شناسهٔ خبر: 21585630 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

برای نخستین بار در کشور؛

گواهی‌ بین‌المللی آشنایی با فناوری چاپ ۳ بعدی ارائه می شود

گواهی بین‌المللی آشنایی با فناوری چاپ سه بعدی (I۳DL) با همکاری ستاد توسعه فناوری‌‎های معاونت علمی و یک موسسه علمی اتریشی برای نخستین بار در کشور اعطاء می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بنیاد ملی نخبگان، ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی با همکاری موسسه بین المللی زمستک اتریش دوره های آموزشی I۳DL را برگزار می کند.

I۳DL گواهی بین المللی آشنایی با فناوری چاپ سه بعدی است که توسط موسسه زمستک اتریش اجرا و به ثبت بین المللی رسیده است. مجوز بین المللی کاربری چاپ سه بعدی، اولین و تنها گواهینامه جامع برای آموزش نیروی متخصص در زمینه های مختلف چاپ سه بعدی، اسکن سه بعدی، مدلسازی سه بعدی و مهندسی به کمک کامپیوتر است.

این دوره ها برای افرادی همچون شرکت ها و متخصصانی که خواستار در اختیار گرفتن فناوری سه بعدی و کسب دانش فنی مربوط به آن هستند مناسب است. همچنین فناوران، جواهر سازان، طراحان و هنرمندان، صاحبان چاپگرهای سه بعدی با قصد بهینه سازی محصول و نتایج و مشتریانی که قصد خرید چاپگر سه بعدی دارند و در روند خرید و تصمیم گیری نیازمند دانش و آموزش هستند نیز می توانند از این دوره ها بهره لازم را داشته باشند.

دوره های آموزش تخصصی I۳DL شامل ۱۲ ماژول یا واحد فنی و تخصصی است که واحدهای ۱ و ۲ واحد پایه، واحدهای ۳ تا ۱۱ واحدهای انتخابی و واحد ۱۲ کارآموزی، پروژه یا انجام پایان نامه در حوزه چاپ سه بعدی هستند. معرفی فناوری چاپ سه بعدی، کار کردن با چاپگرهای سه بعدی، مواد و فیلامنت های جدید نوآورانه برای چاپ سه بعدی، ساخت روبات با استفاده از چاپگر سه بعدی، روش های پیشرفته طراحی با کامپیتر برای چاپ سه بعدی و چاپگر سه بعدی خود را بسازید از جمله سرفصل های این دوره آموزشی است.

همچنین ۵ سطح گواهینامه بین المللی در طی این دوره ها اعطا خواهد شد و ثبت نام از آبان ماه سال جاری آغاز خواهد شد و به زودی شرایط ثبت نام توسط ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی اعلام می شود.

نظر شما