شناسهٔ خبر: 21583015 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت الاسلام قریشی مطرح کرد:

احیای امر به معروف و نهی از منکر؛ از وظایف اصلی مدیران جامعه اسلامی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: امر به معروف و نهی از منکر ملاک و معیار سنجش عملکرد مدیران اسلامی است گروه معارف: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی سه محور عمل به فریضه نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر را ملاک و معیار سنجش عملکرد مدیران اسلامی دانست و افزود: مدیران جامعه اسلامی اگر می خواهند به مدیریت خود نمره دهند ببینند که آیا در حوزه و زیر مجموعه مدیریتی خود چقدر به مقوله نماز و زکات و احیای امر به معروف و نهی از منکر پرداخته می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی به نقل از ایسنا همایش نهضت حسینی امر به معروف و نهی از منکر و احیای ارزش های انقلاب اسلامی صبح امروز سوم مهرماه با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و جمعی از مسئولین شهری و استانی برگزار شد، حجت الاسلام و السلمین سید مهدی قریشی در این مراسم تولی و تبری را به عنوان پایه های امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: تا به امروز جامعه، مدیران و مسئولین ما در امر به معروف و نهی از منکر آنچنان که باید عملکرد رضایت بخشی نداشته است.

وی ادامه داد: در برخی موارد دشمن به قدری در فرهنگ و زندگی مردم ما نفوذ کرده است که توجه تولی و تبری به عنوان مقدمات احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز در جامعه امروزی مورد غفلت قرار گرفته است.

امام جمعه ارومیه هدف از قیام امام حسین(ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر در امت پیامبر اسلام دانست تصریح کرد: در خصوص اهمیت احیای امر به معروف و نهی از منکر همین بس که باید امام معصوم خود و خانواده اش را در مسیر احیای آن فدا کند.

وی در خصوص تاکید آیات قرآن بر مسئله امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم در معرفی پیامبر و امت اسلام، پرداختن به زکات، نماز و امر به معروف و نهی از منکر را از خصوصیات ایشان و امتشان دانسته است خاطر نشان کرد: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، باید آحاد مردم و مسئولین به نحو احسن به وظایف خود عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی سه محور عمل به فریضه نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر را ملاک و معیار سنجش عملکرد مدیران اسلامی دانست و افزود: مدیران جامعه اسلامی اگر می خواهند به مدیریت خود نمره دهند ببینند که آیا در حوزه و زیر مجموعه مدیریتی خود چقدر به مقوله نماز و زکات و احیای امر به معروف و نهی از منکر پرداخته می شود.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) همه اعمال خوب به علاوه جهاد در راه خدا را در مقابل امربه معروف و نهی از منکر به قطره ای در مقابل دریای عظیم تشبیه کرده است خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به دلیل سختی و تلخی هایی که برای فرد عمل کننده ممکن است داشته باشد امر بسیار با ارزشی نزد خداوند تبارک و تعالی است.

امام جمعه ارومیه تسلط اشرار بر جامعه و مورد لعن و نفرین خداوند و پیامبرش را از پیامد های ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و تصریح کرد: طبق آیات قرآن کریم قوم بنی اسرائیل به چند دلیل مورد لعن و نفرین پیامبرشان قرار گرفتند که از ان جمله میتوان به عصیان و تعدی آن ها و نیز ترک امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه در جوامع اروپایی فرهنگ و امور مردم به شدت کنترل می شود و بدون انکه خود مردم متوجه شوند آنها را در مسیر آتش جهنم پیش می برند افزود:این در حالی است که در جامعه اسلامی ما، مردم و مسئولین از اینکه مردم را با همر به معروف و نهی از منکر به سمت فلاح و بهشت دعوت کنند خجالت می کشند و ابا دارند و حتی  گفته می شود که نباید مردم را به زور به بهشت ببریم.

وی ادامه داد: در صورتی که مسئولین و دست اندر کاران هرچه زودتر برای احیای هرچه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دست به کار نشود فرهنگ و سبک زندگی مردم از مسیر اسلامی خود منحرف خواهد شد.

نظر شما