شناسهٔ خبر: 21579832 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صحن حضرت زهرا (س) در نجف پذیرای روزانه ۶۰ هزار زائر اربعین خواهد بود

شهر نجف اشرف و صحن حضرت زهرا (س) در حرم مطهر علوی با همکاری خیرین، موکب‌ها و مسئولان ایرانی و عراقی برای میزبانی از زائران اربعین آماده می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، جلسه هماهنگی حرم مطهر علوی و قرارگاه اسکان و تغذیه نجف اشرف با حضور سید موسی خلخالی معاون وقف شیعی عراق و علیرضا فداکار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف برگزار شد.

در این جلسه مسئول قرارگاه اسکان و تغذیه اربعین حسینی شهر نجف اشرف با اشاره به حضور گسترده مردم از سراسر جهان در این کنگره بین المللی افزود: اربعین یک حرکت مردمی است از این رو باید ساختار مردمی آن با محوریت ملت عراق که میزبانان اصلی محسوب می‌شوند، حفظ و تقویت شود.

فداکار در تشریح اقدامات صورت گرفته به منظور تسهیل امور و ساماندهی فعالیت موکب‌های ایرانی گفت: برای هر استان، سهمیه‌ای به منظور تجهیز، پشتیبانی و اسکان زائران در نظر گرفته شده و استانداری‌ها در جمع آوری مشارکت‌های مردمی و کمک‌ها فعال هستند که تمامی این برنامه‌ها و شرح وظایف زیر نظر ستاد بازسازی عتبات عالیات صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشراف افزود: با همت مردم ۱۶ استان در مجموع برای اسکان و تغذیه حدود ۲۴۰ هزار نفر در شهر نجف اشرف برنامه‌ریزی‌های اولیه صورت گرفته است و امیدواریم که بتوانیم این امر را محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه با همکاری خیرین پنج استان، تن‌ها برای صحن مطهر حضرت زهرا (س) در حرم مطهر علوی ظرفیت اسکان و تغذیه روزانه ۶۰ هزار زائر در نظر گرفته شده است، گفت: برای امسال ارتقای سطح خدمات رسانی در حوزه درمان، امنیت، خدمات شهری، حمل و نقل و هر چه برای رفاه حال زوار لازم است، هدف گذاری شده است. 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشراف گفت: بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، مسئولیت کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه زائران اربعین به عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات گذاشته شده است وستاد نیز شماره حساب ۱۰۴۰ بانک‌های ملی، ملت و پست بانک قابل پرداخت در سراسر کشور را به‌منظور جذب نذورات و کمک‌های مردمی برای برپایی کنگره عظیم اربعین اختصاص داده است.

وی افزود: همچنین هموطنان عزیز می‌توانند با شماره گیری کد # ۱۰۴۰ * ۷۸۰ * از طریق اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، نذورات خود را اهدا کنند.

صحن حضرت زهرا (س) در نجف پذیرای روزانه ۶۰ هزار زائر اربعین خواهد بود صحن حضرت زهرا (س) در نجف پذیرای روزانه ۶۰ هزار زائر اربعین خواهد بود صحن حضرت زهرا (س) در نجف پذیرای روزانه ۶۰ هزار زائر اربعین خواهد بود

نظر شما