شناسهٔ خبر: 21575448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اخبار انتظامی استان کرمانشاه/

کشف چک پول تقلبی در کرمانشاه/کشف محموله هروئین در کنگاور

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از شناسایی و کشف بسته حامل ۱۹۸ میلیون ریال چک پول تقلبی در ترمینال شهید کاویانی شهر کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "منوچهر امان اللهی" گفت: با هوشیاری یکی از کارکنان شرکت های مسافربری، چک پول های تقلبی پیش از توزیع کشف شد.

وی افزود: این نیروی شرکت مسافربری برون شهری بسته ای مشکوک را به منظور انتقال به پایتخت از فردی ناشناس دریافت می کند و موضوع را با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان می گذارد.

این مقام ارشد انتظامی استان عنوان کرد: ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه پس از حضور در محل بسته را باز و مقدار ۳۹۷ چک پول ۵۰۰ هزار ریالی تقلبی از داخل آن کشف کردند.

سردار امان اللهی با بیان اینکه متهم پیش از حضور ماموران از محل متواری شده است، تصریح کرد: اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی به منظور شناسایی و دستگیری عاملان دخیل در این موضوع در دستور کار انتظامی شهرستان کرمانشاه قرار دارد

کشف ۲۰ تن خوراک دام و طیورغیر بهداشتی در اسلام آبادغرب

جانشین فرمانده انتظامی استان از شناسایی یک انبار دپوی خوراک دام و طیور غیر بهداشتی خبر داد و گفت: یک متهم در این ارتباط دستگیر شده است.

سرهنگ "علیرضا مرزبانی" اظهار کرد: پلیس امنیت عمومی شهرستان اسلام آبادغرب در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر دپوی خوراک دام و طیور فاسد و غیربهداشتی در یک انبار، برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: عوامل انتظامی پس از بررسی صحت خبر، تحقیقات گسترده ای را آغاز و انبار مورد بحث را که متعلق به یکی از فروشندگان و توزیع کنندگان خوراک دام و طیور در سطح شهرستان بود، شناسایی کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی های میدانی پلیس مشخص شد که این فرد سودجو قصد دارد ۲۰ تن مواد فاسد و غیر بهداشتی را به منظور عرضه در بین دامداران و مرغداری ها، به فروش برساند.

سرهنگ مرزبانی ادامه داد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از هماهنگی با مقام قضائی به همراه تیمی از کارشناسان سازمان دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب، محل را مورد بازرسی قرار دادند و ۲۰ تن خوراک دام و طیور غیر بهداشتی را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه یک متهم در این ارتباط دستگیر شده است، گفت: پرونده به منظور انجام تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس قرار دارد.

کشف محموله هروئین در شهرستان کنگاور

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور گفت: پنج کیلوگرم هروئین در عملیات پلیسی کشف و یک نفر نیز دستگیر شد.

سرهنگ "عزیز الهیاری" در تشریح این خبر گفت: در راستای برخورد با توزیع کنندگان عمده مواد مخدر، مأموران این انتظامی با رصدهای اطلاعاتی از ورود یک محموله موادمخدر توسط یک دستگاه پژو آر دی  مطلع شدند.

وی افزود: عوامل انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به صورت ویژه با تشکیل یک تیم عملیاتی مشترک، در چند نقطه درون و برون شهری مستقر شدند و نسبت به کنترل محورهای مواصلاتی و جاده های فرعی سطح حوزه استحفاظی به صورت محسوس و نامحسوس اقدام کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در نهایت خودروی موردنظر در محور کنگاور- کرمانشاه در ایستگاه شهید زنگنه در دام تور ایست و بازرسی ماموران افتاد که علی رغم اخطار ایست ماموران اقدام به فرار کرد اما با اتخاذ تدابیر پلیسی مجبور به توقف شد.

سرهنگ الهیاری در بازرسی به عمل آمده از خودروی مذکور پنج کیلوگرم هروئین که به طرز ماهرانه ای در داخل موتور و هواکش جاساز شده بود، کشف و متهم به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری عوامل تیراندازی در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری عوامل تیراندازی در یکی از محلات حاشیه ای خبر داد.

سرهنگ "رضا شیرزادی" توضیح داد: روز گذشته دو نفر به دلیل اختلافات شخصی، مسیر تردد یکی از شهروندان را سد کرده و با استفاده از سلاح گرم اقدام به تیراندازی هوایی می کنند.

وی با بیان اینکه متهمان پیش از حضور ماموران از محل متواری شدند، گفت: پس از وقوع این حادثه ماموران کلانتری ۱۸ سجادیه به منظور رسیدگی به موضوع به سرعت راهی منطقه شدند و شناسایی و دستگیری متهمان را در دستور کار قرار دادند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران این کلانتری در نهایت با راهنمایی شاکی و انجام اقدامات اطلاعاتی محل اختفای متهمان را شناسایی و آنان را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه متهمان به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شده اند، اظهارداشت: پلیس با حضور به موقع خود به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد که عده ای هنجار شکن آسایش مردم را سلب کنند.

تامین نظم و امنیت عزاداران حسینی از اولویت های پلیس است

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور در دیدار با روسای هیئت های مذهبی شهرستان اعلام کرد: تامین نظم و امنیت عزاداران حسینی در محرم از اولویت های پلیس در این ایام است.

سرهنگ "عزیز الهیاری" در جلسه ای که با حضور روسای هیئت های مذهبی در ستاد انتظامی شهرستان برگزار شد، بیان کرد: یکی از مراسمات عظیم و با شکوه که توسط مردم و به صورت خودجوش اداره می شود، عزاداری های ماه محرم است.

