شناسهٔ خبر: 21585225 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خط ارتباطی مردم با اطلاعات

صاحب‌خبر -
آیا کرة شمالی یک الگو است؟
رهبر کرة شمالی با شجاعت جلو آمریکا ایستاده است. اگر این کشور قدرت هسته‌ای نداشت آمریکا همان بلایی که بر سر لیبی و عراق و افغانستان آورد بر سر این کشور هم می‌آورد، با قدرتی که هم‌اکنون کرة شمالی دارد آمریکا جرأت نمی‌کند که به این کشور صدمه‌ای وارد نماید.
همه کشورهای مستقل باید از این ماجرا عبرت بگیرند و خود را به سلاح‌های روز و بازدارنده مجهز کنند تا مورد طمع استعمارگران قرار نگیرند.
یک ایرانی

اطلاعات:
قطعاً هر کشوری باید خود را مجهز کند و قدرت بازدارندگی داشته باشد ولی همزمان حتماً باید به وضع مردم خود برسد و وضع معیشت آنان را بالا ببرد و حقوق و آزادی ایشان را تأمین کند.
یکی از اسباب بازدارندگی اساسی رضایت‌مندی مردم و همراهی واقعی آنان با حکومت است.

در معرفی خلافکاران تبعیض نشود
خلاف، خلاف است و از هر کسی سر بزند مستوجب مجازات است. با این حال چرا برخی تا آخر مراحل دادرسی با حروف (م‌ـ ب‌ـ زـ…) معرفی می‌شوند و برخی از همان ابتدا با اسم و مشخصات معرفی می‌شوند؟ آقایان مهدی هاشمی و فریدون از جمله این افراد هستند. درضمن چرا چهرة‌ متهمان جنایی را تار می‌کنند که ما آنها را نشناسیم؟
یک هموطن

اطلاعات:
همان‌طور که خودتان گفته‌اید اینها متهم هستند و چه بسا در دادگاه تبرئه شوند و درست نیست که از ابتدا آبرویشان برده شود.

انتقاد از وزیرکار
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است؛ ۷۰درصد بازنشسته‌ها جوان هستند! در این صورت آیا آنان به‌صورت غیرقانونی بازنشست شده‌اند؟ آیا پول بیمه پرداخت نکرده‌اند؟ آیا زن و فرزند ندارند؟ اگر آنها توان کار دارند ایشان باید برایشان شغل ایجادکند، اگر نمی‌تواند باید کنار برود و کسی این مسئولیت را بر عهده بگیردکه بتواند اشتغال بوجود آورد. طی دورة صدارت ایشان بازنشستگان وضعیت خوبی نداشته‌اند.
شهروندی از قزوین

متخصصان کشاورزی تحقیق کنند
قوت اغلب مردم ایران، گندم و برنج است، در حالی که در کوبا بیشتر مردم چیکارو مصرف می‌کنند. با توجه به وضعیت متنوع آب و هوایی کشورمان توصیه می‌کنم متخصصان کشاورزی درباره این ماده غذایی و توسعه آن در ایران تحقیق کنند.
یک شهروند

انتقال سپرده‌گذاران درست نیست
اقدام رئیس بانک مرکزی برای انتقال سپرده‌گذاران مؤسسات به بانک‌های دیگر که هیچ سنخیتی با سپرده‌گذاران ندارند اقدامی خطرناک است که می‌تواند موجب تشنج شود.
شهروندی از مشهد

سمینار حقوق شهروندی
ظاهراً قرار است در اوایل مهرماه سمینار حقوق شهروندی برگزار شود. از دست‌اندرکاران این سمینار می‌خواهیم مشخص کنند که چگونه می‌شود در این اجلاس شرکت کرد و مقاله به آن داد.
شهروندی از تهران

