شناسهٔ خبر: 21584850 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان و مصاف تكراري پرسپوليس- الهلال

شب پرماجرا

روزنامه جوان

امشب، شبي پرماجرا و مخاطره‌انگيز براي پرسپوليس و الهلال عربستان در ابوظبي و دور رفت نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان آسياست.

صاحب‌خبر -
دنیا حیدری

امشب، شبي پرماجرا و مخاطره‌انگيز براي پرسپوليس و الهلال عربستان در ابوظبي و دور رفت نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان آسياست. ديدار حساسي كه ساعت 19:30 در ورزشگاه محمد بن زايد ابوظبي برگزار مي‌شود و فيفا از آن تحت عنوان نبرد کلاسيک فوتبال آسيا و رويارويي دو تيم قدرتمند قاره نام برده است. 
برانكو يك‌بار ديگر در معرض آزموني سخت قرار گرفته است. ديدار نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان آسيا به خودي خود يك بازي سخت و حساس است، اما اين ديدار زماني دشوار‌تر مي‌شود كه ياران برانكو در حالي به مصاف حريف عربستاني مي‌روند كه اخيراً با اتفاقات ناخوشايندي مواجه شده‌اند كه مهم‌ترين آن محروميت چهار ماهه طارمي و غيبت او در اين بازي است. مسئله‌اي كه برانكو از آن با تأسف ياد مي‌كند: «طارمي يکي از بهترين مهاجمان و يکي از بهترين گلزنان قاره آسياست، اما ما روي روحيه تيمي تمرکز کرده‌ايم، نه يک بازيکن. روحيه تيمي مهم‌تر از مشکلاتي است كه ممكن است در جريان بازي به وجود ‌آيد. الهلال بهترين تيم آسياست و با تيمي قدرتمند و سرسخت مصاف داريم، اما نتايج ما هم روند رو به رشدي داشته و اکنون تيمي قدرتمند در اختيار داريم، آن هم يك تيم بومي. ما با بازيكنان ايراني به اينجا رسيديم و باز هم براي كسب بهترين نتيجه تلاش مي‌كنيم.»
   
مهره‌چيني برانكو
تركيب پرسپوليس و نقشه بازي در مشت برانكو بود. او حتي فكر محروميت كاميابي‌نيا را هم كرده بود. ربيع‌خواه در پست هافبك دفاعي و به‌جاي كمال به ميدان مي‌رفت و در ساير نقاط زمين هم پرسپوليس با همان تركيب آشناي بازي با الاهلي و رقابت‌هاي ليگ مي‌توانست به كار خود ادامه دهد، اما محروميت ناگهاني طارمي همه چيز را به هم ريخت و رشته‌هاي مرد كروات نيمكت سرخپوشان را پنبه كرد. اتفاق غيرمنتظره‌اي كه تمركز برانكو را برهم زد. البته پرسپوليس دو جايگزين دارد، يكي منشا كه براي حضوري ثابت در تركيب آمده بود، اما به دليل عدم هماهنگي با طارمي نيمكت‌نشين شد و بشار رسن. اگر مهاجم سيه‌چرده سرخپوشان از ابتدا به ميدان برود، دست برانكو براي وارد كردن شوك هجومي در نيمه دوم خالي مي‌ماند. اين مهاجم سرعتي و گلزن در ديدار رفت و برگشت مقابل الاهلي نيمه دوم به ميدان رفت و مفيد هم واقع شد. پس پروفسور مي‌تواند از زوج اميري و عليپور در خط حمله استفاده كند و مسلمان را به جناح چپ خط هافبك ببرد تا بشار رسن از ابتدا در پست هافبك هجومي به ميدان برود. از سوي ديگر در غياب انصاري به نظر مي‌رسيد با توجه به تمرينات تيم، سيدجلال بار ديگر به تركيب بازگردد و در دومين بازي اين فصل خود براي سرخپوشان مقابل الهلال به ميدان برود، اما به نظر مي‌رسد برانكو قصد دارد از ماهيني در كنار خليل‌زاده در پست هافبك دفاعي مياني استفاده كند و محرمي و مصلح را به عنوان مدافعان كناري قرار دهد كه در اين صورت سيدجلال نيمكت‌نشين خواهد بود. 
  
سردرگمي حريف
چالش برانكو در چيدمان تركيب پرسپوليس حتي سرمربي حريف را هم سردرگم كرده! رامون دياز مربي آرژانتيني الهلال معمولاً تيمش را بر اساس روش بازي حريف كوچ مي‌كند، اما اتفاقات اخير، غيبت چند بازيكن و حتي زمزمه‌هاي حضور نوراللهي باعث شده تا سرمربي تيم عربستاني سرگيجه بگيرد، چراكه وقتي برانكو هنوز در خصوص تركيب تيمش به نتيجه صددرصدي نرسيده، دياز چطور مي‌تواند براساس تركيب پرسپوليس شاگردانش را براي اين ديدار حساس انتخاب كند. 
  
ديداري تكراري و پرمخاطره
رويارويي پرسپوليس و الهلال، ‌ديدار تكراري مرحله گروهي است. اين دو تيم در گروه  D رقابت‌هاي ليگ قهرمانان كه گروه مرگ نام گرفته بود، ‌دو مرتبه به مصاف هم رفتند كه هر دو بازي هم با تساوي (يك- يك و صفر – صفر) به پايان رسيد. الهلال كه به عنوان تيم سرگروه با سه برد و سه مساوي به يك‌هشتم نهايي راه يافته بود ‌با گذشتن از سد استقلال خوزستان راهي يك‌چهارم نهايي شد و با يك تساوي و يك برد مقابل العين امارات در نيمه‌نهايي بار ديگر به پرسپوليس خورد، تيمي كه حالا تفاوت‌هاي زيادي با پرسپوليس مرحله گروهي دارد. پرسپوليس امروز طارمي، كاميابي‌نيا و انصاري را در اختيار ندارد، اما احتمال حضور نوراللهي و سيدجلال در تركيب اين تيم زياد است. يعني پنج تغيير كه اگر به آن تفكر مرد كروات سرخپوشان را كه در بازي با الاهلي براي نخستين بار پياده شد هم اضافه كنيم ‌(استفاده از دو هافبک دفاعي به صورت همزمان) الهلال خود را مقابل تيم جديدي مي‌بيند كه بايد شبي پرمخاطره را برابر آن تجربه كند، اما سختي‌هاي امشب تنها براي الهلال نيست و پرسپوليس هم كار سختي براي پيروزي دارد و بايد حواسش به زيركي الهلال خصوصاً ادواردو، الخربين و ميليسي كه جزو مهره‌هاي کليدي اين تيم هستند، باشد.
   
وحشت سعودي‌ها از پرسپوليس
با وجود تمام اتفاقات ناخوشايندي كه براي پرسپوليس رخ داده و روحيه اين تيم را پيش از ديدار با الهلال تحت تأثير قرار داده، سعودي‌ها همچنان از رويارويي با سرخپوشان ايراني وحشت دارند. به طوري‌كه سامي الجابر، ستاره پيشين الهلال مي‌گويد اين تيم در صورت پيروزي برابر پرسپوليس جام قهرماني را بي‌ترديد بالاي سر مي‌برد.

نظر شما