شناسهٔ خبر: 21585300 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ساختمان آتش نشانی تربت حیدریه، فاقد ایمنی

به گزارش ایرنا، سیدمهدی کاظمی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز ملی آتش نشانی (7 مهر) افزود: بعد از زلزله سال 88 ساختمان آتش نشانی این شهر دچار مشکل شد و

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سیدمهدی کاظمی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز ملی آتش نشانی (7 مهر) افزود: بعد از زلزله سال 88 ساختمان آتش نشانی این شهر دچار مشکل شد و تلاش های انجام شده برای رفع مشکل تاکنون به نتیجه نرسیده است.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن برای مهار حریق در ارتفاعات بیش از سه طبقه با مشکل مواجه بوده و نیازمند نردبان هیدرولیکی 32 متری هستیم که برای تهیه آن دست کم 30 میلیارد ریال مورد نیاز است.
وی گفت: با این حال از ابتدای امسال علاوه بر امدادرسانی به شهرهای اطراف، تاکنون 480 فقره عملیات امداد و نجات و آموزش انجام داده ایم.
کاظمی افزود: امسال 270 فقره بازدید برای تاییدیه ایمنی به منظور صدور پایان کار ساختمان، 30 فقره بازدید از مراکز تجاری و 20 فقره بازدید از آشپزخانه ها و تالارهای پذیرایی انجام داده ایم.
وی اظهار کرد: براساس بررسی های انجام شده حدود 40 درصد ساختمان های دولتی شهر تربت حیدریه فاقد ایمنی هستند.
وی گفت: آتش نشانی تربت حیدریه 53 نفر نیرو دارد و با کمبود 35 نفر مواجه است که مجوز استخدام این تعداد را کسب کرده و در حال جذب آنها هستیم.
عضو شورای اسلامی شهر تربت حیدریه و نماینده ناظر این شورا در آتش نشانی نیز گفت: هیات نظارت بر ساختمان های تربت حیدریه طی ماه جاری فعالیت خود را با همکاری فرمانداری، دادگستری، نظام مهندسی و دیگر دستگاه های مرتبط آغاز می کند.
مهدی وقفی افزود: وظیفه این هیات ارزیابی ساختمان های شهر و تهیه لیستی از وضعیت ایمنی آن ها است که در مرحله نخست اماکن اداری و تجاری مورد توجه قرار دارد.
وی اظهار کرد: بنا داریم با کمک اصحاب رسانه، افکار عمومی و مسئولان را نسبت به حوادث پیش بینی نشده حساس نموده و تا حدود بسیار از وقوع حوادث تلخ پیشگیری کنیم.
سازمان آتش نشانی تربت حیدریه با سه ایستگاه به شهروندان خدمات ارایه می کند.
شهر 130 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.
6121 / 6053 خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

نظر شما