تبریک به زنان و دختران
از اینکه باز هم زنان و دختران کشورم ۶۰درصد از پذیرفته‌شدگان کنکور را تشکیل دادند به همه آنان تبریک عرض می‌کنم. این مسئله نشان می‌دهد هرگاه زمینه فراهم باشد و حق انتخاب به خانم‌ها داده شود موفق هستند.
منتها وقتی بانوان می‌خواهند وارد بازار کار شوند و از دانش خود استفاده کنند متأسفانه موانع زیادی جلوی راهشان هست که این موانع باید برطرف شوند.
تماس با خط ارتباطی

قابل توجه بانک پارسیان
سهامدار جزء بانک پارسیان هستم، متأسفانه حدود یک سال است که مجمع این بانک بسته است و سهامداران نمی‌توانند اقدام به خرید و فروش سهام خود بکنند. از مسئولان این بانک تقاضا داریم امکان خرید و فروش سهام بانک را فراهم کنند و از بانک مرکزی هم می‌خواهیم این موضوع را پیگیری کند.
حبیب محمدقلی‌ها از تهران

حقوق شهروندی فقط شعار نباشد
تا زمانی که مردم عادی به کانال‌های قدرت و ثروت دسترسی ندارند و درهای دفاتر مسئولان بر روی آنها بسته است، سخن گفتن از حقوق شهروندی و حقوق‌بشر فقط شعار است. حقوق شهروندی وقتی محقق می‌شود که افراد عادی به‌سادگی توان رسیدن به حقوق قانونی خود را داشته باشند.
یک هموطن

مردم‌آزاری آشکار
این برچست‌های لوله‌بازکنی و چاه‌بازکنی را به در و دیوار و پنجره و حتی پلاک‌های ثبتی می‌چسبانند و منظره زشتی بوجود می‌آورند.
چرا شهرداری و قوة قضائیه یک اقدام اساسی در این رابطه انجام نمی‌دهند. این یک مردم‌آزاری آشکار است.
شهروندی از تهران

تشکر از بانک کارآفرین
من برای یک کار تولیدی که اشتغال زیادی هم ایجاد می‌کند به بانک کارآفرین مراجعه کردم، خوشبختانه با اینکه بدهی قابل توجهی هم دارم به من وام لازم را دادند. به این‌وسیله می‌خواستم از این بانک تشکر کنم و از بانک‌های دیگر بخواهم با مردم این‌گونه برخورد کنند.
سید حسین زرین از تهران

شهرک مسکونی کوثر بلاتکلیف است!
شهرک مسکونی کوثر واقع در انتهای بزرگراه شهید بابایی حدود ۲۰ سال است که در حال ساخت و ساز است، چرا شهرداری تهران این شهرک را تعیین تکلیف نمی‌کند؟ از شورای شهر و شهردار تهران می‌خواهیم موضوع این شهرک را در دستور کار خود قرار دهند و طرح مذکور را به اتمام برسانند.
تماس با خط ارتباطی

قابل توجه ادارة‌ برق بومهن
برای روشنایی بلوار چمران شهرک کشاورزی بومهن تاکنون بارها به ادارة برق منطقه مراجعه کرده‌ایم ولی هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌ایم. تاریکی که در این منطقه هست برای عابران و اهالی و مسافران خطرناک است. از مسئولان مربوطه می‌خواهیم روشنایی این بلوار را تأمین کنند.
شهروندی از بومهن

«بهداشت» نیازمند آموزش
چند روز پیش به یک درمانگاه مراجعه کرده بودم و دیدم آقایی لیوان یک‌بار مصرفی از یک آبسردکن برداشت و بعد از نوشیدن آب لیوان را در همان قسمت لیوان‌های یک‌بار مصرف گذاشت! خواستم بگویم ما در زمینه بهداشت و نظافت نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی هستیم و باید از طرق مختلف آن را به مردم یاد بدهیم! استفاده مجدد از یک لیوان آن هم در یک درمانگاه ممکن است باعث انتشار یک بیماری شود.
یک هموطن

