شناسهٔ خبر: 21580672 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شهرداران نسبت به آلوده کردن خلیج فارس حساس باشند

گروه اجتماعی: استاندار هرمزگان گفت: شهرداران مناطق ساحلی باید نسبت به آلوده کردن دریا حساسیت نشان دهند و از آن جلوگیری کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، به نقل از ایسنا، فریدون همتی در گردهمایی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان هرمزگان با بیان اینکه بخش عظیمی از جمعیت هرمزگان در شهرها زندگی می‌کنند، عنوان کرد: هرمزگان یک استان رزخیز و معدن همه ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌هاست و از مردمی بسیار خوب، ظرفیت دریا و تجارت کالا و بنادر بزرگ برخوردار است.
وی ادامه داد: در کنار این موارد گردشگری می‌تواند یکی از ظرفیت‌های مهم هرمزگان در مناطق ساحلی و غیرساحلی استان باشد و همه باید در جهت شکوفا کردن این ظرفیت تلاش و لوازم درست جذب گردشگر در استان را فراهم کنیم.
استاندار هرمزگان افزود: باید دسترسی سهو و آسان برای مردم کشور فراهم شود تا به هرمزگان سفر کنند و در نیمه دوم سال که شرایط آب و هوایی مناسب در این استان مناسب است، گردشگران کشور می‌توانند به هرمزگان سفر کنند که موجب گردش مالی و ایجاد اشتغال خوب و ارتقا کیفیت زندگی مردم خواهد شد.
همتی تصریح کرد: با گردشگری می‌توان در کوتاه‌مدت و با کمترین هزینه بیشترین منفعت اجتماعی را برای استان هرمزگان خلق کرد و باید قدر فرصت‌ها و ظرفیت‌های هرمزگان را بدانیم و از وجب به وجب آن استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: اولویت شهرداری‌های استان بر صیانت از سواحل و زیباسازی شهرها و احداث پارک‌های خوب قرار گیرد و هرجا ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر وجود دارد را معرفی و پیگیری کنند.
همتی با تاکید بر اینکه اگر همه با هم بسیج شویم می‌توانیم گام‌های رو به جلو برداریم، اظهار کرد: برنامه‌ای را در همه حوزه‌ها تدوین خواهیم کرد و با شوراها و شهرداران به طور منظم جلساتی را برگزار می‌کنیم.
وی با بیان اینکه با عزم جدید می‌توانیم با کمک هم کارهای بزرگی را انجام دهیم، اضافه کرد: از شوراها انتظار دارم با وحدت و همدلی از نگاه سطحی و غیرموثر پرهیز کنند و هرچه قدر ثبات مدیریت در شهرداری‌ها وجود داشته باشد به سود مردم آن شهر است.
استاندار هرمزگان بیان کرد: شهرداران در جهت جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اولویت توسعه شهری تلاش کنند و شرایط برای سرمایه‌گذاران سهل شود تا جهش خوبی در استان ایجاد شود و از این طریق می‌توانیم مشکل بیکاری را حل کنیم و این امر را جزء ارزیابی‌ها قرار خواهیم داد.
همتی گفت: بیشترین منابع شهرداری‌ها باید صرف کارهای عمران شهری شود و در مقابل منابعی که از محل ارزش افزوده پرداخت می شود، باید پروژه اجرا شود و با این منابع در شهرها و روستاها می‌توان کارهای خوبی انجام داد و اجرای پروژه‌ها از محل ارزش افزوده موجب افزایش خودباوری مردم در پرداخت مالیات خواهد شد.
وی خواستار توجه ویژه به موضوع فضای سبز و مدیریت شهری شد و اضافه کرد: آموزش نیروی انسانی در شهرداری‌ها بسیار مهم است و این امر موجب ارتقای کارآمدی خواهد شد.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان افزود: تلاش می‌کنیم برنامه هوشمندانه‌ای متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه برای اقدامات در شهرهای استان داشته باشیم.
آرش رضایی، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به عملکرد چهار ساله شهرداری‌های استان هرمزگان، بیان کرد: هرمزگان دارای جمعیت شهری 927 هزار نفر است که این جمعیت در 38 شهر ساکن هستند.
وی ادامه داد: بیشترین تراکم جمعیت شهری در ناحیه مرکزی و متمایل به شرق استان است که 70 درصد جمعیت شهری استان در این ناحیه مستقر هستند.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان با بیان اینکه در طول سال نظارت و ارزیابی دقیقی از شهرداری‌های استان به عمل می آوریم، افزود: اعتبارات شهرداری‌ها از دو محل استانی و ملی تامین می شود و در مجموع از سال 92 تا پایان سال 95 بالغ بر 727 میلیارد تومان اعتبار بوده به شهرداری‌های استان هرمزگان تعلق گرفته که 77 درصد از محل استانی و 23 درصد از محل منابع ملی تامین شده است.
رضایی با اشاره به میزان درآمد شهرداری‌های استان، تصریح کرد: درآمد داخلی شهرداری‌های هرمزگان از سال 92 تا 95 بالغ بر 937 میلیارد تومان بوده است و بیشترین محلی که از آن شهرداری‌ها درآمد کسب کرده اند عوارض ساختمان با 472 میلیارد تومان بوده است.
وی گفت: سرانه فضای سبز در شهرهای استان هرمزگان هشت متر مربع است و در این خصوص سرانه کشوری 12 متر مربع و استاندارد جهانی 15 متر مربع است.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان اظهار کرد: تمامی شهرهای استان هرمزگان تا پایان سال 96 دارای ایستگاه آتش نشانی مستقل خواهند شد.
رضایی به انتخاب شهرداران در دوره پنجم شوراهای شهر اشاره کرد و افزود: از مجموع 38 شهرداری استان هرمزگان، تاکنون 22 شهردار انتخاب شده که 19 نفر شهردار پیشین همان شهرها هستند و برای 11 شهر سرپرست تعیین شده و وضعیت پنج شهر نیز به‌زودی مشخص می‌شود.

نظر شما