شناسهٔ خبر: 21574966 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

سردار شرفی تاکید کرد:

بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها در ارائه خدمات مطلوب به مردم

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به لزوم بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در راستای بهبود کیفیت خدمات به شهروندان، بر نقش محوری نیروی انسانی آموزش دیده و مجرب در دستیابی به این هدف تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر  سردار محمد شرفی در آیین اختتامیه کارگاه آموزشی آشنایی و مهارت کار با سامانه رخدادهای انتظامی با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی طرح تحول کلانتری و پاسگاه‌ها در نیروی انتظامی، پروژه الکترونیکی کردن خدمات و عملیات اداری در کلانتری‌هاست، اظهار کرد: این اقدام با توجه به حجم فزاینده پرونده‌هایی است که به کلانتری‌ها وارد می‌شود و رسیدگی به آنها در کمترین زمان و به بهترین صورت در میزان رضایت مراجعان از نیروی انتظامی تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: افزون بر بحث رضایت عمومی، الکترونیکی کردن امور جاری در نیروی انتظامی مزایای دیگری از جمله چابک شدن سازمان و کاستن از مشغله نیروها برای انجام ماموریت‌های مهم‌تر در راستای حفظ امنیت داخلی کشور نیز در پی دارد و از این رو انجام کامل این پروژه اهمیت راهبردی برای ناجا خواهد داشت.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: یک پلیس کارآمد؛ پلیسی است که با دانش روز همگام بوده و توان بهره‌برداری از آخرین فناوری‌های روز دنیا در حوزه حرفه‌ای خود را داشته باشد که امروز این دانش و فناوری پیشرفته در توان بهره‌برداری و به کارگیری سامانه‌های الکترونیکی و خودکارسازی اداری تبلور می‌یابد و بر این پایه از کارکنان نیروی انتظامی انتظار می‌رود تا در تسلط بر این سامانه‌ها نهایت تلاش و پیگیری را داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در همین راستا و با توجه به اهمیت موضوع، نیروی انتظامی نیز توجه ویژه‌ای در به سرانجام رساندن این طرح معطوف کرده و به صورت جدی آموزش کارکنان را برای بهره‌گیری حرفه‌ای از سامانه‌های الکترونیکی در دستور کار قرار داده است و شمار دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برگزار شده در نیروی انتظامی و به ویژه پلیس پیشگیری که در این زمینه پیشگام بوده، گویای عزم جدی ناجا برای دستیابی به یک سطح ممتاز از تخصص در عملکرد پلیس است.

وی با اشاره به اینکه پلیس پیشگیری ناجا با توجه به ماموریت‌های خود بیشترین سطح تماس را با شهروندان دارد و مخاطب بیشترین حجم مراجعه و درخواست خدمات است، خاطرنشان کرد: این واقعیت لزوم به کارگیری از سامانه‌های هوشمند را درمجموعه این پلیس بیش از سایر بخش‌های دیگر ناجا ضروری می‌سازد و پلیس پیشگیری نیز با آگاهی از این ضرورت گام‌های بسیار بلند و امیدوار کننده‌ای چه در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و چه در حوزه تربیت نیروی انسانی متخصص برداشته است.

سردار شرفی با بیان اینکه افزون بر سامانه‌های برخط موجود، شمار زیادی از سامانه‌ها نیز طراحی و آماده شده و در ‌آینده‌ای نزدیک رونمایی خواهند شد، تاکید کرد: البته کاملا روشن است که این سامانه‌ها بدون یک کاربر آگاه و متخصص که به صورت حرفه‌ای از آنها بهره‌برداری کند راه به جایی نخواهد برد و پلیس پیشگیری نیز به خوبی نسبت به این مسئله آگاه بوده و به خوبی در راستای دستیابی به یک مجموعه از نیروی انسانی توانا و دارای تخصص به‌روز حرکت کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان سخنان خود از شرکت‌کنندگان در کارگاه خواست تا با جدیت تمام به یادگیری و تسلط یافتن بر شیوه‌ها، دستورالعمل‌ها و کارکردهای گوناگون سامانه‌های انتظامی پرداخته تا بتوانند از تمام قابلیت‌ها و امکانات این سامانه‌ها در مسیر خدمت به مردم شریف ایران استفاده کرده و باعث کاهش اتلاف زمان و مراجعه شهروندان به کلانتری‌ها شوند.

شایان ذکر است کارگاه آموزشی آشنایی و مهارت کار با سامانه رخدادهای انتظامی با حضور مسئولان سامانه‌های الکترونیکی که از استان‌های سراسر کشور در تهران برگزار شد بر محورهای آموزشی همچون چگونگی کار با سامانه‌های داخلی سازمان، سامانه‌های ارتباط و هماهنگی با قوه قضائیه و همچنین سامانه‌های ارائه خدمات به شهروندان استوار بود.

گفتنی است سامانه رخدادهای انتظامی، سامانه‌ای جامع است که با ثبت تمام وقایع رخ داده تا پایین‌ترین سطح نیروی انتظامی از جمله تمامی مراجعات و دریافت و پیگیری شکایات شهروندان، به سطوح بالای فرماندهی اجازه هدایت بهتر، مؤثرتر و چابک‌تر را می‌دهد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما