شناسهٔ خبر: 21583749 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

فیفا: قدرت‌های قاره کهن به مصاف یکدیگر می‌روند

نبرد حساس پرسپولیس ایران و الهلال عربستان برای رسیدن به فینال آسیا

صاحب‌خبر -


سرویس ورزشی-
پرسپولیس برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا باید از سد الهلال عربستان عبور کند.
در چارچوب مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز (سه‌شنبه) و فردا (چهارشنبه) دو بازی در منطقه غرب و شرق آسیا برگزار می‌شود. در منطقه غرب آسیا امشب تیم‌های الهلال عربستان و پرسپولیس ایران از ساعت 19:30 در ابوظبی امارات با هم دیدار می‌کنند و در منطقه شرق نیز تیم‌های شانگهای چین و اوراواردز ژاپن چهارشنبه از ساعت 15:30 به وقت تهران در چین به مصاف یکدیگر می‌روند.
پرسپولیس نماینده فوتبال ایران پس از صعود شیرین به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا نمی‌خواهد متوقف شود و حالا برای رسیدن به فینال الهلال عربستان را پیش رو دارد. فصل ۲۰۱۷ لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند به یک فصل تاریخی برای قرمزها تبدیل شود. قهرمان ایران با ارئه بازی‌هایی هیجان انگیز موفق شد پله به پله خود را بالا بکشد و حالا خودش را در جمع چهار تیم برتر آسیا می‌بیند.
پرسپولیس به شکل خاطره‌انگیزی از گروه خود صعود کرد. در مرحله یک هشتم نهایی موفق شد از پس تیم قدرتمند لخویا بربیاد.اوج کار پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی مقابل الاهلی عربستان بود. قرمزها ابتدا در بازی رفت، بازی دو صفر باخته را مساوی کردند و سپس به بازی رویایی ابوظبی رسیدند.پرسپولیس در بازی برگشت در شرایطی که ده نفره شده بود و فاصله زیادی با حذف شدن نداشت تیم قدرتمند الاهلی عربستان را سه بر یک شکست داد تا اولین حضورش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا(فرمت جدید) را جشن بگیرد.
پرسپولیس پیش از این در نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا حاضر بوده اما این اولین حضورش در نیمه نهایی شکل جدید این مسابقات است و حالا می‌خواهد به پیشروی تاریخی خود ادامه دهد.
پرسپولیس شایسته رسیدن به فینال
نمایش پرسپولیس در بازی با الاهلی نشان داد که این تیم توانایی حضور در فینال را دارد. اگر قرار باشد تیمی به سالها ناکامی نمایندگان ایران در این رقابتها پایان دهد آن تیم این پرسپولیس است.برانکو و شاگردانش با اعتماد به نفس کامل راهی ابوظبی شدند و فقط به قهرمانی فکر می‌کنند.به دلیل مشکلات سیاسی بین ایران و عربستان دیدار نمایندگان دو کشور همچنان در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود.
الهلال میزبان بازی رفت است و بازی برگشت سه هفته بعد در مسقط عمان برگزار خواهد شد.
ابوظبی شهر امیدبخشی برای پرسپولیس محسوب می‌شود. این سومین حضور پرسپولیس در این شهر است. در مرتبه اول موفق شد الوحده امارات را سه بر دو شکست دهد. در حضور دوم الاهلی را در حذف کرد و حالا دوباره به ابوظبی و ورزشگاه محمد بن زاید برگشته است. حمایت خوب ایرانی‌ها باعث دلگرمی بازیکنان پرسپولیس شده است و آنها می‌خواهند سومین برد خود در ابوظبی را جشن بگیرند.
فیفا: الهلال – پرسپولیس نبرد کلاسیک فوتبال آسیا
در آستانه برگزاری این بازی مهم سایت فیفا نوشت: بازی الهلال و پرسپولیس یک بازی کلاسیک محسوب می‌شود. هر دو تیم از تیم‌های قدرتی آسیا محسوب می‌شوند و البته به هیچ وجه با هم بیگانه نیستند. این دو تیم تاکنون 6 بار در آسیا برابر هم به میدان رفته‌اند که دو بار آن نیز در مرحله گروهی رقابت‌های امسال بود. الهلالی‌ها در تقابل رو در رو کمی وضعیت بهتری دارند و یک پیروزی بیشتر از نسبت به تیم ایرانی داشته است.
