شناسهٔ خبر: 21583591 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهدای قلب و 3 عضو دیگر نوجوان دشتستانی به بیماران نیازمند

صاحب‌خبر -

علیرضا باقری دوشنبه شب در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه سن این بیمار مرگ مغزی زیر 20 سال و مناسب اهدا بود با رضایت خانواده این بمیار، با مسئول واحد پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگی های لازم برای برداشت قلب اهدایی انجام شد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برداشت و پیوند قلب به دلیل حساسیتی که دارد باید در کمترین زمان ممکن انجام شود، برهمین اساس یک گروه ویژه جراحی برای برداشت قلب در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بوشهر اعزام شدند.
باقری ادامه داد: همچنین تیم پیوند اعضا نیز از شیراز برای برداشتن کبد و 2 کلیه اهدایی این بیمار مرگ مغزی به بوشهر آمدند.
وی یادآور شد: با تلفیق این 2 تیم کار برداشت اعضا ساعت 17:45 بعد از ظهر امروز در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر انجام گرفت و قلب اهدایی پس از برداشت برای پیوند به تهران و کبد و کلیه ها نیز به شیراز منتقل شد.
باقری بیان کرد: با برداشت این اعضا به چهار نفر از بیماران نیازمند پیوند عضو، جان دوباره بخشیده می شود.
رئیس مرکز فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این برای سومین بار در کشور است که قلب بیمار مرگ مغزی از یک استان برداشت و برای پیوند به استان دیگری منتقل می شود.
وی با بیان اینکه در سال 95 اعضای بدن 12 نفر به علت مرگ مغزی در استان بوشهر به بیماران نیازمند پیوند داده شد، افزود: این هشتمین اهدا عضو در این استان در سالجاری است.
6047/6043/3404**خبرنگار: مونا عیدان**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

نظر شما