شناسهٔ خبر: 21579431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

رئیس هیئت ورزش های همگانی استان فارس:

تشکیل کارگاه بین المللی ورزش های همگانی برای نخستین بار در سطح کشور/ تثبیت رتبه سوم فارس در ورزش های همگانی در سطح ملی

صاحب‌خبر -
تشکیل کارگاه بین المللی ورزش های همگانی برای نخستین بار در سطح کشور/ تثبیت رتبه سوم فارس در ورزش های همگانی در سطح ملی
به گزارش شیرازه ، رئیس هیئت ورزش های همگانی استان فارس ظهر دوشنبه (سوم مهر) در جمع خبرنگاران گفت: پذیرشم در شورای شهر هیچ خللی به کار در هیئت ورزش های همگانی ایجاد نمی کند و با قوت به فعالیتم ادامه خواهم داد.

سیروس پاک فطرت به بیان سوابق ورزش همگانی در استان فارس پرداخت و اظهار داشت: هیئت ورزش های همگانی فارس همواره در صحنه های ورزشی جزو رتبه های برتر در سطح کشور بوده است.

وی با عنوان هدف این هیئت ورزشی در استان مبنی بر ارتقای سطح سلامت، نشاط و شادابی در جامعه، خاطرنشان کرد: در سال 94 با رتبه سوم جزو استان های برتر بودیم و در سال 95 نیز موفق شدیم با 919 امتیاز رتبه سوممان در کشور را تثبیت کنیم.

رئیس هیئت ورزش های همگانی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود، از برگزاری کارگاه بین المللی ورزش و خانواده در شیراز برای نخستین بار در سطح کشور در روزهای پنجم و ششم مهر ما جاری خبر داد و به تشریح برنامه های این دوره بین المللی پرداخت.

*بیشتر بدانیم: پیتر کاپاستین از اساتید برجسته و عضو هیئت رئیسه ورزش های همگانی آسیا است.
پاک فطرت با اعلام اینکه چهارشنبه (چهارم مهر) پذیرش و افتتاحیه شرکت کنندگان در دوره بین‌المللی ورزش و خانواده است، اظهار داشت: این دوره آموزشی با حضور مدرس آلمانی (پیترکاپاستین) و 150 نفر شرکت کننده در مجتمع فرهنگی، رفاهی و ورزشی ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز واقع در بلوار نیایش برگزار خواهد شد.


مشاور عالی فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه تعداد بیشتر شرکت کنندگان این دوره آموزشی بین المللی از مربیان باسابقه ورزشی در سطح کشور هستند، از حضور مدیران برجسته ملی و فدراسیون ورزش های همگانی نیز خبر داد.

وی خانواده و مبانی اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی و مذهبی جامعه، خانواده در ایران و خانواده مسلمان، فعالیت‌های خانوادگی در ایران، خانواده در شرایط خاص، فعالیت‌های خانوادگی و تجارب خوب، توصیه‌های آموزشی تحصیلی برای سرپرستان ورزش خانواده را از محورهای مهم کارگاه آموزشی بین المللی ورزش های همگانی دانست و به نقش پررنگ بانوان در خانواده اشاره کرد و گفت: بیشترین مربیان ورزشی که در این دوره شرکت کرده اند از بانوان هستند.

پاک فطرت بیان کرد: اختتامیه این کارگاه آموزشی روز پنج شنبه (5 مهر) ساعت 18 برگزار می شود؛ رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشور و مدیران استانی در اختتامیه حضور خواهند داشت.

مشاور عالی فدراسیون ورزش‌های همگانی در پاسخ به خبرنگار شیرازه، درخصوص چرایی تفاوت در توجه به تشکیل جمع ورزش همگانی در نقاط مختلف کلان شهر شیراز و عدم توجه به مستضعفین حتی در امور ورزشی، به رایگان بودن و عمومی بودن ورزش های همگانی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: در چمران و تمامی باغ های خانواده به صورت هفتگی ورزش های همگانی داریم که عموم مردم می توانند شرکت کنند.

وی در پاسخ به خبرنگاران در خصوص عدم وجود امنیت و آسایش برای ورزش در محیط های مختلفی مثل چمران، تصریح کرد: باید جهت ایجاد امنیت خاطر و ایجاد فضای سالم برای ورزش در برخی نقاط شهر مثل چمران باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

پاک فطرت به سه شنبه های بدون خودرو در سطح شهر اشاره کرد و گفت: این اتفاق جالبی است که افراد به صورت رایگان می توانند در این ورزش همگانی شرکت کنند.

رئیس هیئت ورزش های همگانی استان فارس در انتها ابراز امیدواری کرد که پیست دوچرخه سواری هر چه سریع تر در کلان شهر شیراز ساخته شود و خدمات شایسته ای برای شهروندان شیرازی ارائه شود.

به گزارش شیرازه، دوره آموزشی مذکور با مشارکت فدراسیون ورزش‌‌های همگانی، وزارت ورزش و جوانان، اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، حوزه معاونت اجتماعی و مشارکت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس و شیراز و شهرداری شیراز برگزار می شود.

نظر شما