شناسهٔ خبر: 21583527 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای طرح «احسان حسینی» در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

صاحب‌خبر -

فرید محبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح جمع‌آوری نذورات نقدی و غیر نقدی مردم نوعدوست و نیکوکار کهگیلویه و بویراحمد ازجمله بسته‌های غذایی در ماه‌های محرم و صفر و توزیع آنها بین نیازمندان استان است.
وی افزود: نذورات جمع آوری شده توسط هیأت های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها و تکایای کهگیلویه و بویراحمد بین افراد و خانوارهای نیازمند شناسایی شده همان محله توزیع خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اولویت توزیع این نذورات با خانواده‌های ایتام، بیماران زمین‌گیر و صعب العلاج استان است.
محبی با اشاره به اجرای طرح «احسان حسینی» در کهگیلویه و بویراحمد از پنج سال قبل تاکنون، عنوان کرد: با توجه به شرایط معنوی حاکم بر استان در ماه‌های محرم و صفر کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان با استفاده از ظرفیت هیأت ‌های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها و مراکز نیکوکاری اقدام به اجرای طرح «احسان حسینی» برای جمع‌آوری نذورات مردمی می‌کند.
وی ابراز داشت: مردم نوعدوست و نیکوکار کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 0102229056009 نزد بانک صادرات واریز و یا کد #5*074*8877* را از طریق تلفن همراه شماره گیری کنند.
محبی گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد در ماه‌های محرم و صفر سال گذشته و در قالب طرح «احسان حسینی» یک میلیارد و 600 میلیون ریال به نیازمندان این استان کمک‌ کردند.
29 هزار و 719 خانوار با جمعیتی افزون بر 70 هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند و به سه هزار و 600 خانوار با جمعیت 12 هزار و 600 نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌شود.
75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد نیز عشایر است.
شهرستان لنده با 21 درصد و شهرستان گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده‌اند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110

انتهای پیام /*

نظر شما