شناسهٔ خبر: 21583700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

معاون سياسي و انتظامي فرمانداري دماوند:

حضور اتباع غيرمجاز؛ عامل افزايش آمار معتادان در دماوند

صاحب‌خبر -

 دماوند- صادقعلي

معاون سياسي و انتظامي فرمانداري شهرستان دماوند با تأکيد براينکه مهاجرپذير بودن و حضور اتباع غيرمجاز عامل افزايش مبتلايان به اعتياد در اين شهرستان است، گفت: هفته گذشته بسياري از متکديان پاکستاني در شهرستان دماوند جمع‌آوري شدند.

شاهرخ جهانشاهي در گفتگو با خبرنگار آفرينش با اشاره به وجود آسيب‌هاي اجتماعي اظهار کرد: در حال حاضر يکي از آسيب‌هاي جامعه استفاده از موادمخدر است که در اين خصوص عده‌اي رغبتي به آن ندارند و عده‌اي ديگر زندگي بدون استفاده از مواد مخدر را نمي‌پذيرند.

وي افزود: متاسفانه هر روز شاهد افزايش تنوع موادمخدر هستيم و يکي از معضلات مهم در اين زمينه، گرايش بانوان به استفاده از آن است.

معاون سياسي و انتظامي فرمانداري شهرستان دماوند ادامه داد: بر اساس آمار، از هر 10 نفر يک خانم مبتلا به استفاده از موادمخدر است و متاسفانه اين روند رو به افزايش مي‌باشد.

جهانشاهي آگاهي‌بخشي و آموزش را تنها راه نجات از اين بلاي خانمان‌سوز عنوان کرد و گفت: تاکيد بر اين است که اين آموزش‌ها از طريق آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها انجام شود.

وي با توجه به گسترش استفاده از مواد مخدر صنعتي در جامعه خاطرنشان کرد: اگر آگاهي در جامعه بيشتر شود و دستگاه‌هاي آموزشي براساس وظيفه آموزش‌هاي لازم را به دانش‌آموزان ارائه دهند و همچنين خانواده‌ها حامي و مراقب کودکان باشند، اين اميد را داريم که بتوانيم با اين پديده نابهنجار اجتماعي برخورد شود.

معاون سياسي و انتظامي فرمانداري شهرستان دماوند درخصوص آمار مبتلايان به‌ معضل اجتماعي اعتياد در اين شهرستان اظهار داشت: آمار رسمي و دقيقي در اين زمينه وجود ندارد، اما خوشبختانه اين شهرستان نسبت به ساير شهرستان‌ها وضعيت بهتري دارد و از آسيب‌پذيري کمتري برخوردار است.

جهانشاهي تصريح کرد: مهاجرپذير بودن، افزايش تعداد اتباع غيرمجاز افغانستاني و وجود افراد غيربومي در ويلاهاي شهرستان دماوند از عواملي است که به اين معضل مي‌افزايد.وي درخصوص اتباع پاکستاني موجود در سطح شهرستان دماوند تاکيد کرد: اين افراد آنچنان جلوه‌اي در اين شهرستان ندارند و عده‌اي نيز که به کار تکدي‌گري مشغول بودند، هفته گذشته جمع‌آوري شدند.

معاون سياسي و انتظامي فرمانداري شهرستان دماوند بيان داشت: تنها راه مقابله با مواد مخدر برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي است و بر اين اساس سال گذشته اين کارگاه‌ها توسط دستگاه‌هاي متولي ويژه بانوان و خانواده‌ها برگزار شد که در سال جاري نيز اقداماتي در اين زمينه انجام مي‌شود.جهانشاهي يادآور شد: با توجه به وسعت شهرستان دماوند و ويلاهاي موجود در آن، احتمال توليد موادمخدر به شکل صنعتي در اين شهرستان وجود دارد.

نظر شما