شناسهٔ خبر: 21583598 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 جهانگيري: دولت متعهد به پرداخت سود سهام عدالت به صاحبان اين سهام است

معاون اول رييس جمهور تاکيد کرد: دولت متعهد به پرداخت سود سهام عدالت به مردم است و قطعا به اين تعهد خود عمل خواهد کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني معاون اول رييس جمهور، اسحاق جهانگيري در جلسه شوراي عالي اجراي سياست هاي کلي اصل 44 قانون اساسي، سهام عدالت را طرحي پراهميت ارزيابي کرد و افزود: بر اساس طرح سهام عدالت، تعدادي از بهترين و سودآورترين شرکت ها و کارخانه هاي کشور به اين طرح اختصاص داده شده اند و عملا مشمولين سهام عدالت به نسبت مبلغ واريزي و به نسبت سهامي که دارند از سود اين طرح برخوردار خواهند شد.

وي همچنين با اشاره به برخي موانع و مسائل پيش روي ساماندهي طرح سهام عدالت، از وزير امور اقتصادي و دارايي خواست طي جلساتي با دستگاه هاي مرتبط، حداکثر ظرف يک ماه آينده نظرات و ديدگاه هاي دستگاه هاي ذيربط را دريافت و راهکارهايي براي حل اين موانع تدوين و به جلسه آينده شوراي عالي ارائه کنند.

رسانه روسي: همه پرسي کردستان عراق گره آفريني آمريکا براي خاورميانه است

رسانه روسي ايران رو نوشت: همه پرسي استقلال کردستان عراق براي ثبات منطقه خاورميانه زيان بار و ناشي از گره آفريني هاي آمريکا براي منطقه است.به گزارش ايرنا، اين رسانه تحليلي و پژوهشي اينترنتي در باره برگزاري همه پرسي استقلال اقليم کردستان عراق که آغاز شده است، نوشت که 45 روز ديگر نيز قرار است، انتخابات پارلماني در اين منطقه برگزار شود ومي تواند پيامدهايي داشته باشد.

در ادامه گزارش آمده است: اين پديده افزون بر تجزيه عراق، مي تواند سبب بروز تغييرات شديد در توازن قواي منطقه اي و جهان شود و از لحاظ تشابه با شکل گيري اسراييل (رژيم صهيونيستي) و همه پيامدها از جمله ايجاد شکاف جديد در خاورميانه و پيدايش کانون جديد مناقشات قابل مقايسه باشد.

معترضان فرانسوي انبارهاي سوخت را مسدود کردند

فعالان چندين اتحاديه تجاري فرانسه در اعتراض به اصلاحات اخير دولت امانوئل ماکرون در قوانين کار اين کشور اقدام به جلوگيري از دسترسي به چندين انبار سوخت اين کشور کرده و دولت ماکرون را به چالش کشيدند.به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري رويترز، فعالان معترض اتحاديه تجاري در جنوب فرانسه ورودي پالايشگاه "لامد" شرکت توتال را مسدود کردند و در غرب فرانسه نيز اين معترضان دسترسي به انبارهاي سوخت در نزديکي شهرهاي "بوردو" و "لاروشل" را مسدود کردند.

ترامپ جنگ محرمانه آمريکا در يمن را تشديد کرده است

يکسري برآوردهاي جديد نشان مي‌دهد که دولت دونالد ترامپ در مقايسه با آخرين سال رياست جمهوري باراک اوباما تعداد حملات هوايي مخفيانه آمريکا در يمن را بيش از دو برابر کرده است.

به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه گاردين، اين افزايش چشمگير حملات هوايي آمريکا در يمن به همراه اقدام ترامپ در برچيدن يکسري تدابير حراستي مربوط به دولت اوباما، نگراني‌هاي جديدي را نزد گروه‌هاي حقوق بشري نسبت به عمليات‌هاي انجام شده در يمن و کشورهاي ديگر موجب شده است.آمارهاي گروه موسوم به دفتر روزنامه نگاري تحقيقي نشان مي‌دهد که تعداد حملات هوايي محرمانه آمريکا در يمن در سال 2017 بيش از دو برابر شده و به 93 مورد رسيده در حالي که سال قبل از آن اين تعداد 40 مورد بود.

نظر شما