شناسهٔ خبر: 21583618 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

نبرد الهلال و پرسپوليس در نيمه نهايي آسيا

فرصتي براي فراموشي اتفاقات تلخ

صاحب‌خبر -

تيم هاي الهلال عربستان و پرسپوليس، ساعت 30/19 امشب در ورزشگاه بن زايد شهرابوظبي و در مرحله رفت نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا به مصاف هم مي روند.

پرسپوليسي ها که در روزهاي اخير به دليل محروميت تيمشان و مهدي طارمي، کامشان تلخ شده بود، اين فرصت را دارند تا با درخشش مقابل الهلال و طي کردن نيمي از مسير فينال، دوباره به روزهاي خوب خود برگردند.

فصل 2017 ليگ قهرمانان آسيا مي‌تواند به يک فصل تاريخي براي قرمزها تبديل شود. قهرمان ايران با ارائه بازيهايي هيجان انگيز موفق شد پله به پله خود را بالا بکشد و حالا خودش را در جمع چهار تيم برتر آسيا مي بيند.

کار پرسپوليس در مرحله گروهي به مشکل خورد و به شکل خاطره‌انگيزي در روز آخر از گروه خود صعود کرد.

اين تيم در مرحله يک هشتم نهايي موفق شد از پس تيم قدرتمند لخويا بربياد تا در مرحله بعد به مصاف الاهلي عربستان برود.

اوج کار پرسپوليس در مرحله يک چهارم نهايي مقابل الاهلي عربستان بود. قرمزها ابتدا در بازي رفت، بازي دو صفر باخته را مساوي کردند و سپس به بازي رويايي ابوظبي رسيدند.

پرسپوليس در بازي برگشت در شرايطي که ده نفره شده بود و فاصله زيادي با حذف شدن نداشت، تيم قدرتمند الاهلي عربستان را سه بر يک شکست داد تا اولين حضورش در نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا (در فرم جديد برگزاري اين مسابقات) را جشن بگيرد.

نمايش پرسپوليس در بازي با الاهلي نشان داد که اين تيم توانايي حضور در فينال را دارد و اگر قرار باشد تيمي به سالها ناکامي نمايندگان ايران در اين رقابتها پايان دهد، آن تيم پرسپوليس است.

الهلال رقيب آشنايي براي پرسپوليس محسوب مي شود و بسياري اين ديدار را الکلاسيکوي فوتبال غرب آسيا مي دانند. اين دو تيم در مرحله گروهي مقابل هم قرار گرفتند. بازي رفت دو تيم يک-يک شد و در بازي برگشت به تساوي بدون گل رسيدند و همين پرسپوليس در آن دو بازي نشان داد که از الهلال چيزي کم ندارد.

برانکو و شاگردانش اين بار و دراين برهه حساس نبايد مرتکب اشتباهي شوند. پرسپوليسي‌ها در مراحل قبل بارها اشتباهات خود را جبران کردند اما بازي در اين مرحله حساس متفاوت است. از آنجا که پرسپوليس در بازي امشب مهمان است، زدن گل اهميت زيادي دارد.

برانکو براي اين بازي مشکلات زيادي دارد. کمال کاميابي‌نيا و محمد انصاري دو مهره اصلي اين تيم، در بازي با الاهلي محروم شدند و محروميت باورنکردني مهدي طارمي هم به برانکو شوک بزرگي وارد کرد.

اما با اين اوصاف، خبر خوب براي برانکو بازگشت سيدجلال حسيني است. کاپيتان پرسپوليس مصدوميت را پشت سر گذاشته و آماده حضور در ميدان است. به نظر مي رسد در غياب انصاري، حسيني و خليل‌زاده در قلب خط دفاعي قرار گيرند.

اما غيبت مهدي طارمي بهترين گلزن پرسپوليس در ليگ و آسيا بهترين خبر براي الهلالي‌هاست. با اين حال دست برانکو بسته نيست و مي تواند از زوج منشا- عليپور در خط حمله استفاده کند. همچنين اضافه شدن احمد نوراللهي به جمع نفرات تيم هم باعث خواهد شد نيمکت پرسپوليس قوي تر شود.

نبرد قهرمانان ايران و عربستان

نبرد امشب در ابوظبي مصاف قهرمانان ايران و عربستان است. الهلال تيم بسيار قدرتمندي است و اين تيم فصل قبل به راحتي در ليگ عربستان قهرمان شد؛ مشابه پرسپوليس که سال گذشته با اقتدار به مقام قهرماني ليگ ايران دست پيدا کرد.

الهلال در مرحله قبل هم با سه گل العين را حذف کرد تا نشان دهد که فقط به قهرماني فکر مي کند.اين تيم چند بازيکن با کيفيت خارجي هم دارد. کارلوس ادواردوي برزيلي خطرناک‌ترين بازيکن اين تيم محسوب مي شود و با 7 گل زده، جزو بهترين گلزنان اين فصل ليگ قهرمانان آسيا محسوب مي شود و همين مسئله، کار خط دفاعي پرسپوليس را سخت مي کند. با اين وجود، پرسپوليس در اين فصل از ليگ قهرمانان آسيا نشان داده که هر وقت تحت فشار و تنگنا قرار گيرد، عملکرد بهتري از خود ارائه مي دهد و اميدواريم نماينده فوتبال ايران امشب نيمي از مسير صعود به فينال را در ابوظبي طي کند.

نظر شما