شناسهٔ خبر: 21585276 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

پیش‌بینی کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر

صاحب‌خبر -
بارش باران در گیلان از فردا افزایش می‌یابد و به‌تدریج مازندران را هم فرا می‌گیرد .همچنین در مناطقی از اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و شمال زنجان رشد ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت‌ پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش فارس، براساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر، به‌ویژه در سواحل مرکزی و شرقی خزر، بارش پراکنده باران و در ارتفاعات سمنان و مناطقی از خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی رشد ابر، رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد رخ خواهد داد؛ این وضع بعد از ظهر هم در مناطقی از اردبیل و شمال آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود.
هوای خنک امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر ماندگار خواهد بود و فردا با تقویت بیشتر جریان‌های شمالی، کاهش دما در این مناطق ۴ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر در این روز مواج خواهد بود.
امروز سواحل دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود و انتظار می‌رود حداکثر ارتفاع امواج آب حدود یک متر تا ۵ر۱متر در مناطق نزدیک به ساحل برسد، از این رو توصیه می‌شود از شنا کردن و فعالیت تفریحی در مناطق ساحلی دریای خزر در این مدت پرهیز شود و احتیاط لازم برای تردد شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی به عمل آید.
آسمان تهران امروز صاف اوایل شب قسمتی ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما امروز در تهران ۲۹ و ۱۹ درجه خواهد بود.
همچنین اهواز با بیشینه دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه سردترین شهر کشور خواهد بود.

نظر شما