شناسهٔ خبر: 21581889 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئال مادرید کمتر از سه بازیکن سابقش گل زده است

صاحب‌خبر -
موارتا و خامس

رئال مادرید تا این جای فصل جدید لالیگا، از سه بازیکنی که در تابستان از دست داد کمتر گل زده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، رئال مادرید فصل جدید را در لالیگا به بهترین شکل ممکن شروع نکرده است. این تیم در فاصله هفت امتیازی با بارسلونای صدرنشین قرار دارد و در ۵۰ درصد بازی‌ها نتوانسته سه امتیاز را به دست آورد. آمار گلزنی سفیدپوشان ضعیف نبوده اما در مقایسه با بارسلونا خیلی کم است. بارسا تاکنون ۲۰ گل در لالیگا به ثمر رسانده است. این در حالی است که شاگردان زین‌الدین ۱۱ بار گلزنی کرده‌اند. با این حال آمار گلزنی مادرید موضوعی است که باشگاه را نگران کرده است. مادرید در تابستان گذشته سه بازیکن خود را فروخت چون آن‌ها در ترکیب اصلی جای نداشتند. اکنون این سه بازیکن بیش از تیم مادرید در این فصل گلزنی کردند. آلوارو موراتا، خامس رودریگس و ماریانو دیاس سه بازیکنی هستند که در تابستان مادرید را ترک کردند. آن‌ها تاکنون ۱۲ گل به ثمر رساندند. مادرید از فروش سه بازیکن ذکر شده ۸۰ میلیون به دست آورد که اگر بایرن مونیخ خامس را بخرد این رقم به ۱۱۵.۵ میلیون یورو می‌رسد.

ماریانو دیاس (۵ گل) ارزش ۸ میلیون

مهاجم لیون که فصل گذشته توسط زیدان دعوت نمی‌شد فرصت حضور در ترکیب اصلی تیم فرانسوی را از دست نداد. این انتخاب تاکنون برای دیاس خوب بوده چون به همراه نبیل فکیر و ممفیس دپای به ستاره تیمش تبدیل شده است. او در رقابت‌های سختی که تحت تاثیر قدرت موناکو و پاری سن ژرمن است توانست در چهار بازی از هفت دیدارش در لیگ یک گلزنی کند.

خامس رودریگس (یک گل) ۱۰ میلیون، دو سال قرضی

هافبک کلمبیایی فصل قبل در رئال مادرید نیمکت‌نشین بود و زمانی که سرمربی فرانسوی می‌خواست بین او و ایسکو یک بازیکن را انتخاب کند هافبک اسپانیایی را ترجیح می‌داد. به همین خاطر رودریگس به دنبال یک تیم جدید بود. بایرن مونیخ، بزرگ‌ترین تیم آلمان او را برای دو فصل قرضی خرید (قرارداد او می‌تواند دائمی نیز شود). این بازیکن از شش هفته در بوندسلیگا دو دیدار را به خاطر آسیب دیدگی از دست داد و در یک بازی نیمکت‌نشین بود. در سه دیدار دیگر دو بازی را از نیمکت شروع کرد که در یکی از آن‌ها ۱۲ و دیگر بازی پنج دقیقه به میدان رفت. او تنها در هفته پنجم در ترکیب اصلی حضور داشت و ۹۰ دقیقه بازی کرد. خامس برابر شالکه به میدان رفت و یکی از بازیکنان کلیدی تیمش محسوب می‌شد، یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد.

آلواروموراتا (۶ گل) ۶۳ میلیون یورو

مهاجم اسپانیایی می‌خواست در جام جهانی حضور داشته باشد به همین خاطر مادرید را ترک کرد و به چلسی پیوست. او به شماره ۹ غیر قابل بحث تیم انگلیسی تبدیل شده است. آمار موراتا در لیگ برتر قابل توجه است. او در شش هفته شش گل به ثمر رساند و دو پاس گل داد و تنها نتوانست برابر تاتنهام و آرسنال گلزنی کند. با این حال برابر برنلی، اورتون و لسترسیتی یک بار گلزنی کرد و در آخرین هفته مقابل استوک سیتی هت‌تریک کرد. موراتا در نزد هواداران چلسی محبوب شده و به یکی از برترین گلزنان این رقابت‌ها تبدیل شده است. موراتا با شش گل به همراه روملو لوکاکو و سرخیو آگوئرو در صدر قرار دارد.

غیبت کریستیانو رونالدو

نبود مهاجم پرتغالی در چهار دیدار نخست مادرید در لالیگا روی آمار گلزنی این تیم تاثیر گذاشته است. علاوه بر این او در دو بازی که انجام داد نتوانست گلزنی کند. از طرفی گرت بیل مانند مارکو آسنسیو و دنی سبایوس دو گل به ثمر رساند. تونی کروس، کاسمیرو، لوکاس واسکس و بورخا مایورال هرکدام، یک بار گلزنی کردند. یکی دیگر از گل‌های مادرید را کوین رودریگس (بازیکن رئال سوسیداد) به ثمر رساند. با این حال یک نکته قابل توجه است، نیمی از گل‌ها توسط بازیکنان اصلی تیم به ثمر نرسیده است. تنها سه بازیکن اصلی (کاسمیرو، کروس و بیل) چهار گل به ثمر رساندند. در این شرایط هواداران منتظر هستند که دوباره رونالدو گلزنی کند.

انتهای پیام

نظر شما