شناسهٔ خبر: 21566694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان:

افت قیمت مرغ در محرم و صفر / مرغ سبز در اصفهان وجود ندارد

اصفهان- دبیر انجمن مرغداران اصفهان گفت:‌ قیمت مرغ در محرم و صفر افت پیدا کرده و در حال حاضر قیمت مرغ زنده به ۴ هزار و ۲۰۰ رسیده است.

صاحب‌خبر -

بهرام پاکزاد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: قیمت مرغ از یک هفته گذشته کاهش یافته است و در محرم و صفر شاهد کاهش قیمت بیش از یک هزار تومانی بودیم.

وی با بیان اینکه مرغ سبز در اصفهان نداریم و مرغ‌هایی که در سطح بازار وجود دارد مرغ استاندارد است، ادامه داد: مرغ سبز یعنی مرغی که تا زمان کشتار هیچ آنتی بیوتیکی مصرف نکرده و مرغ استاندارد یعنی مرغی که با فاصله سه روز تا هفت روز از زمان آنتی بیوتیک کشتار شده است.

دبیر انجمن مرغداران اصفهان ادامه داد: مرغ سبز در اصفهان تولید نمی شود چراکه آزمایش هایی که باید روی مرغ صورت گیرد دست و پاگیر است و از سوی دیگر جوجه ها که به مرغداری ها وارد می شود، مشکل دارد و از نظر بهداشتی سالم نبوده و مبتلا به عفونت بند ناف از مرغ مادر هستند و باید آنتی بیوتیک زده شوند چراکه ماشین های حمل جوجه کشی هم محیط های سالمی ندارد.

وی با اشاره به اینکه مرغ داران علاقه‌ای به استفاده از آنتی بیوتیک برای جوجه ها ندارند چراکه برای مرغداران هزینه‌های هنگفتی در بردارد، گفت: در حال حاضر تمام مرغ‌های سالم از دیگر استان‌ها به اصفهان وارد می شود.

پاکزاد با اشاره به اینکه مرغ سبز در اصفهان با وزن ۱۷۰۰ تا ۲ کیلو خیلی خریدار دارد، گفت: مرغ‌ هرچه وزن کمتری داشته باشد و زیر یک کیلو و ۵۰۰ تا یک کیلو و ۶۰۰ باشد، قطعا از گوشت با کیفیت و لذیذتری برخوردار است و مردم برای این مابه التفاوت باید یک هزار تومان بیشتر بپردازند.

وی با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد از مردم به سمت استفاده از مرغ سایز کوچک و مرغ سبز رفتند و هنوز استقبال عمومی نشده است، گفت: در صورتی که شاهد استقبال بالا از سوی مردم برای خردید مرغ سایز کوچک و سبز باشیم مرغداران هم مجبور به تولید این نوع مرغ ها خواهند شد.

دبیر انجمن مرغداران اصفهان تصریح کرد: هزینه تمام شده مرغ سایز کوچک برای مرغدار بیشتر می شود و به هنگام تمیز کردن مرغ کوچک وزن آن بسیار کاهش می یابد به همین دلیل مرغدار کمتر زیر بار آن می‌رود.

نظر شما