شناسهٔ خبر: 21574018 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بازی های داخل سالن آسیا ۲۰۱۷ ـ ترکمنستان

۴ وزن دوم کشتی آزاد ترکمنستان/ ۲ طلا و ۲ برنز در انتظار ایران

71506

ایمان صادقی و عزت الله اکبری نمایندگان اوزان ۶۱ و ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد ایران به فینال بازی های داخل سالن آسیا راه یافتند و سعید داداش پور در ۷۰ و یدالله محبی در سنگین وزن نیز راهی دیدار رده بندی شدند.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش ‌ایسنا،  در جریان رقابت‌های چهار وزن دوم کشتی آزاد بازی های داخل سالن آسیا در عشق آباد ترکمنستان، نمایندگان ایران به مصاف رقبای خود رفتند. در وزن ۶۱ کیلوگرم ایمان صادقی در دور اول مقابل ساندیپ تومار قهرمان آسیا از هند با نتیجه‌ چهار بر دو به برتری رسید. وی در دومین مبارزه برابر رستم رمضان اف از تاجیکستان به برتری رسید. او در دیدار نیمه نهایی به مصاف تیمور آیتاکولوف از قزاقستان رفت و در پایان با نتیجه‌ هفت بر دو به برتری رسید و راهی فینال شد. صادقی برای کسب مدال طلا مقابل سپرمیرات میرادوف از ترکمنستان به روی تشک می‌رود.

در وزن ۷۰ کیلوگرم که ۱۲ کشتی گیر به روی باسکول رفته اند، سعید داداش پور در دور نخست  گولومجان شریپوف از تاجیکستان را با نتیجه‌ ۱۰ بر صفر شکست داد.وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آدام باتیروف کشتی گیر روسی الاصل و قهرمان آسیا از بحرین با نتیجه‌ چهار بر چهار  شکست خورد و به گروه بازنده ها رفت. وی در این مرحله ابتدا حریفی از ساموا را ۱۰ بر صفر برد و در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز به مصاف نماینده افغانستان خواهد رفت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم عزت الله اکبری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل لین زوشن از چین با حساب ۱۳ بر سه پیروز شد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی برابر محمد اینام از پاکستان شش بر دو پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. اکبری برای رسیدن به فینال با نتیجه ۱۶ بر هشت از سد آدلیت داولومبایف از قزاقستان گذشت و فینالیست شد. اکبری برای کسب مدال طلا به مصاف امیدجان عثمان اف از ازبکستان می رود.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۱۶ کشتی گیر حضور دارند، یدالله محبی در دور نخست به مصاف احمد الجامی از عراق به روی تشک رفت دو در پایان با نتیجه‌ یازده بر صفر پیروز شد.محبی در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل داوید مودزمانشویلی کشتی گیر گرجستانی الاصل و دارنده مدال نقره المپیک و برنز جهان از ازبکستان با نتیجه‌ دو بر یک شکست خورد و از صعود به نیمه نهایی بازماند. در جریان این مبارزه ابروی راست یدالله محبی بر اثر اصابت سر حریف دچار پارگی و خونریزی شد.

با توجه به  فینالیست شدن این کشتی گیر ازبک، محبی راهی گروه بازنده ها شد.وی در این مرحله و برای صعود به دیدار رده بندی به مصاف آناکولوف از تاجیکستان رفت و در پایان با نتیجه ۱۴ بر چهار به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی برای کسب مدال برنز به مصاف دولت شابانبای نایب قهرمان آسیا از قزاقستان می رود.

به‌ گزارش ‌ایسنا،  در جریان رقابت‌های چهار وزن نخست که دیروز (یکشنبه) برگزار شد، مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال طلا شد، حسین الیاسی در وزن ۷۴ کیلوگرم به مدال نقره رسید و نادر حاج آقا نیا در ۵۷ و فرزاد عموزاد خلیلی در ۶۵ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسیدند.

انتهای پیام

نظر شما