شناسهٔ خبر: 21583682 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــــر

صاحب‌خبر -

 سخنگوي وزارت خارجه: به تماميت ارضي عراق پايبنديم

سخنگوي وزارت امور خارجه، با رد احضار سرکنسول ايران در اربيل گفت: ايران به تماميت ارضي، حاکميت ملي و روند تحولات دموکراتيک در عراق پايبند بوده و آن را پيگيري مي کند و هر اقدامي مغاير با ثبات، امنيت و تماميت ارضي، اقدامي نابجا و غلط است.

به گزارش ايرنا، بهرام قاسمي در نشست خبري با خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اين که در برخي رسانه ها اعلام شد که ايران خاک اقليم کردستان را بمباران کرده است موضع وزارت خارجه در قبال اين موضوع چيست؟ اظهارکرد: آنچه که از سوي برخي رسانه هاي غربي منتشر شد، نادرست بود و چنين اتفاقي نيفتاد بود.

وي افزود: اين فضاسازي در آستانه همه پرسي در اقليم کردستان عراق بود که اهداف مشخصي را دنبال مي کرد و علاقه مند بود ايران درگير برخي مسايل که مطرح نيست، کند.

وي تصريح کرد: سياست ايران نسبت به همه پرسي و بحث اقليم کردستان در هفته هاي گذشته مکرر مطرح شده و مواضع ما کاملا روشن است.

سخنگوي وزارت امور خارجه ادامه داد: ما به تماميت ارضي و حاکميت ملي و روند تحولات دموکراتيک در درون عراق مصر هستيم و آن را پيگيري مي کنيم و هر اقدامي که مغاير با ثبات و امنيت و تماميت ارضي دولت همسايه عراق باشد در نگاه ما اقدامي نابجا،غلط است و مي تواند منجر به برخي از تحولات و اتفاقاتي باشد که همه مردم منطقه به خصوص مردم کرد که ما همواره خيرخواه آن ها بوديم و سعي کرديم در جهت کمک به آن ها حرکت کنيم خواهد بود.

مک‌کين: ترامپ هر روز گفته‌هاي خود را تغيير مي‌دهد

سناتور جمهوري خواه آمريکايي در مصاحبه‌اي گفت که هرگز از بابت اقدامات بعدي رئيس جمهوري کشورش مطمئن نبوده است.

به گزارش ايسنا، سناتور جان مک‌کين جمهوري خواه در مصاحبه‌اي با شبکه خبري سي.بي.اس گفت: نمي‌دانم فردا دونالد ترامپ، رئيس جمهوري آمريکا چه کاري انجام مي‌دهد. او هر روز اظهارات و گفته‌هاي خود را تغيير مي‌دهد. من نمي‌توانم زمان خودم را براي تحليل گفته‌هاي او بگذارنم.

رهبران دموکرات آمريکا اوايل ماه جاري ميلادي به يک سقف بدهي کوتاه مدت و توافق هزينه‌هاي فدرالي دست يافتند.

نظر شما