قابل توجه مسئولان سازمان تأمین اجتماعی
لطفاً به مسئولان سازمان تأمین اجتماعی بگویید بیشتر مراجعان به شعبه‌های تأمین اجتماعی، پیرمردان مریض و گرفتار هستند و باید مراعات حالشان بشود. روزی شما هم گرفتار و مریض می‌شوید. شعبه شما در خیابان آیت‌الله کاشانی جنب خیابان احمدی روبروی پمپ بنزین، طبقه سوم را به انجام امور مربوط به بازنشستگان اختصاص داده که واقعاً رفت‌وآمد به آن طبقه برای من به عنوان بازنشسته مسن دشوار است. لطفاً بیشتر توجه کنید.
پیکر ـ بازنشسته برق تهران

تونل‌های فاقد لامپ!
ضمن تشکر از مسئولان وزارت راه برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز در جاده هراز، متأسفانه تونل‌های انتهایی جاده به سمت آمل فاقد هرگونه لامپ روشنایی است و همچنین باید دیوارهای تونل‌های مذکور به رنگ سفید درآید تا باعث پیشگیری از برخورد خودروها با دیوارهای تونل شود. آیا جان مردم ارزش این کار ناچیز را ندارد؟ همچنین ضرورت دارد در دو جاده هراز و چالوس تعدادی پُست‌های کمک‌های اولیه و هلال‌احمر در طول جاده و مخصوصاً نزدیک تونل‌ها برپا کرد. در این دو جاده با کمبود سرویس بهداشتی نیز مواجه هستیم.
محمد آقایی

لعنت خدا بر داعشی‌ها
مارهای زخمی داعشی هنوز در جای جای عراق وجود دارند. این‌ها که همان اعضای حزب ملعون بعث هستند، هیچ‌وقت بیکار نمی‌نشینند و هرازچندگاهی ضربات مهلکی وارد می‌کنند و عده‌ای از مردم بی‌گناه را می‌کشند. لعنت خدا بر اجدادشان باد.
پارسایی

درختان را سمپاشی کنید
پیامی درباره نگهداری فضای سبز در منطقه پارک تهران‌ویلا داده بودم که خوشبختانه چاپ شد و سپاسگزارم. خواهشمندم این بار از شهرداری منطقه ۲ بخواهید درختان کوچه‌های منطقه را سمپاشی کنند شاید ما از شر این مگس‌های سفید نجات یابیم.
کاردان از کوچه شهید امیری پارک تهران‌ویلا

سپاس از مؤسسه کوثر
می‌خواستم از مؤسسه مالی اعتباری کوثر تشکر کنم که مبلغ ۷میلیون تومان وام برای تهیه جهیزیه دخترم را بدون هیچ‌گونه دوندگی به حساب من بازنشسته واریز کرده است.
یک بازنشسته

نقشه خطوط مترو چاپ شود
در اکثر کشورها، نقشه خطوط متروِ شهر در قطع کوچک در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. کاش مسئولان مترو تهران این نقشه را در قطع کوچک چاپ و عرضه کنند تا بتوانیم قبل از خروج از منزل مسیر خود را مشخص کنیم.
پرویز جاوید

اشتغالزایی شود
برای رفع معضل اعتیاد، دولت باید اشتغالزایی کند. شغل، خوددرمانی برای اعتیاد محسوب می‌شود.
شهروندی از خمام

باز هم درخواست برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
میزان حقوق بازنشستگان قبل از سال ۷۹ نسبت به آن دسته که بعد از این سال بازنشسته شدند، حدوداً نصف است. پاداش پایان خدمت آنان هم به مراتب بسیار کمتر است. جرم ما چیست که در سخت‌ترین زمان، خدمت کردیم، عمر و جوانی خود را در دوران جنگ تحمیلی با مشقت و کمبودها در وزارتخانه‌ها گذراندیم، اما هم‌اکنون از مزایای کمتری برخورداریم؟
یک بازنشسته

علت بسته شدن نماد بانک‌ها چیست؟
لطفاً از آقای سیف بپرسید علت بسته شدن نماد بانک‌ها در بورس بیش از ۶ماه و مصادره سپرده سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری برای چیست؟ واقعاً جای شرمندگی دارد.
تماس با خط ارتباطی

نظر شما