شناسهٔ خبر: 21583673 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 افسوس برانکو از نبود آقاي گل؛

طارمي بهترين بازيکن ما بود

پيش از بازي حساس پرسپوليس و الهلال در مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا برانکو ايوانکوويچ از غيبت مهدي طارمي در اين بازي ابراز تاسف کرد. سرمربي پرسپوليس در نشست خبري قبل از اين بازي گفت: «طارمي يکي از بهترين مهاجمان و يکي از بهترين گلزنان قاره آسيا است، اما به هر حال جانشيني براي او داريم. در اهميت طارمي براي پرسپوليس مي‌توانم اهميت کارلوس ادواردو براي الهلال را مثال بزنم.»

برانکو درباره اين بازي گفت: «الهلال بهترين تيم آسياست. با تيمي قدرتمند و سرسخت مصاف خواهيم کرد. ما روي روحيه تيمي تمرکز کرده‌ايم، نه يک بازيکن. روحيه تيمي مهمتر از مشکلاتي است که ممکن است در جريان بازي در ورزشگاه به وجود بيايد.»

برانکو درباره تيم خودش هم صحبت کرد: «نتايج ما روند رو به رشدي داشته و اکنون تيمي قدرتمند در اختيار داريم. اين گفته من هم در دو بازي رفت و برگشت برابر الاهلي عربستان مشهود بود. ما موفق شده‌ايم با بازيکنان بومي به اين مرحله از مسابقات گام بگذاريم و تلاش مي‌کنيم برابر الهلال هم نتيجه خوبي بگيريم.»

موضع زماني درباره رحمتي و جباري؛

به ما ربطي ندارد

حسن زماني عضو پر سر و صدا و جنجالي هيات مديره استقلال همچنان در مصاحبه‌هايش حرف‌هايي عجيب مي‌زند که باعث ايجاد حاشيه‌هايي تازه در اين باشگاه مي‌شود. او در مصاحبه با مهر در پاسخ به سوالي درباره وضعيت مهدي رحمتي و مجتبي جباري گفت: «من در جريان نيستم. اين موضوع مربوط به کادر فني است. در حال حاضر تيم يک کادر فني موقت دارد که مسئوليت اداره کار بر عهده آنها است. به هيات مديره ارتباطي ندارد.» زماني در حالي اين ادعا را مطرح کرده که در برنامه 90 هفته گذشته مشخص شد مديران باشگاه در کنار گذاشته شدن جباري و رحمتي از تمرينات نقشي اساسي و فعال داشته‌اند و حتي با درخواست منصوريان براي بازگشت آنها به تمرينات موافقت نکرده‌اند!»

اتفاق عجيب قبل از عزيمت به رشت؛

نوازي را از فرودگاه برگرداندند!

در روزهاي گذشته اعلام شد که محمد نوازي با تشخيص هيات مديره استقلال به طور موقت هدايت اين تيم را در بازي با سپيدرود رشت بر عهده خواهد داشت. بعد از اين اتفاق نوازي اعلام کرد که براي گرفتن رخصت از منصوريان با او تماس گرفته اما منصوريان پاسخ تماس او را نداده است. با اين حال نوازي روز گذشته به همراه کاروان استقلال در فرودگاه حاضر شد تا به رشت برود، اما اتفاق عجيبي براي او افتاد. در آخرين لحظات نصراله عبدالهي سرپرست استقلال با نوازي تماس گرفته و از او خواسته تا با تيم به رشت نرود! ظاهرا نظر مسئولان باشگاه عوض شده و قرار است صالح مصطفوي آناليزور باشگاه در رشت روي نيمکت استقلال بنشيند. البته تعيين ترکيب اصلي و تعويض‌ها به عهده ميک مک درموتي خواهد بود که از نشستن روي نيمکت محروم است و از روي سکوها استقلال را هدايت خواهد کرد.