با این حال تیم فوتبال پرسپولیس امیدوار است که مانند دو سال پیش که توانست با یک گل الهلال را شکست دهد، این بار هم طعم موفقیت را بچشد. به همین دلیل آنها روی گلزنی گادوین منشا حساب باز کرده‌اند.در طرف مقابل کارلوس ادواردو، بازیکن الهلال که هفت گل به ثمر رسانده است، یکی دیگر از بازیکنانی است که می‌تواند تاثیرگذار باشد. بازی رفت هر دو تیم در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی برگزار می‌شود و بازی برگشت به میزبانی پرسپولیس در عمان برگزار خواهد شد.
برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پیش از این بازی حساس، گفت‌: بازی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا همیشه یک چالش بزرگ بوده است، ولی از اینکه ما توانسته‌ایم به جمع چهار تیم برتر آسیا راه یابیم خوشحال هستیم و به خود می‌بالیم. الهلال تیم قدرتمندی است و من قبلا نیز گفته ام که آنها به این مرحله صعود خواهند کرد. ما هم تمام تلاشمان را به کار خواهیم بست و سعی می‌کنیم از هر دو بازی لذت ببریم.
غیبت آقای گل
برانکو برای بازی امشب (سه‌شنبه) مشکلات زیادی دارد. کمال کامیابی‌نیا و محمد انصاری دو مهره اصلی این تیم که در بازی با الاهلی محروم شدند. محرومیت باورنکردنی مهدی طارمی هم به برانکو شوک بزرگی وارد کرد. شایان مصلح هم کمی مشکل دارد. خبر خوب برای برانکو اما بازگشت سیدجلال حسینی است. کاپیتان پرسپولیس مصدومیت را پشت سر گذاشته و آماده حضور در میدان است. در غیاب انصاری، زوج حسینی- خلیل‌زاده در قلب خط دفاعی قرار می‌گیرد.غیبت مهدی طارمی بهترین گلزن پرسپولیس در لیگ و آسیا بهترین خبر برای الهلالی‌هاست. با این حال دست برانکو بسته نیست و می‌تواند از زوج گادوین منشا- علی علیپور در خط حمله استفاده کند. اضافه شدن احمد نوراللهی به جمع نفرات تیم هم باعث خواهد شد نیمکت پرسپولیس قوی‌تر شود.
قهرمانان ایران و عربستان
نبرد امشب (سه‌شنبه) در ابوظبی مصاف قهرمانان ایران و عربستان است. الهلال تیم بسیار قدرتمندی است. این تیم فصل قبل به راحتی در لیگ عربستان تقویت شد. در مرحله قبل هم با سه گل العین را حذف کرد تا نشان دهد که فقط به قهرمانی فکر می‌کند.الهلال دوبار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده‌و حالا به دنبال سومین قهرمانی است. رامون دیاز آرژانتینی در فصل قبل هم سرمربی الهلال بود و تیم قدرتمندی ساخته‌است.
الهلال چند بازیکن با کیفیت خارجی هم دارد. کارلوس ادواردوی برزیلی خطرناک‌ترین بازیکن این تیم محسوب می‌شود. ادواردو مانند طارمی هفت گل در آسیا زده است. او در بازی با العین هت‌تریک کرد. این هافبک در لیگ عربستان هم خیلی خوب گل زده است.
عمر خربین هافبک تیم ملی سوریه دیگر خارجی الهلال است. نیکولاس ملیسی و ماتیاس بریتوس اروگوئه‌ای دیگر بازیکنان مطرح الهلال‌اند که در خط هافبک توپ می‌زنند. بریتوس در این فصل به الهلال اضافه شده است. علی الحبسی، دروازه‌بان نامدار عمانی‌ها هم گلر ذخیره این تیم است.
الهلال شش بازیکن خارجی دارد و به همین دلیل اجازه استفاده از جلمن ریواس ونزوئلایی را در لیگ قهرمانان آسیا ندارد.این تیم چندین ملی پوش عربستانی هم دارد. یاسر القحطانی و محمد الشلهوب از جمله بازیکنان نام آشنای الهلال محسوب می‌شوند. یاسر القحطانی و نواف العابد برای بازی فردا مشکلاتی داشتند. قحطانی ظاهرا مشکلاتش با سرمربی حل شده و آماده بازی است اما احتمال حضور العابد کم است.
لازم به یادآوری است که قضاوت این بازی با داوران کره‌ای است و بازی برگشت دو تیم نیز ۲۵ مهر به میزبانی پرسپولیس در مسقط عمان برگزار می‌شود.

نظر شما