شناسهٔ خبر: 21583530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

فهرست بی‌تربیت‌ترین سیاستمداران جهان

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، خبرگزاری اسپوتنیک در مطلبی به بررسی اظهارات توهین آمیز، فحش و ناسزاهایی که تاکنون از زبان سران و سیاستمداران جهان بیان شده است، پرداخت.
دونالد ترامپ و کیم جونگ اون
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یکی از معدود شخصیت های سیاسی است که از کلام تقریبا توهین آمیز و زننده ای برای خطاب قرار دادن مخالفان خود استفاده می کند. هفته گذشته، ترامپ با انتشار توئیتی، رهبر کره شمالی را «دیوانه» خطاب کرد. این توئیت ترامپ در حالی منتشر شد که ساعاتی قبل از آن، «کیم جونگ اون» در بیانیه ای به ترامپ صفت «پیرمرد خرفت» داده بود.
«ری یونگ هو»، وزیر امور خارجه کره شمالی نیز تهدیدهای ترامپ مبنی بر اینکه کره شمالی را کاملا نابود می کند را به «واق واق سگ»تشبیه کرد.

فهرست سیاستمداران فحاش و بی تربیت جهان از ترامپ تا دوترته+تصویر
بوریس جانسون و رجب طیب اردوغان
بوریس جانسون، شهردار اسبق لندن و وزیرخارجه انگلیس بارها محکوم به رسوایی های کلامی بوده است. با این حال، بدترین رسوایی کلامی او درباره رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بود. او در یک برنامه تلویزیونی شعری درباره رابطه عاشقانه اردوغان و یک بُز سرود و جایزه 1000 پوندی این برنامه را برای این شعر زننده علیه رئیس جمهور ترکیه از آن خود کرد.
ترامپ و نیکلاس مادورو
دونالد ترامپ در نخستین سخنرانی خود در سازمان ملل، کشور ایران را به صادرات خشونت، خونریزی و هرج و مرج متهم کرد و نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را «دیکتاتوری سوسیالیست» نامید. این اظهارات ترامپ واکنش های شدیدی را از سوی مقامات تهران و کاراکاس به دنبال داشت. مقامات ایرانی و ونزوئلایی اظهارات ترامپ را بی شرمانه، از روی جهل و تهاجمی عنوان کردند.

فهرست سیاستمداران فحاش و بی تربیت جهان از ترامپ تا دوترته+تصویر
ویکتوریا نولاند علیه اتحادیه اروپا
ویکتوریا نولاند، معاون اسبق امور اروپا و اوراسیای وزارت خارجه آمریکا شخصیتی فراموش نشدنی در میان مردم روسیه و اروپای شرقی است. او در گفتگوی تلفنی با سفیر آمریکا در اوکراین در جریان کودتای 2014 کی یف از بدترین و زننده ترین واژه انگلیسی (که قابل ذکر نیست) در مورد اتحادیه اروپا استفاده کرد! این اظهارات توهین آمیز پس از  انتشار نوار گفتگوی تلفنی او و سفیر آمریکا در اوکراین، فاش شد.
رودریگو دوترته علیه باراک اوباما، بان کی مون و کیم جونگ اون
رئیس جمهور فیلیپین با کلام‌های توهین آمیزش معروف است. او در سال 2016 باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا را «پسر یک فاحشه» نامید؛ به «بان کی مون»، دبیرکل سابق سازمان ملل صفت «احمق» داد و در مه 2017 کیم جونگ اون را «حرامزاده» خطاب کرد.

فهرست سیاستمداران فحاش و بی تربیت جهان از ترامپ تا دوترته+تصویر
هوگو چاوز علیه جورج بوش
در 20 سپتامبر 2006 هوگو چاوز، رئیس جمهور سابق ونزوئلا طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، آمریکا را به استفاده از سیاست دوگانه در خصوص تروریسم متهم کرد. او یک روز پیش از سخنرانی خطاب به جورج بوش گفت این سوءاستفاده دیگر شیطان از قدرت است. بوی گوگرد را اینجا استشمام می کنم، اما خدا با ماست و ما را در پناه خود حفظ می کند.
خوزه موخیکا علیه نیکلاس مادورو
خوزه موخیکا، رئیس جمهور81 ساله سابق اروگوئه در مه 2016 به نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا توهین کرد و گفت: به رغم احترامی که برای مادور قائلم ولی او یک «بز احمق» است.

فهرست سیاستمداران فحاش و بی تربیت جهان از ترامپ تا دوترته+تصویر
سناتور مک کین علیه جاش ارنست
جان مک کین، سناتور جمهوری خواه آریزونا که به خاطر انتقادات توهین آمیزش معروف است، سال گذشته جاش ارنست، سخنگوی سابق کاخ سفید را هدف توهین خود قرار داد. زمانی که جاش ارنست خبر سلطه تروریست ها به شهر الرمادی عراق را اعلام کرد او در اظهاراتی ارنست را «احمق» خطاب کرد.

فهرست سیاستمداران فحاش و بی تربیت جهان از ترامپ تا دوترته+تصویر
دونالد ترامپ علیه هیلاری کلینتون
در طول رقابت های انتخاباتی سال 2016، ترامپ و کلینتون بدترین صفات را به یکدیگر لقب دادند. ترامپ در سخنرانی هایش  صفت «هیلاری بدذات»، «فاسد» و «چروکیده» را به رقیب دموکرات خود داد. او همچنان در توئیت هایش از صفت هیلاری بد ذات علیه وی استفاده می کند.
کلینتون نیز در مصاحبه با یک برنامه رادیویی ترامپ را «الاغ ده سال اخیر» نامید. او پس از سخنرانی ترامپ در سازمان ملل، او را خطرناک و نژادپرست توصیف کرد.

فهرست سیاستمداران فحاش و بی تربیت جهان از ترامپ تا دوترته+تصویر

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما