شناسهٔ خبر: 21580938 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عقب نشینی فیفا در برابر اتحادیه فوتبال انگلیس

تهران - ایرنا - فدراسیون بین المللی فوتبال - فیفا - در مناقشه با فدراسیون فوتبال انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز بر سر استفاده از نماد گل شقایق روی پیراهن بازیکنان در مسابقات بین المللی عقب نشینی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه تارنمای خبری یورواسپورت، در بریتانیا روز 13 نوامبر با زدن گل شقایق روی سینه، یاد کشته شدگان جنگ های بریتانیا گرامی داشته می شود.
نوامبر گذشته چهار فدراسیون انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز به علت نادیده گرفتن هشدارهای فیفا جریمه شدند. این اقدام فیفا در بریتانیا به صورت گسترده محکوم شد و ترزا می نخست وزیر انگلیس این اقدام را شرم آور خواند.
فیفا استفاده از شعارها یا نمادهای شخصی، سیاسی یا مذهبی را در مسابقات منع کرده است. اما بعد از گذشت 10 ماه، کمیته انضباطی فیفا پیش نویس پیشنهادی را در مورد قانون شماره چهار (بخش مربوط به پوشش بازیکنان) برای اعضای خود ارسال کرد.
فیفا در این سند اعلام کرد در کنار نام، شماره بازیکن و نماد باشگاه، ابتکارهای خاصی روی وسایل بازیکنان می تواند درج شود.
این سند این ابتکارها را روشن نکرد، اما نباید قانون 12 را نقض کند.
این سند می افزاید: برای یادبود یک رویداد مهم ملی یا بین المللی، حساسیت تیم حریف و هوادارانش و عامه مردم باید به دقت مدنظر قرار گیرد.
براین اساس، هر تیمی برای استفاده از نماد گل شقایق در روز یادبود کشته شدگان جنگ، باید رضایت تیم حریف را بگیرد و برگزارکنندگان مسابقه را مطلع کند.
در صورت صعود انگلیس به جام جهانی در دو بازی بعدی خود در ماه اکتبر، این تیم در ماه نوامبر یک بازی دوستانه برابر آلمان در ویمبلی برگزار می کند و فدراسیون آلمان اجازه استفاده از این نماد را به انگلیس داده است.
بسیاری این تصمیم را یک پیروزی می دانند، به ویژه اینکه فدراسیون انگلیس قصد داشت برای اعتراض به جریمه 35 هزار پوندی به دادگاه عالی ورزش شکایت کند. این جریمه پرداخت نشده و به این ترتیب در آینده هم پرداخت نخواهد شد.
فدراسیون های ولز، ایرلند شمالی و اسکاتلند نیز به میزان کمتری جریمه شدند. این جرایم پرداخت نشده و به سادگی فراموش می شوند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**1584
مترجم:مولوی انتشاردهنده:علی خورسندی

انتهای پیام /*

نظر شما