وی با اشاره به آمادگی صد درصدی پلیس برای تامین نظم و امنیت این مراسمات تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به گوش باشند که پلیس در راه اسلام از جان خود مایه می گذارد و باید هرگونه افکار سوء را از اذهان خبیث خود بیرون کنند.

این مقام انتظامی توصیه ها و نکات پیشگیرانه انتظامی را نیز بیان کرد و گفت: رسیدن به یک امنیت مطلوب بویژه در زمان برگزاری مراسم عزاداری محرم در گرو همکاری و هماهنگی مردم علی الخصوص رؤسای هیئات و عزاداران حسینی با پلیس است، لذا این عزیزان به توصیه ها و رهنمودهای پلیس توجه نمایند تا شاهد مراسمی باشکوه و منسجم باشیم.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان صحنه

فرمانده انتظامی شهرستان صحنه گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در این شهرستان به اجرا در آمد.

سرهنگ "بهروز فخری" اظهار کرد: در راستای مطالبه عمومی و به حق مردم ولایتمدار شهرستان صحنه، پس از هماهنگی و اخذ مجوز قضائی طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز به مدت دو شبانه روز با بسیج تمام امکانات اطلاعاتی و انتظامی اجرا شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح دو سارق موتورسیکلت، دو سارق مغازه، یک سارق اماکن خصوصی و یک سارق سیم برق دستگیر شدند، همچنین دو دستگاه موتورسیکلت، بیش از ۲۰۰ متر سیم برق، یک دستگاه خودروی مسروقه و ... کشف  و تحویل مال باختگان شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در جریان این طرح بیش از ۳۰۰ گرم انواع موادمخدر صنعتی و سنتی کشف و ۱۵ نفر خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر دستگیر شدند.

سرهنگ فخری تصریح کرد: پلمب پنج باب قهوه خانه و مرکز عرضه غیرمجاز قلیان با حضور نماینده اصناف، تعزیرات و بهداشت شهر میان راهان و توقیف ۲۵ دستگاه انواع موتورسیکلت مزاحم و فاقد اصالت و ارکان نیز از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و مساعدت مردم ولایی شهرستان با نیروی انتظامی، یاد آور شد که در این راستا پرونده های قضائی مربوطه تشکیل و به همراه متهمان در مراجع قضایی تحت رسیدگی است.

آمادگی پلیس سنقر برای تامین نظم و امنیت دانش آموزان

فرمانده انتظامی شهرستان سنقر اعلام کرد: پلیس برای تامین امنیت دانش آموزان در سال تحصیلی جدید تمهیدات و تدابیر ویژه ای در نظر گرفته است.

سرهنگ "غضبان احمدی فرد" در جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور فرماندار، روسای ادارات، پلیس راه و راهور و شورای شهر برگزار شد، ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان بیان کرد:دانش آموزان به عنوان سرمایه های اصلی و آینده سازان این نظام محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: در این راستا به منظور تامین نظم و امنیت و پیشگیری از هرگونه آسیب نهادها، ادارات، اولیاء و مربیان، رسانه ها و نیروی انتظامی مسئولیت داشته و هر کدام بایستی وظیفه و نقش خود را ایفا کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: نیروی انتظامی نیز در این زمینه برای تامین نظم و امنیت دانش آموزان از آمادگی صد درصدی برخوردار بوده و طرح های انتظامی و ترافیکی ویژه ای در نظر گرفته است.

سرهنگ احمدی فرد گفت: والدین گرامی و مسئولان مدارس در انتخاب سرویس مدرسه کودکان بی نهایت سخت گیری داشته و پلیس مطمئن ترین مرجع خارج از خانواده برای رفع مشکلات آنان است، لذا باید راه های دسترسی به پلیس را به دانش آموزان خود آموزش دهند.

کشف ۲۳ فقره سرقت در عملیات ضربتی پلیس آگاهی

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف ۲۳ فقره سرقت در نتیجه اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سارقان منزل و اماکن خبر داد.

سرهنگ "محمدرضا امیری" گفت: در اجرای دستورالعمل ابلاغی پلیس آگاهی ناجا، طرح مذکور در قالب طرح استانی با تدوین دستورالعمل مربوطه و تعیین وظایف هریک از یگان های اجرایی و ابلاغ قبلی به آنان، به مدت یک روز در سطح انتظامی استان کرمانشاه به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: در این راستا با استفاده از توان عملیاتی پلیس آگاهی و سایر یگان های انتظامی، طرح در سطح استان اجرا و منجر به کشف ۲۲ فقره سرقت منزل، یک فقره سرقت از اماکن خصوصی، دستگیری ۹ نفر سارق منزل، یک نفر سارق اماکن خصوصی و دستگیری یک نفر مالخر شد.

این مقام انتظامی در پایان توصیه کرد: از خالی گذاشتن منزل تا حد امکان خودداری مقابل تمامی پنجره های قابل دسترسی و نقاط نفوذپذیر مانند نورگیر و روی دیوارهای کوتاه حفاظ مقاوم و مطمئن نصب شود.

کشف محموله سیگار قاچاق در گیلانغرب

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب از کشف محموله سیگار قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "سلیم سلیمی" گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالاهای دخانی و در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه افرادی در امر قاچاق سیگار فعالیت دارند، مراتب در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: عوامل پلیس اطلاعات شهرستان پس از چندین روز کار اطلاعاتی و مراقبت های پلیسی موفق به شناسایی چگونگی نگهداری سیگار قاچاق شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران پلیس اطلاعات این شهرستان در یک عملیات ضربتی از سه واحد صنفی ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق کشف کردند.
سرهنگ سلیمی با اشاره به اینکه در این رابطه سه نفر دستگیر شده اند، گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را ۱۲۰ میلیون ریال اعلام کرده اند.

نظر شما