شناسهٔ خبر: 21585069 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرلشکرصالحی: شهید حججی نشان داد که برای پیدا کردن راه هیچگاه دیر نیست

تهران - ایرنا - جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ورود پیکر پاسدار شهید محسن حججی همزمان با ماه محرم و هفته دفاع مقدس دارای پیامهای مهمی همچون انتخاب راه از بیراه و دیر نبودن زمان برای انتخاب راه صحیح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیر سرلشکر ستاد عطاء‌‌الله صالحی در حاشیه مراسم استقبال رسمی از پیکر پاسدار مدافع حرم شهید محسن حججی در جمع خبرنگاران افزود: شهید حججی با تاکید بر خودسازی و یاری گرفتن از خداوند برای موفقیت در راه درستی که انتخاب کرده بود علیرغم داشتن کودک خردسال ،با عشق قدم در این راه گذاشت.
وی اضافه کرد: امام حسین(ع) چون با خدای خود معامله کرده بود، باعث شد نهضتش اکنون فناناپذیر شود.
سرلشکر صالحی ادامه داد: شهید حججی هم که با این شکل آن هم در محرم و هفته دفاع مقدس به میهن بازگشته برای ما این حجت را دارد که هر وقت بخواهیم می توانیم راهمان را انتخاب کنیم و دیر نیست.
**شهید مدافع حرم محسن حججی عصاره همه شهدا است
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه نیز گفت: پاسدار شهید محسن حججی عصاره همه شهدا از جمله شهدای مدافع حرم و نشانه غیرت ملت است.
سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان دوشنبه شب در جمع خبرنگاران این مطلب را عنوان کرد.
وی توضیح داد: علت اینکه مدتی طول کشید تا پیکر مطهر شهید حججی به میهن بازگردد به این علت بود که می‌خواستیم اجزای جدا شده پیکر این پاسدار رشید اسلام را در منطقه ‌ای که ایشان به شهادت رسیده بود کاوش کنیم و بعد از یافتن اجزای جدا شده، پیکر را تشییع کنیم اما کاوش‌ها در منطقه موردنظر نتیجه بخش نبود و نتوانستیم سر و دستان مبارک این شهید عزیز را پیدا کنیم؛ از این رو تصمیم بر این شد که پیکر نورانی این شهید همانند حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بی‌سر به خاک سپرده شود.
قرار است پیکر شهید حججی فردا پس از طواف در حرم امام رضا(ع) در مشهدمقدس، روز چهارشنبه در تهران تشییع و سپس برای خاکسپاری به شهر نجف‌آباد زادگاه این شهید انتقال داده شود.
شهید محسن حججی 25 ساله از افراد خیر نجف آباد و مدافع حرم بود که مرداد امسال در نبرد با تکفیری های داعش در منطقه مرزی بین عراق و سوریه به اسارت نیروهای داعش درآمد و پس از دو روز اسارت، تکفیری های داعش با جداکردن سر از بدن، او را به شهادت رساندند.
شهید حججی از اعضای مؤسسه شهید احمد کاظمی بود که به محرومیت زدایی در مناطق فقیر کشور می پردازد.
از این شهید فرزندی دو ساله به یادگار مانده است
شبک**1708**7029**خبرنگار : فرهاد شرف پور: انتشار: علیرضا ارشادی

انتهای پیام /*

نظر شما