شناسهٔ خبر: 21575235 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

هشدار شیوع وبا در اردوگاه های روهینگیا بنگلادش

واحدمركزي خبر

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه درباره خطر فزاینده شیوع وبا در اردوگاه های آوارگان در بنگلادش هشدار داد

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه درباره خطر فزاینده شیوع وبا در اردوگاه های آوارگان در بنگلادش هشدار داد؛ جایی که حدود 436 هزار مسلمان روهینگیایی آواره از ناآرامیهای میانمار به آنجا پناه آورده اند.
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد یک ماه از ورود این آوارگان به بنگلادش می گذرد و این آوارگان در حدود 68 اردوگاه و مراکز اسکان موقت در امتداد مرز بدون دسترسی به آب آشامیدنی سالم و امکانات بهداشتی به سر می برند.
این اردوگاه ها که به سرعت به بزرگترین اردوگاه های آوارگان جهان تبدیل شده اند، همچنین با کمبود جدی مواد غذایی و دارو مواجه هستند.
سازمان جهانی بهداشت با انتشار بیانیه ای اعلام کرد خطر شیوع بیماری به ویژه شیوع بیماری وبا در این اردوگاه ها بسیار بالا و این موضوع واقعا نگران کننده است.
در این بیانیه آمده است اوضاع واقعی بحرانی و چالش برانگیز شده است. مراکز پزشکی سیار برای این منظور بر پا شده است و مقامات پزشکی بنگلادش اعلام کردند حدود چهار هزار و 500 آواره روهینگیایی ظرف یک ماه گذشته به دلیل ابتلا به اسهال تحت درمان قرار گرفتند و حدود 80 هزار کودک در برابر فلج اطفال و سرخک واکسینه شدند.
عنایت حسین از مقامات خدمات بهداشتی و درمانی بنگلادش نیز در این خصوص به خبرنگاران گفت :« ما نهایت تلاش خود را در مواجهه با این چالش ها به کار خواهیم بست اما واقعا نگران هستیم.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بنگلادش، گروه پزشکان بدون مرز نیز هفته گذشته هشدار دادند این اردوگاه های آوارگان به دلیل وضعیت نامناسب در آستانه وقوع فاجعه قرار دارند و ارائه کمک های بشردوستانه گسترده برای این منظور ضروری است.

نظر شما