شناسهٔ خبر: 21582048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرعامل سازمان آتش نشانی اصفهان:

تجهیزات آتش‌نشانی اصفهان استاندارد معقول و مناسبی دارد

R41346/P1377/S6,51/CT11

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: تجهیزات آتش نشانی دارای استاندارد معقول و مناسب است؛ هرچند استاندارد همیشه بیانگر کف است و در مقایسه با شهرهای دیگر اگر برترین نیستیم برتر هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، بهزاد بزرگزاد ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و به مناسبت هفتم مهرماه روز ملی ایمنی و آتش نشانی اظهار داشت: در آموزش و پرورش، آموزش‌ها در حال انجام است و تمام کلاس‌ها تا اردیبهشت سال آینده به سیستم‌های اطفای حریق مجهز خواهند شد.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی تنها سازمانی است که 81 درصد از مردم رضایتمندی خود را نسبت به عملکرد آن اعلام کردند، افزود: در سال 94 این رقم 72 درصد بود و هم اکنون 81 درصد شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی اصفهان بیان کرد: تعداد کل عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در سال 95 ، 9 هزار و 38 عملیات شامل 4 هزار و 32 حریق و 5 هزار و 6 مورد حادثه بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهر ما آبستن حوادث است، بیان کرد: اصفهان چهارراه تزانزیت و شهری توریستی با جمعیت بالا و در مرکز قرار دارد و به همین دلیل در تصادفات نیز رتبه اول را دارد.

بزرگزاد با بیان اینکه آمار فوتی‌ها در سال گذشته نسبت به مدت مشابه 25 درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: آمار کل نجات یافتگان سال 95 نسبت به مدت مشابه 19 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: متوسط زمان رسیدن به محل حادثه در سال 95 به محدوده 4 دقیقه و متوسط زمان رسیدن  به خارج از محدوده 10 دقیقه بوده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی اصفهان اظهار داشت: تعداد کل پرسنل در سال 95، 624 نفر بوده و اکنون مجوز استخدام 100 نفر را دریافت کردیم.

وی تصریح کرد: سازمان آتش نشانی اصفهان با اعلام رضایت مردم و رای گیری‌های مردمی توانست به مقام خوبی دست یابد و اکنون مقام دوم جهان را یدک می‌کشد.

بزرگزاد با بیان اینکه استراتژی آتش نشانی بر مبنای آموزش و پیشگیری است، خاطرنشان کرد: سازمان آتش نشانی اصفهان یکی از قوی‌ترین اداره‌های پیشگیری در کشور است.

وی با بیان اینکه در سازمان آتش نشانی تمام مسائل بررسی می‌شود، اظهار داشت: اما پس از گذشت زمان برخی ساختمان‌ها از نظر امنیتی درست نیستند و این امر نیاز فرهنگسازی بین مردم  دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی اصفهان گفت: یک لوله آتش نشانی ک آویزان می‌شود بیش از یک تن وزن دارد اگر وسایل ساختمان درست باشد به‌راحتی می‌شود برای اطفای حریق از آن‌ها استفاده و سیستم‌ها را فعال کرد.

وی در ادامه با اشاره به سختی کار آتش نشانی بیان کرد: یک آتش نشان برای اطفای حریق با لباس و وسایل مورد نیاز حداقل 21 کیلو گرم وزن را باید با خودش حمل کند، ساختمان پلاسکو 17 طبقه دارای 320 پله بود که یک آتش نشان با 30 کیلو وزن اضافه آن را باید طی کند تا آتش خاموش شود.

بزرگزاد افزود: ساختمان‌های بلند و صنعتی و پرجمعیت که کاربری‌های مخاطره آمیز دارند باید دارای برنامه مدون از قبل باشند که در واحد پیشگیری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه جنگ آتش نشانان هیچ وقت تمام نمی‌شود، بیان کرد: هیچ‌گونه فکری پشت حادثه‌ها نیست، حادثه پلاسکو ابتدا آتش بود، سپس انفجار شد و در نهایت بنا فرو ریخت، هیچ‌کدام از این مسائل قابل پیش بینی قطعی نیست.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی اصفهان گفت: تجهیزات آتش نشانی دارای استاندارد معقول و مناسب است؛ هرچند استاندارد همیشه بیانگر کف است و در مقایسه با شهرهای دیگر اگر برترین نیستیم برتر هستیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما