شناسهٔ خبر: 21585270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تربت حیدریه مطرح کرد:

ساختمان آتش نشانی تربت حیدریه فاقد ایمنی است!

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه گفت: در شرایطی که امداد رسانی به حوادث و آتش سوزی ها از آتش نشانی انجام می شود، اما ساختمان این سازمان مستقر در شهرداری فاقد اصول مقاوم سازی و ایمنی لازم است!.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، سید مهدی کاظمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در شرایطی که امداد رسانی به حوادث و آتش سوزی ها از آتش نشانی انجام می شود، اما ساختمان این سازمان مستقر در شهرداری فاقد اصول مقاوم سازی و ایمنی لازم است.

 

وی تصریح کرد: این ساختمان در زلزله سال 88 دچار آسیب جدی شده و تاکنون با مکاتباتی که با نماینده شهرستان و استانداری استان انجام گرفته به دنبال احداث ساختمانی جدید و ایمن هستیم.

 

کاظمی از نردبان 32 متری هیدرولیک آتش نشانی بعنوان دومین ضرورت این سازمان یاد کرد و افزود: توان مهار آتش سوزی در شهر تربت حیدریه تا سه طبقه است و با توجه به اینکه در این چند سال اخیر بلند مرتبه سازی و ساختمانهای سه طبقه به بالا احداث شده برای در نظر گرفتن خطرات احتمالی، این نوع نردبان که حدود 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد از ضروریات شهر به شمار می رود.

 

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تربت حیدریه اظهار کرد: البته این نوع نردبانها نیاز به زیر ساخت های لازم دارد که باید مهیا شود.

 

امدادرسانی به 480 ماموریت طی 6 ماهه نخست امسال

 

کاظمی در ادامه از امدادرسانی به 480 ماموریت در 6 ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: در این مدت 242 مورد اطفاء حریق، 23 فقره تصادفات، 2 مورد چاه افتادگی، 7 فقره واژگونی خودرو، 21 مورد اشیاء حلقوی، 18 مورد نجات از آسانسور و 5 نفر نجات از سیل و آبگرفتگی، بخشی از عملکرد این سازمان در 6 ماهه نخست امسال بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: سه ایستگاه آتش نشانی مستقر در شهرتربت حیدریه توان امداد رسانی به خطرات احتمالی را دارد اما مهمترین مشکل این سازمان گستردگی خدمات به روستاها، بخشها و حتی شهرهای اطراف است که گاهی اوقات مکلف به انجام ماموریت هایی خارج از حوزه استحفاظی خود می شویم.

 

30درصد مراکز اداری تربت حیدریه فاقد ایمنی

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تربت حیدریه افزود: بر اساس بازدید های انجام گرفته تاکنون 30 درصد از ساختمان های دوایر دولتی و سازمانهای تربت حیدریه فاقد مقاوم سازی و ایمنی لازم است که اخطارهای لازم را به آنها داده ایم.

 

کاظمی گفت: در یکسال گذشته 30 مرکز تجاری و مسکونی پرخطر، 30 ساختمان اداری مورد بازدید قرار گرفته و نکات ایمنی لازم طبق نامه ای به آنها ابلاغ شده است.

 

وی تحقق الزامات موارد ایمنی در دوایر دولتی و مجتمع های تجاری را در گروه تشکیل کارگروه ایمنی شهرستان عنوان کرد و بیان داشت: برای تحقق مسائل ایمنی و به جهت ممانعت و یا کاهش حوادث احتمالی، کارگروه ایمنی شهرستان با حضور دادستان و دیگر مسئولان تا پایان مهرماه تشکیل خواهد شد.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تربت حیدریه بیان کرد: تمام ساختمانهای اداری، تجاری و مسکونی که از ابتدای سال 96 احداث می شوند برای دریافت پایان کار خود باید موارد ایمنی و اصول مقاوم سازی و سیستم اطفاء حریق را رعایت کرده تا پایان کار توسط شهرداری را اخذ کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما