شناسهٔ خبر: 21582777 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

اخبار كوتاه شهرستانها

صاحب‌خبر -

اجراي بيش از50 برنامه 
در هفته دفاع مقدس در دزفول
دزفول - خبرنگاررسالت:
جانشين فرماندهي ناحيه مقاومت بسيج دزفول گفت: بيش از 50 برنامه از سوي حوزه مقاومت بسيج اين شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا مي شود.گل آرا در نشست خبري به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران افزود:اجراي اين برنامه هاي متنوع فرهنگي ، ورزشي،هنري ، خدماتي و اجتماعي با رويکرد بزرگداشت ايستادگي و مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس با برگزاري آيين رژه نيروهاي مسلح  صبح روز جمعه31شهريور آغاز شد. 
وي برگزاري همايش شعر و عکس دفاع مقدس ،گردهمايي سران طوايف و عشاير ، افتتاح نمادهاي دفاع مقدس در ميادين اصلي شهر و نواختن زنگ مقاومت در مدارس را از ديگر برنامه هاي اين هفته برشمرد و گفت:رونمايي از نمايشگاه دفاع مقدس و نمايشگاه دستاوردهاي موشکي از ديگر برنامه هاي مهم اين هفته در دزفول است.گل آرا اعزام راويان هشت سال دفاع مقدس به مساجد ، مدارس و اداره ها ،گردهمايي و تجليل از رزمندگان دفاع مقدس و همايش نقش خانواده در دفاع مقدس و نيز برگزاري يادواره شهدا را به عنوان ديگر برنامه هاي شاخص هفته دفاع مقدس در دزفول برشمرد.

مديرکل آموزش و پرورش استان اردبيل:
230 هزار دانش‌آموز 
در اردبيل شنبه راهي مدارس شدند
اردبيل-خبرنگاررسالت:
احمد ناصري گفت: 230 هزار نفر دانش‌آموز در پايه‌هاي مختلف تحصيلي از اول مهر ماه راهي مدارس شدند.
احمد ناصري در گفتگو با خبرنگار رسالت اظهار کرد: ما امسال در بيش از 3 هزار مدرسه در قالب 12 هزار کلاس درس پذيراي دانش‌آموزان خواهيم بود تا 19 هزار معلم و همکار فرهنگي کار تعليم و تربيت را به جد دنبال کنند.وي با بيان اينکه 21 هزار و 313 کلاس اولي راهي مدرسه شدند تا زمينه تحصيل آنها براي اولين بار فراهم آيد، گفت: ما تمام امکانات و تجهيزات‌مان را مهيا کرديم تا دانش‌‌آموزان در بهترين فضا و شايسته‌ترين امکانات بتوانند در سال تحصيلي جديد و در بهار تعليم و تربيت به امر آموزش و پرورش بپردازند.
وي بيان کرد: هر چند سال تحصيلي گذشته يکي از درخشان‌ترين سال‌هاي تحصيلي براي آموزش و پرورش استان اردبيل بود اما امسال بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده تلاش خواهيم کرد تا بهترين و شايسته‌ترين امکانات را اعم از فضاهاي آموزشي، تجهيزات آموزشي و همچنين ساير امکانات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري فراهم کنيم تا يک سال تحصيلي شايسته رقم بخورد.

با ارائه دستاوردهاي نوين در حوزه بهينه سازي مصرف آب صورت گرفت؛
حضور پالايشگاه گاز شهيد هاشمي‌نژاد در جشنواره ملي فناوري‌هاي نوين آب
مشهد-خبرنگاررسالت:
کارشناس ارشد واحد آب و بخار شرکت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد از حضور اين مجتمع گازي در اولين جشنواره ملي فناوري هاي نوين آب، بهره وري و بازچرخاني در محل دانشگاه فردوسي مشهد خبرداد.به گزارش روابط عمومي شرکت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد، جواد شيردل با اعلام اين خبر افزود: اين جشنواره ملي با حضور سازمان هاي مختلف و  48 مرکز رشد و شرکت دانش بنيان برگزار شد و از پالايشگاه خانگيران نيز به سبب فعاليت هاي برجسته در حوزه بهينه سازي مصرف آب، جهت حضور در اين جشنواره دعوت به عمل آمد.
وي اظهارداشت: امروز مسئله آب و بحران کم آبي در ايران يکي از موضوعات نگران کننده در آينده کشور بوده و علاوه بر جلوگيري از هدر رفت اين نعمت الهي با توسعه فناوري هاي نوين نيز بايستي براي حفظ اين سرمايه ملي کوشيد.کارشناس ارشد واحد آب و بخار پالايشگاه خانگيران تصريح کرد: به همين دليل در پالايشگاه گاز شهيد هاشمي نژاد با نصب سه واحد اسمز معکوس (آراو) و نيز واحدهاي تصفيه پساب صنعتي 
صرفه جويي قابل توجهي در مصرف آب انجام شده است.

