شناسهٔ خبر: 21578551 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

مصوبه‌ای که می‌تواند آسمان شهر و جان شهروندان را نجات دهد، اما اجرا نمی‌شود گزارشی درباره عدم توجه و سرمایه گذاری دولت به احیای منابع آب جوی با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی؛

جزئیات بازداشت مدیرعامل "آذرآب"

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در واکنش به اعتراضات کارگران شرکت‌های آذراب و هپکو گفت: مشکل شرکت‌های آذراب و هپکو لاینحل نبوده و با برنامه ریزی درست و بردباری رفع خواهد شد.

صاحب‌خبر -
دیده بان ایران: حجت الاسلام عبدالهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در واکنش به اعتراضات کارگران شرکت‌های آذراب و هپکو گفت: مشکل شرکت‌های آذراب و هپکو لاینحل نبوده و با برنامه ریزی درست و بردباری رفع خواهد شد.

 

وی افزود: مشکلاتی که برخی از شرکت‌های استان با آن مواجه هستند قریب به یک سال‌ونیم است که هم در سطح مدیریت استان و هم در سطح کلان کشور توسط وزرای مربوطه پیگیری می‌شود.

 

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: گزارش‌هایی از سوی مدیریت شرکت آذرآب اعلام شده است که بخشی از این مطالبات و اعتراض‌ها نگرانی کارگران از آینده شغلی و اینکه وضعیت اشتغال آن‌ها در آینده چگونه خواهد بود است. بخش دیگری از مطالبات مربوط به معوقات گذشته است که آن‌ها درخواست پرداخت حقوق و مزایای گذشته خود را دارند و برخی کارگران نیز خواستار تغییر مدیریت شرکت هستند.

 

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: از آنجاکه شرکت آذرآب توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، نه دستگاه قضایی و نه دولت نمی‌تواند نسبت به تغییر مدیرعامل اظهار نظر کند چرا که انتخاب مدیرعامل با رای مجمع صورت می‌گیرد و طبق قانون تصمیم گیری در این حوزه با مجمع عمومی است.

 

وی افزود: اخیرا جلسه مجمع آذرآب تشکیل شد، اما بنا به دلایلی موفق به تصمیم گیری نشد، اما با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت و دستگاه قضائی قرار است جلسه آینده مجمع در هفته آتی تشکیل و در خصوص انتخاب مدیر عامل تصمیم‌گیری شود.

 

حجت الاسلام عبدالهی با تاکید براینکه نباید پیگیری مطالبات به خیابان کشیده شده و منتهی به راه‌بندان، مسدود شدن خیابان‌ها و مزاحمت برای مردم شود، گفت: اینگونه اقدامات به صرف هیچ کس نبوده و به صلاح هم نیست.

 

وی با اشاره به بازداشت مدیرعامل شرکت "آذرآب" با دستور دادستان اراک اطمینان داد که دستگاه قضا پیگیر استیفای حقوق کارگران است.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما