شناسهٔ خبر: 21584742 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمریکا در سوریه ریاکاری می کند

سرگئی ریابکوف کشته شدن فرمانده مستشاران نظامی روسیه در سوریه را پیامد سیاست های ریاکارانه و دورویی آمریکا در برابر پدیده تروریسم خواند.

صاحب‌خبر -

آمریکا در سوریه ریاکاری می کندبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از مسکو، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه کشته شدن والری اوساپوف فرمانده مستشاران نظامی روسیه در سوریه را که روز یکشنبه با گلوله باران تروریست های داعشی در دیرالزور رخ داد، پیامد سیاست های ریاکارانه و دورویی آمریکا در برابر پدیده تروریسم خواند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که این تراژدی خون بهای سیاست های ریاکارانه آمریکا در مبارزه با تروریسم در سوریه است. 

وی ادامه داد: اقدام های واشنگتن در منطقه دیرالزور نشان می دهد در مواردی (عملی شدن) اهداف ژئوپلیتیک آمریکا از اعلام کاخ سفید مبنی بر مبارزه با تروریسم برتر می شود و این واقعیتی بسیار نگران کننده است.
ریابکوف گفت: بار دیگر اطمینان یافتیم، آمریکا که ادعا می کند به نابودی گروه تروریستی داعش علاقه دارد، مخالف این دیدگاه اقدام می کند و برخی اهداف ژئوپلیتیکی را مهم تر می داند. 
وزارت دفاع روسیه نیز آمریکا را به همکاری با داعش متهم و اعلام کرد: داده ها و تصاویر ماهواره ای بار دیگر همکاری واشنگتن را با داعش در سوریه اثبات کرد. 
وزارت دفاع روسیه در بیانیه امروز خود افزوده است: تصاویر ماهواره ای بین هشتم و 12 سپتامبر (18 تا 21 شهریور ماه) از منطقه دیرالزور سوریه، بار دیگر این واقعیت را اثبات کرد که آمریکا با داعش همکاری می کند. 
در بیانیه همراه تصاویر ماهواره ای آمده است: نیروهای ویژه آمریکایی در شمال استان دیرالزور شرایط عبور بدون مانع نیروهای دمکراتیک سوریه (کردهای سوری تحت حمایت آمریکا) را از منطقه تحت کنترل تروریست های داعشی فراهم می کنند.
وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرده است: نیروهای ویژه آمریکایی گروههای مسلح غیرقانونی را برای حمله به مراکز ارتش سوریه تحریک می کنند تا از پیشروی موفق نظامیان سوری به شرق این کشور و شهر دیرالزور جلوگیری کنند که نمونه بسیار ناخوشایند آن تحریک تروریست های جبهه النصره برای حمله به منطقه ادلب بود که منجر به محاصره (کوتاه مدت) یک دسته از نیروهای روسی شد. 
رییس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه نیز در باره این حمله اعلام کرده است: تروریست های جبهه النصره تحت حمایت آمریکا حملات گسترده ای را در شمال غرب سوریه انجام دادند و گروهی از نیروهای ویژه روسی را در منطقه ادلب به محاصره در آوردند. 
ژنرال سرگئی رودسکوی اظهار کرد: به رغم توافق به دست آمده در مذاکرات اخیر آستانه، تروریست های جبهه النصره و گروههای همپیمان اقدام به حمله گسترده به مواضع ارتش سوریه در شمال و شمال شرق شهر حما در منطقه امن ادلب کردند. 
رییس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: بر اساس اطلاعات در دست، این حمله را سازمان های اطلاعاتی آمریکا ترتیب داده و سازماندهی کردند تا از پیشروی موفق ارتش سوریه در شرق دیرالزور جلوگیری کنند. 
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد: پیروزی بر گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره در سوریه، صحت ادعای واشنگتن مبنی بر اینکه هدف آنها در این کشور فقط مبارزه با تروریسم است را نشان خواهد داد.
لاوروف روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسی ان.تی.وی افزود: پیروزی بر گروههای تروریستی در سوریه، اهداف واقعی آمریکا را در این کشور آشکار خواهد کرد.
وی ادامه داد: اکنون شرکای در آمریکا از جمله رکس تیلرسون وزیر امور خارجه این کشور اکیدا به روسیه اطمینان می دهند که در سوریه هیچ هدفی جز نابودی و ریشه کنی تروریست ها را دنبال نمی کنند.
وزیر خارجه روسیه گفت: زمانی که این امر (نابودی تروریست ها در سوریه) تحقق یابد، روشن خواهد شد، واقعا این چنین است یا اینکه واشنگتن اهداف سیاسی دیگری را از حضور نظامی در این کشور دنبال می کند.

نظر شما