753 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

اقتصاد مجازی

صاحب‌خبر -

اعتراف بیل گیتس درباره ویندوز
فارس| بیل گیتس مدیرعامل اسبق مایکروسافت یک بار دیگر به شرکت ‌آی‌بی‌ام، به علت طراحی فرمان سه کلیده Ctrl-Alt-Del حمله کرد و گفت: برای این کار باید یک دکمه خاص طراحی می‌شد.موسس مایکروسافت و خالق سیستم عامل ویندوز تصریح کرده که اگر به عقب بازگردد، به جای طراحی فرمان
 Ctrl-Alt-Del که مستلزم فشار دادن سه کلید است، کاری می‌کرد تا این کار از طریق فشردن یک دکمه صورت بگیرد.بیل گیتس در توضیح بیشتر موضوع گفت: صفحه کلید شرکت ‌آی‌بی‌ام که برای اتصال به رایانه‌های شخصی ساخت این شرکت طراحی شده بود، تنها به یک شیوه خاص می‌توانست اجرای یک فرآیند را متوقف کند و اگر می‌خواستیم این کار با فشردن سه کلید انجام نشود، باید یک کلید جدید اضافه می‌کردیم.

کره‌جنوبی پیشتاز سرعت اینترنت

مهر| گزارش شرکت آکامای نشان می‌دهد کره‌جنوبی سریع‌ترین اینترنت جهان را برای کاربران خود فراهم می‌کند و ۶۲.۶‌درصد از کاربران آن از اینترنت ۱۵ مگابایت برثانیه استفاده می‌کنند. همچنین 96.7‌درصد از کاربران در این کشور از اینترنت ۴ مگابایت برثانیه استفاده می‌کنند.طبق تحلیل این شرکت ۱۰ کشور با بیشترین سرعت اینترنت در جهان، کره جنوبی، نروژ، سوئد، هنگ‌کنگ، سوییس، فنلاند، سنگاپور، ژاپن، دانمارک و ایالات متحده آمریکا هستند. جالب آن‌که در این فهرست بیشتر کشورهای حوزه اسکاندیناوی قرار دارند.

آمازون سهام شاپرز استاپ را خرید
مهر| یک شرکت وابسته به آمازون، 27.6‌میلیون دلار از سهام خرده‌فروش هندی- شاپرز استاپ را خریداری می‌کند.شرکت شاپرز استاپ، اواخر روز شنبه به بازار بورس اعلام کرد که شرکت ان‌وی اینوستمنت هولدینگز که یک شرکت سرمایه‌گذاری سهام متعلق به آمازون
 دات کام است، برای خرید نزدیک به 4.4‌میلیون سهم شرکت خرده‌فروشی هندی که معادل ۵‌درصد از سهام این شرکت است در قیمت هر سهم 407.87 روپیه، درخواست داده است.

نظر شما