شناسهٔ خبر: 21582113 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی خبر داد:

برگزاری جشنواره علمی مرزبانی هوشمند در تبریز

نصر: مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی گفت: جشنواره مرزبانی هوشمند به منظور گسترش مرزهای علم و فناوری و به وجود آوردن فرصتی برای گردهمایی و تبادل نظر محققان و اساتید صاحب نظر در زمینه طراحی و بکارگیری انواع سامانه های هوشمند مرزبانی در تبریز برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، علی جهانگیری افزود: جشنواره مرزبانی هوشمند همزمان با پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی 20 تا 24 آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره گردآوری اساتید، متخصصان، محققان و دانشجویان در زمینه سامانه های هوشمند مرزی و ایجاد یک محیط صمیمی و علمی برای تبادل اطلاعات و نظرات پیرامون موضوع یاد شده است.

جهانگیری گفت: این جشنواره در دو محور اصلی کاربرد سامانه های هوشمند مرزبانی (حال و آینده) و هوشمند سازی در سامانه های مرزبانی برگزار می شود.

وی اظهارکرد: محورهای مرزبانی و امنیت (دریایی، خاکی و هوایی)، عملیات نجات، بازرگانی ، بازرسی سازه ها و تاسیسات ، مخابرات ، اکتشافات ، محیط زیست ، چشم انداز و نقشه راه کاربرد سامانه های هوشمند مرزبانی در قالب محور کاربرد سامانه های هوشمند مرزبانی (حال و آینده) تعریف شده است.

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی گفت: محورهای الگوریتم های هوشمند در هدایت، کنترل، مدل سازی، خطایابی، بازرسی، شبکه های ارتباطی هوشمند در سامانه های مرزی، سنسور های هوشمند در سامانه های مرزبانی، الگوریتم های اجتناب از مانع، نرم افزارهای پردازش، چشم انداز و نقشه راه روش های هوشمندی در سامانه های دریایی در قالب محور هوشمند سازی در سامانه های مرزبانی تعریف شده است.

وی با اشاره به همکاری سازمان ها و نهادهای مرتبط در برگزاری این رویداد فناورانه افزود: موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی ، صا ایران ، پلیس مرزبانی کشور در برگزاری این جشنواره ما را همراهی خواهند کرد.

جهانگیری اظهار کرد: از میان طرح های ارائه شده در پنجمین جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی به طرح های برتر دارای کاربرد در حوزه مرزبانی هوشمند جوایزی اهدا می شود.
وی همچنین از برگزاری جشنواره بهترین طرح قابلیت اعتماد همزمان با پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی در تبریز خبر داد.

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی اظهار کرد: قابلیت اعتماد یعنی احتمال اجرای عملکرد مورد انتظار، تحت شرایط تعیین شده و به بیان ساده تر احتمال کاردکرد یک کالا در دوره ی زمانی معین شده است.

وی، با تاکید بر اینکه قابلیت اعتماد بالا می تواند منجر به رضایت مندی مشتری و افزایش اعتبار تولید کننده شود افزود: شرکت کنندگان پنجمین جشنواره فناوری و نوآوری ربع رشیدی می توانند طرح ها و ایده های خود را از منظر قابلیت اعتماد مورد تحلیل و بررسی قرار دهند و این تحلیل و بررسی را به همراه طرح و ایده اصلی ارسال کنند.
جهانگیری، ایجاد و ارتقای دانش قابلیت اعتماد را مهمترین هدف این جشنواره دانست و افزود: در کنار این جشنواره کارگاه مقدماتی محاسبات قابلیت اطمینان با حضور  کامیار صبری لقائی برگزار می شود.

وی با اشاره به نحوه ثبت نام فناوران برای حضور در این جشنواره گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به آدرس www.rinotex.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی 20 تا 24 آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

چهارمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی در سال گذشته با حضور فناورانی از کشورهای اتریش، مالزی، ترکیه، چین و همچنین یک هزار و 713 طرح فناورانه از داخل کشور در آبان ماه سال گذشته در تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما