شناسهٔ خبر: 21578646 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رویکرد متفاوت «تاریخ شفاهی ایران» در ماه محرم و صفر/ پخش کلاس‌های اصول و عقاید با تدریس آیت‌الله بهشتی

تاریخ شفاهی ایران در ماه محرم و صفر با پخش تصاویری از کلاس‌های اصول و عقاید حزب جمهوری اسلامی روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، سید مهدی مؤیدی تهیه‌کننده «تاریخ شفاهی ایران» در توضیح این خبر گفت:تاریخ شفاهی ایران از یکم مهرماه هم‌زمان با روزهای آغاز ماه محرم سلسله مباحث اعتقادی را در دستور کار قرار داده و مجموعه کلاس‌های اصول و عقاید حزب جمهوری اسلامی را با محوریت موضوع شناخت روی آنتن می‌برد.
وی افزود: این دوره‌ها که درواقع کلاس‌های واحد دانشجویی حزب جمهوری اسلامی در سال 60 است در محل حزب برگزار می‌شد و در آن به اصول مباحث بنیادی اعتقادی که این حزب پرداخته می‌شود.
مؤیدی گفت: این دوره‌ها با تدریس آیت‌الله بهشتی آغاز و پس از شهادت ایشان به شهید باهنر سپرده می‌شود، پس از 8 شهریور و ترور این بزرگوار نیز این دوره‌های آموزشی توسط مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادامه پیدا می‌کند.
این تهیه‌کننده تصریح کرد: مواضع و اصول حزب جمهوری اسلامی پیرامون جهان‌بینی ساخت جامعه برنامه‌های فرهنگی هنری و اداره کشور که در کتابی 86 صفحه‌ای به همین نام منتشرشده، در این دوره‌ها تدریس می‌شده است.
وی گفت: ازجمله مباحثی که در این کلاسها مطرح‌شده است می‌توان به روش‌های شناخت، تبیین حقیقت و واقعیت، انواع آگاهی، بررسی سوسیالیسم، طبیعت شناسی، تفکر مادی، ایدئالیسم، فلسفه زمان هایدگر و .. اشاره کرد.
تهیه‌کننده «تاریخ شفاهی ایران» گفت: این برنامه تاریخی می‌کوشد فصل‌های نابی از تاریخ معاصر را به نمایش بگذارد و به بینندگان توصیه می‌کنم، تماشای این مجموعه کلاسها را از دست ندهند و از این فرصت برای بالا بردن دانش عقیدتی خود در حوزه اسلام استفاده کنند.
«تاریخ شفاهی ایران» هرروز از ساعت 18:30 روی آنتن شبکه مستند می‌رود.
انتهای پیام/

نظر شما