معاون وزير آموزش و پرورش:
روحيه کار گروهي 
بايد در دانش آموزان تقويت شود
ايلام-خبرنگاررسالت:
معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش بر لزوم تقويت روحيه کار جمعي و گروهي در ميان دانش آموزان تاکيد کرد.، مهدي فيض  در مراسم بازگشايي مدارس استان ايلام اظهار داشت: اگر مي خواهيم دانش آموزان براي تصدي امور آينده کشور در حوزه هاي اجرايي آماده تر باشند بايد روحيه کار جمعي و مشورت پذيري به منظور دستيابي به تصميمات منطقي تر و کارشناسي تر را در آنها تقويت کنيم.وي ادامه داد: بدون شک در سايه همفکري و تعامل ميان افراد مي توان ضمن برطرف کردن نقاط ضعف به تصميمات بهتري نيز دست يافت.معاون وزير آموزش و پرورش يادآور شد: رشد استعدادها ، بالندگي و نبوغ دانش آموزان را مي توان با انجام فعاليت هاي فوق برنامه بهبود بخشيد.فيض اضافه کرد: مدارس نبايد تنها مکاني براي تدريس دروس درسي خاص باشند و در کنار آن بايد فعاليت‌هاي هنري ، ورزشي و پرورش روحيه خلاقيت آنان بويژه در حوزه اختراعات و ابتکارات در دستور کار باشد.
وي اين رويکرد را از برنامه هاي وزارت آموزش و پرورش ذکر کرد که در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش نيز ديده شده و اميدواريم در سال تحصيلي جديد شاهد توفيق بيشتر 
دانش آموزان و کادر آموزشي در اين حوزه ها باشيم.
كشف بيش از سه كيلوگرم
 انواع مواد مخدر در خرمدره
خرمدره - خبرنگار رسالت :
فرمانده نيروي انتظامي در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه از كشف بيش از 3 كيلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان خرمدره خبر داد . سرهنگ عباس حسني فرمانده نيروي انتظامي شهرستان خرمدره اظهار داشت: با تلاش ماموران نيروي انتظامي در چند روز اخير موفق به كشف و ضبط سه كيلو و 250 گرم انواع مواد مخدر شامل گراس ، ترياك و هروئين شده‌ايم كه در اين زمينه 4 نفر دستگير شده‌ و يك نفر هم تحت تعقيب مي باشد.

بدون تعارف با اعضاي شوراي شهر فولادشهر
فولادشهر – خبرنگاررسالت:
چندين هفته است که از برکرسي نشستن  اعضاي شورا مي گذرد.بنده به عنوان خبرنگار در مراسم تحليف شورا حضور داشتم اما حال مي خواهم به عنوان يک جوان فولادشهري با شما درد دل کنم . فولادشهر را ايران کوچک مي خوانند و اين عين حقيقت است چرا که از اقوام مختلف در اين شهر سکونت دارند .اعضاي شورا ، شما منتخبين مردم هستيد.همان افرادي که قبل از انتخابات جلسه هاي متعددي مي گذاشتيد و سخنراني مي کرديد، ستاد برپا کرديد و مردم هم تا نيمه هاي شب بيدار بودند و به ستادها مراجعه مي کردند تا بتوانند افراد مورد نظر خود را انتخاب کنند. خود بهتر مي دانيد روز انتخابات چقدر شلوغ بود از پير و جوان همه پاي صندوق هاي راي آمدند، همه اين مردم به عشق کانديداي خود آمده بودند و به اين اميد که در اين چهار سال پيش رو معجزه اي رخ دهد ، معجزه اي که با همکاري مردم و مسئولان اتفاق مي افتد.سوگندتان را به ياد داريد ؟
فولادشهر ،شهري سبز .شهرمان سبز است ولي اگر به همين منوال پيش برود زمستاني هم برايش نمي ماند. از بوي بد پسآب فاضلاب در سطح شهر گرفته که باعث شده حشرات موزي در تابستان زياد شوند تا رنگ کدر آب فواره ها، به جاي اينکه مردم کنارآن ها بنشينند و لذت ببرند از آن دوري مي کنند و جلوي دهان و بيني خود را مي گيرند. زباله هايي که در سطح شهر پراکنده شده اند وگراني اجناس اعم از خوراک و پوشاک که سرسام آور است ومردم مجبور هستند  کلي هزينه و وقت صرف خريد کردن کنند و به شهرهاي اطراف بروند. مسکن مهر فولادشهر يا همان فولادشهر 2. بسياري از مردم که در آن زندگي مي کنند از وضعت سکونت در آن ناراضي هستند . البته حق هم دارند چه بسيار مشکلاتي که در مسکن مهر فولادشهر هست اگر بخواهم بنويسم طومار مي شود اما سوال اساسي اينجاست . چرا تعدادي از واحدهاي موجود در مسکن مهر فولادشهر توسط شهرداري نجف آباد خدمات دهي مي شوند ؟
يادم مي آيد 6 سال پيش که مي خواستم کنکور بدهم به ما گفتند امسال کنکور در فولادشهر برگزار مي شود امابعد از گذشت اين 6 سال دانش آموزان همچنان براي کنکور دادن بايد به شهرهاي اطراف بروند.تعدادي از مدارس که با نيت ساخت مدرسه کلنگ خوردند با گذشت سال ها از ساخت آن ها همچنان نيمه کاره ماندند و حال مکاني براي معتادان است که در آن شب را به روز مي سپارند.دست‌شان درد نکند نه تنها مکاني براي کسب تعليم و تربيت ساخته نشد بلکه مکاني براي گسترش فساد و بي بندوباري هم فراهم شد.   ازمهم ترين معضلات جوانان اين شهر بيکاري‌است . فولادشهر با داشتن چندين سازمان بسياري از جوانان تحصيل کرده و کاربلدش بيکار هستند . چرا بايد جوان فولادشهري بعد از اتمام تحصيلاتش تمام هم و غم خودرا براي يافتن کار بگذارد و روزها نااميد به خانه برگرددو شب ها تا صبح  در حسرت يافتن کاري چشم نبندد و فردايش همچو ديروز باشد. از طرفي نيروهاي سازمان‌هايش از شهرهاي اطراف باشد. از رئيس آموزش و پرورش فولادشهر تشکر مي کنم که گفت : نيروهايمان را از جوانان همين شهر گزينش کنيم. اي کاش اين جمله شعار مسئولان اين شهر شود . زماني مشکلات شهر من برطرف مي شود که مردم و مسئولان با هم در ارتباط باشند و از بهترين راه‌هاي اين ارتباط همکاري دوسويه با دفتر مطبوعات شهر است . مکاني که بارها از درد مردم خبر گفته و چه بسيار خبرها که از مسئولان داده و نه تنها در استان بلکه در روزنامه هاي سراسري به چاپ رسيده است .بياييد دست در دست هم دهيم و فولادشهر را آباد سازيم . من ضمن آرزوي موفقيت و سربلندي براي اعضاي شورا و مردم فولادشهراز شما درخواست دارم بياييد صرف نظر از خط و خطوط و براي رضاي مردم که همان رضاي خداوند است در شروع کار به مشکلات اصلي اين شهر فکر کنيد و اولويت خود را رفع مشکلات جوانان قراردهيد چرا که آينده سازان اين جامعه اند.

