شناسهٔ خبر: 21583704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــر

صاحب‌خبر -

 کتانباف سکان مديريت شهرداري اهواز را در دست گرفت

اهواز-خبرنگار آفرينش

شهردار جديد اهواز با حضور در شهرداري آغاز به کار کرد.منصور کتانباف در جلسه‎اي با حضور هاشمي‎زاده معاون عمراني استاندار، خون ميرزايي فرماندار اهواز و رييس و اعضاي شوراي اسلامي شهر کار خود را در شهرداري اهواز آغاز کرد.

کتانباف که با راي قاطع 13 عضو شوراي اسلامي شهر به عنوان شهردار اهواز انتخاب شد، پس از صدور حکم از سوي وزارت کشور، در شهرداري حضور يافت و کار خود را به عنوان شهردار اهواز آغاز کرد.

راه‎اندازي بيمارستان صحرايي در روستاي شيخان اشنويه

اروميه- صديقي

بيمارستان صحرايي بهداري شمال غرب سپاه با هدف بهره‎مندي روستاييان از خدمات بهداشتي و درماني در روستاي شيخان شهرستان اشنويه راه‌اندازي شد.

سردار محمد رازقي فام فرمانده بهداري شمال غرب سپاه در آيين افتتاح اين بيمارستان گفت: بيمارستان صحرايي به مدت چهار روز با حضور 30 پزشک و متخصص در 15 تخصص به مداواي بيماران اين منطقه محروم مي پردازد.وي اضافه کرد: همه خدمات اين بيمارستان رايگان است.

وي اظهار کرد: در نظر داريم بيمارستان مشابهي را نيز در منطقه قطور خوي راه‌اندازي کنيم.

اشنويه در مرکز آذربايجان غربي، 65 کيلومتري اروميه و در مرز ايران، عراق و ترکيه قرار دارد و از شهرستانهاي محروم استان به شمار مي‎رود.

حضور فعال شرکت آب و فاضلاب مرکزي در نمايشگاه صنعت برق، آب و تاسيسات آب و فاضلاب

اراك -الهام فراهاني

شرکت آب و فاضلاب استان مرکزي با برپايي غرفه در دومين نمايشگاه تخصصي صنعت برق، آب و تاسيسات آب و فاضلاب که از 27 تا 31 شهريور ماه سال جاري در محل دائمي نمايشگاههاي اراک برگزار شد حضور فعال يافت. به گزارش روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب استان مرکزي زهرا طراوتي فکور مدير دفتر روابط عمومي اين شرکت آشنايي با جديدترين دستاوردها و محصولات توليدي شرکتها و کارخانه‎ها در زمينه نيازهاي صنعت آب و برق را از مهمترين اهداف برگزاري نمايشگاههاي تخصصي آب و فاضلاب دانست و افزود: با استفاده از اين فرصت مي‎توان با ظرفيتهاي موجود در زمينه آب و فاضلاب به صورت متمرکز آشنا شد.

طراوتي با اشاره به حضور فعال دفتر روابط عمومي و دفتر تحقيقات شرکت آب و فاضلاب استان مرکزي در غرفه اين شرکت در نمايشگاه آب و فاضلاب و برق تصريح کرد : دريافت پيشنهادهاي بازديدکنندگان از سوي نظام پيشنهادات شرکت از بخشهاي فعال غرفه شرکت آب و فاضلاب در اين نمايشگاه بود به طوري که طي 5 روز برپايي نمايشگاه بيش از 200 پيشنهاد از سوي بازديدکنندگان به نظام پيشنهادات شرکت آب و فاضلاب ارائه شد. وي در ادامه اظهار داشت: معرفي تصفيه‎خانه‎هاي فاضلاب شهرهاي استان، معرفي روشهاي مصرف بهينه آب و شيرآلات و سرشيرهاي کاهنده آب از طريق فيلم،عکس، ماکت و کاتالوگ يکي از بخشهاي ارائه شده در غرفه شرکت آب و فاضلاب استان مرکزي در اين نمايشگاه بود.

گفتني است دراين نمايشگاه غرفه شرکت آب و فاضلاب استان با استقبال قابل توجهي ازسوي بازديدکنندگان مواجه بود و همچنين به منظور فرهنگسازي اقلام فرهنگي از جمله انواع بروشور درخصوص مصرف بهينه آب در بين بازديدکنندگان توزيع شد.

مدير دفتر استاني ستاد احياي درياچه اروميه:

هيچ طرحي براي انتقال آب ارس به درياچه اروميه وجود ندارد

اروميه- صديقي

مدير دفتر استاني ستاد احياي درياچه اروميه در آذربايجان غربي گفت: هيچ طرحي براي انتقال آب ارس به درياچه اروميه وجود ندارد و خبرهاي مربوط به آن با اهداف خاصي در رسانه‌ها انتشار مي‌يابد.فرهاد سرخوش با اشاره به کذب بودن اخبار منتشر شده مبني بر انتقال آب ارس به درياچه اروميه اظهار داشت: برنامه انتقال آب مربوط به دشت شبستر است و با هدف توسعه و ترويج کشاورزي در آن منطقه و تأمين آب شرب سالم و موردنياز بهداشت و صنعت کلان‌شهر تبريز به عنوان يکي از مهم‌ترين مراکز جمعيتي و صنعتي کشور و ساير شهرها و روستاهاي واقع در مسير خط انتقال در شهرستان‌هاي تبريز، شبستر، مرند و جلفا انجام مي‌گيرد.

وي گفت: انتقال آب از ارس به دشت شبستر و در اثناي آن به درياچه اروميه توسط مديرعامل آب منطقه‌اي آذربايجان شرقي مطرح شده و هدف از آن مجاب کردن دفتر مرکزي ستاد احياي درياچه اروميه به تخصيص اعتبار براي اين طرح است.سرخوش با تاکيد بر اينکه قرار نيست هيچ آبي در خلال اجراي اين طرح به درياچه اروميه انتقال يابد عنوان کرد: سهم درياچه اروميه از آب منتقل شده در طرح انتقال آب از ارس مجموعا 100 ميليون متر مکعب در سال آن‌هم از پساب بازيافتي صنايع درگير در طرح است و با توجه به ناچيز بودن اين مقدار هيچ صرفه اقتصادي براي اجراي طرح توسط ستاد احياي درياچه اروميه مترتب نيست.

مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي آذربايجان شرقي از تصويب استفاده از تسهيلات مالي خارجي براي اجراي طرح انتقال آب ارس به دشت شبستر و درياچه اروميه طي روزهاي اخير در شوراي اقتصاد خبر داده بود.

انتصاب سرپرست جديد معاونت امور فني و عمراني فرمانداري ملارد

ملارد- برزگر

طي حکمي علي اکبر خراساني به عنوان معاون امور فني و عمراني فرمانداري شهرستان ملارد منصوب شد.به گزارش خبرنگارما، طي حکمي از سوي معاون هماهنگي امور عمراني استانداري تهران، علي اکبر خراساني بعنوان سرپرست معاونت امور فني و عمراني فرمانداري شهرستان ملارد منصوب گرديد.

نظر شما