جريمه 3هزار دلاري؛

کمال نقره داغ شد

کميته انضباطي کنفدراسيون فوتبال آسيا تازه‌ترين آراي انضباطي را منتشر کرد که بر اين اساس کمال کاميابي‌نيا، هافبک پرسپوليس به خاطر حرکت خشنش در بازي با الاهلي عربستان با 3 هزار دلار جريمه نقدي مواجه شد.هافبک دفاعي سرخپوشان در دقايق ابتدايي بازي برگشت اين تيم برابر الاهلي عربستان در مرحله يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا پس از ضربه‌اي که به پاي بازيکن حريف زد، از زمين بازي اخراج شد، هرچند پرسپوليس آن بازي را در نهايت 3 بر يک برد و در مجموع با نتيجه 5 بر 3 راهي مرحله نيمه‌نهايي شد.

سپاهان پيگير حضور طارمي در اصفهان

باشگاه سپاهان در حال پيگيري شرايط حضور مهدي طارمي در ديدار روز هفته هفتم ليگ برتر است که با تساوي 2 بر 2 خاتمه يافت. محروميت مهدي طارمي و باشگاه پرسپوليس مهمترين خبر فوتبال ايران در روزهاي گذشته بوده است. در حال حاضر سرخپوشان در امارات حضور دارند و مهدي طارمي هم به دليل حکم فيفا نمي‌تواند برابر الهلال به ميدان برود. پرسپوليس روز پنج شنبه هفته گذشته در ديداري حساس برابر سپاهان قرار گرفت و يک روز بعد خبر محروميت طارمي و پرسپوليسي‌ها رسانه‌اي شد. علي رغم اينکه باشگاه سپاهان در ابتدا پيگير حضور طارمي در مسابقه نبود، اما مدير عامل باشگاه سپاهان به ورزش سه اعلام کرد که پيگير پرونده طارمي و حضور اين بازيکن مقابل تيممان هستيم.

نمايش انتخاب سرمربي توسط کميته فني استقلال

کميته فني استقلال قرار است بهترين گزينه را براي سرمربيگري اين تيم شناسايي کند.

باشگاه استقلال اسامي حسن روشن، جواد زرينچه، مجيد نامجومطلق، سهراب بختياري زاده، بيژن طاهري، جواد قراب و علي جباري را به عنوان اعضاي کميته فني اين باشگاه اعلام کرده است. اين نفرات قرار است بهترين گزينه براي سرمربيگري استقلال را شناسايي کنند. ديروز هم اين نفرات دور هم جمع شدند تا درباره نيمکت خالي استقلال تصميم گيري کنند اما در پايان جلسه اعلام شد که جلسه، هيچ نتيجه اي نداشته است.

بدتر از همه اين بود که حسن روشن يکي از اعضاي کميته فني استقلال در مصاحبه اي اعلام کرد حضور در اين جلسه، اصلا به منظور معرفي گزينه هاي سرمربيگري نبوده بلکه به اين جلسه رفته تا اعلام کند اگر با او قرارداد 3 ساله مي بندند، حضور در اين کميته را قبول مي کند!

به عبارتي در اين شرايط که استقلال وضعيت بحراني دارد، باشگاه تازه به فکر تشکيل کميته فني افتاده و اعضاي آن هم که مي دانند احتمال دارد باشگاه فقط جهت يک نمايش کوتاه مدت اين کميته را تشکيل داده باشد و پس از آن ، کميته را تعطيل کند، شرط گذاشته اند که بايد قرارداد سه ساله ببندند.در اين ميان نکته مهمي که وجود دارد اين است که معمولا در باشگاه هاي استقلال و پرسپوليس، کميته فني نقش پررنگي در انتخاب سرمربي نخواهند داشت. براي اثبات اين ادعا مي توان به همين نکته کوچک اشاره کرد که باشگاه استقلال ابتدا مذاکره با فاتح تريم را شروع کرد و پس از آن کميته فني را براي معرفي گزينه هاي سرمربيگري تشکيل داد! پس طبيعي است که خود اعضاي کميته فني هم حس خوبي نسبت به حضور در اين کميته نداشته باشند و از همين حالا بدانند که حضورشان در اين جلسه، ممکن است تنها يک نمايش کوتاه مدت باشد.

نظر شما