استاندار همدان:
رزمندگان جبهه‌هاي جنگ 
به دانش‌آموزان معرفي شوند
همدان -خبرنگاررسالت:
 استاندار همدان بابيان اينکه بايد خود را با علم روز تطبيق دهيم، گفت: کتاب‌هايي که درباره رزمندگان نوشته شده بايد به دانش آموزان معرفي شود.، محمدناصر نيکبخت در مراسم بازگشايي مدارس در هنرستان شهيدان «ديباج» در همدان بابيان اينکه بازگشايي مدارس را به دانش‌آموزان عزيز، معلمان و فرهنگيان گرامي و خانواده دانش آموزان تبريک مي گويم، گفت: براي تربيت نسلي بشر دوست، اثر گذار در دنيا، عالم و آگاه هيچ چيز کم نداريم. وي با تاکيد براينکه سرزمين ايران و به ويژه ديار پر رمز و راز همدان علمايي کم نظير و بي نظير در دنيا داشته اند 
و اين سرزمين مي تواند اين بزرگان را به دنيا معرفي کند و اين استعدادها وجود دارد، گفت: به لحاظ مفهومي بزرگ‌ترين مفاهيم ارزشي آزادي، عزت، حق دوستي، دين مداري، مبارزه با سلطه و استکبار در دفاع مقدس معنا شدند.   استاندار همدان با بيان اينکه معلمان، فرهنگيان و دانش آموزان در پيروزي انقلاب نقش بسياري داشتند، گفت: 70 شهيد استان همدان منتسب به آموزشگاه ديباج و شهيد چيت‌سازيان نيز دانش آموخته اين آموزشگاه اند.
 
 قائم مقام شهردار کرج تاکيد کرد:
کاهش عمر سني ناوگان هاي
 حمل ونقل عمومي در اولويت 
کرج-خبرنگاررسالت:
قائم مقام شهردار کرج گسترش شبکه حمل و نقل عمومي در سطح شهر را مهم ارزيابي کرد و بر ضرورت خدمات رساني ناوگان حمل و نقل عمومي تاکيد کرد.به گزارش رسالت البرز و به نقل از پايگاه خبري مديريت شهري کرج؛ مصطفي رضاحسيني اظهار داشت: ارائه برنامه هاي کارآمد فعاليت سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهري شهرداري و کاهش عمر سني ناوگان‌هاي حمل ونقل عمومي از برنامه هايي است که با جديت پيگيري مي شود. وي، ارائه خدمات کيفي به منظور تشويق شهروندان در استفاده از وسايل نقليه عمومي را ياد آورشد و گفت: اقدامات صورت گرفته براي اين سازمان ضمن توسعه و گسترش فرهنگ استفاده از وسايل نقليه عمومي موجب کاهش بار ترافيکي شهر و جلوگيري از اتلاف زمان نيز مي شود.

نظر شما