شناسهٔ خبر: 21578850 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ادعای آمریکا و تروریست خواندن ایران، انکار حق و زیر سوال بردن حیثیت خودشان است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه انکار حق در حالی که حقیقت برای همگان آشکار است، نتیجه‌ای جز رسوایی ندارد، گفت: ادعای آمریکا و تروریست خواندن ایران، مانند ادعای خلافت یزید است که سعی در انکار حقایق و پنهان کردن حق داشت.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام رضا نوری امام جمعه موقت بجنورد، در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی ، با اشاره به اینکه، یزید به عنوان فرد فاسد در جامعه اسلامی خود را خلیفه و امام حسین(ع) را خارجی می خواند، اظهار کرد: امروز نیز آمریکایی ها به عنوان یزید زمان با سرپوش گذاشتن بر جنایات خود سعی در بد جلوه دادن کشورمان دارند.
وی ادامه داد: سخنان رئیس جمهور آمریکا در مورد تروریست خواندن ایران، در حالی مطرح می شود که خود ترامپ می داند بسترهای تروریستی را آمریکا در دنیا و به ویژه خاورمیانه فراهم کرده است.
امام جمعه موقت بجنورد حمایت آمریکا از گروهک های تروریستی نظیر داعش، طالبان و جبهه النصره را دلیل بر این مدعا دانست و تصریح کرد: زمان حمله آمریکا به عراق، بوش در سخنرانی اعلام کرد که منافقین ساکن عراق، مانند شهروندان آمریکا هستند و به صورت علنی از گروهک تروریستی حمایت کرد.
حجت الاسلام نوری اضافه کرد: اوباما و کلینتون برای برهم زدن ثبات منطقه داعش را به وجود آوردند و امروز از تاریخ اعتراف آن ها تا زمان ادعای ترامپ زمان زیادی نمی گذرد که وی به کشور حامی حقوق بشر، برچسب تروریست می زند.
وی گفت: تمام سلاح و تجهیزات داعش توسط آمریکا و یا وابستگان آن ها در منطقه نظیر کشورهای قطر و عربستان تامین می شود.
وی تبرئه کردن آمریکا از موضوع تروریست و اتهام وارد کردن به جمهوری اسلامی ایران را مضحک خواند و اظهار کرد: با این اتهامات بی اساس در حالیکه حقیقت روشن است، اعتبار خودشان را میان ملت های دنیا زیر سوال می برند.
امام جمعه موقت بجنورد افزود: جمهوری اسلامی ایران 17 هزار شهید ترور را تقدیم انقلاب کرده است که 12 هزار تن از شهیدان به اعتراف خود منافقین، توسط آن ها ترور شده اند.
حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همچنان قربانی تروریست بوده و شهدای مدافع حرم در سوریه توسط ایادی استکبار و تروریست ها به شهادت می رسند، خاطرنشان کرد: بسیاری از شیعیانی که تفکرشان انقلابی و نزدیک به تفکر آزادی خواه جمهوری اسلامی ایران است، به شهادت می رسند.
وی ادامه داد: امروز سپاه پاسداران انقلاب است که به همت نیروهای انقلابی خود، تروریست را وادار به عقب نشینی کرده و بنا به اعتراف رئیس جمهور عراق و بشار اسد، سپاه تروریست ها را خوار و زبون کرده و وادار به عقب نشینی کرده است.
وی مداخله ایران در مبارزه با تروریسم جهانی را بر خلاف منافع اقتصادی ایادی استکبار دانست و افزود: آن ها با جنگ به راه انداختن، تهمت زدن و تفرقه میان کشورهای خاورمیانه به دنبال برهم زدن آسایش و تامین منافع خود هستند.
امام جمعه موقت بجنورد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم جهانی قرار گرفته و به همت نیروهای انقلابی، سپاه پاسداران و مدافعان کشور اجازه یاوه گویی به دشمنان را نمی دهد.

نظر شما