شناسهٔ خبر: 21583955 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران:

اتاق‌های بازرگانی کمپین حمایت از مسلمانان میانمار تشکیل دهند

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران به کمک بخش‌های دولتی کمپین حمایت از مردم مسلمان میانمار را تشکیل دهند.

صاحب‌خبر -


یحیی آل‌اسحاق در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه اتفاقاتی که در میانمار علیه مسلمانان درحال وقوع است، جنایتی عظیم است، اظهار کرد: علیرغم ظلمی که بر مسلمانان میانمار در حال وقوع است، این افراد بی‌پناه آن چنان‌که باید، دادرسی در دنیا ندارند.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: اگرچه مجامع حقوق بشر به محض اینکه در محیط‌زیست برای یک جاندار (حیوان) و فضای سبزی اتفاقی می‌افتد، بلافاصله وارد عمل می‌شوند، اما با وجود خشونت‌های وصف‌ناپذیری که برای مسلمانان میانمار اتفاق افتاده، اقدام جدی برای نجات این افراد مشاهده نمی‌شود.
آل‌اسحاق با بیان اینکه ریشه و منشأ این جنایت‌ها باید مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، باید به این مردم بی‌پناه کمک کرد. باید برای اسکان هزاران مسلمان بی‌پناه اقداماتی انجام شود.عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه کمک به مسلمانان میانمار نه تنها وظیفه انسانی هر مسلمانی است، گفت: اسلام به ما تکلیف کرده که نسبت به مسلمانان در هر نقطه‌ای از جهان مسئولیت داشته باشیم و بنابراین در این شرایط باید با عزم همگانی و از طرق مختلف معنوی و مالی به حمایت از مسلمانان این کشور بپردازیم.
آل‌اسحاق افزود: همچنین روحیه انقلابی مردم ایران اجازه نمی‌دهد که شاهد وقوع ظلم در نقطه‌ای از  جهان بر مسلمانان باشیم و باید نهایت سعی‌مان را برای حمایت از این مردم بی‌پناه انجام دهیم.
وی ادامه داد: پیشنهاد می‌دهم تا بخش خصوصی (اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران)  کمپینی را با کمک مسئولان دولتی از جمله هلال‌احمر و... برای حمایت همه‌جانبه از مردم مسلمان میانمار تشکیل دهند.
این فعال اقتصادی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا با قطع روابط تجاری با این کشور موافق هستید یا خیر، گفت: بالاخره قطع ارتباطات تجاری با این کشور یکی از راه‌های مبارزه با اقدامات انجام شده علیه مردم مسلمان در این کشور است و به این ترتیب دولت میانمار باید متوجه شود که نمی‌تواند هر کاری که بخواهد، انجام دهد.

نظر شما